Gå til innhold

Levaxin, kontra Thyroxin natrium

Anbefalte innlegg

Gjest Mann på 28

Hei. Jeg fikk påvist lavt stofskifte som 16 åring. Jeg startet forsiktig med bruk av Thyroksin natrium. Det ble noen justeringer på denne medisinen og etterhvert hjalp dette. Jeg levde lykkelig med den medisinen uten noen bivirkninger. Etter at den erstatteren Levaxin kom er det ikke blitt bedre. For det første tar jeg mye mer av den medisinen enn den forrige. Videre så mistenker jeg Levaxin til å byte ned kroppens funksjon til å bryte ned laktose. Jeg er en desimal fra å kan betraktes som laktoseintollerang. I tillegg så plages jeg med mye gass og løs avføring av denne medisinen. Jeg går jevnlig til naturterapaut i tillegg, og der blir medisinen Levaxin haket ut for å være noe kroppen ikke skal ha, men medisinen Thyroksin natrium er OK. Har videre testet ut å ikke ta medisinen noen dager, og det får rask inverkning på tarmsystemet. Spiser jeg noen melkeprodukter er dette greit uten å få løs avføring, videre blir det ikke så my gass som produseres, og jeg kan slappe mer av uten å knipe att for gassen som til enhver tid ønsker seg ut. Jeg er bare 28 år, og syntes det er pinlig å gå rundt å lette på "trykket" i tid og utid. Har du noen forslag til alternative medisiner.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/319976-levaxin-kontra-thyroxin-natrium/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

I utgangspunktet skal medisinene være likeverdige, men min erfaring er at folk likevel kan reagere forskjellig. Det kan være mulig at legen din kan søke om thyroxin natrium på såkalt registreringsfritak hvis det selges andre steder i verden eller så kan du undersøke om et naturlig ekstrakt kalt Armour thyroid som også noen bruker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...