Gjest bare oppgitt Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Jeg anser meg selv som en hensynsfull bilist som ikke vil forårsake kollisjoner og derfor holder fartsgrensa og slipper andre biler til der de rettsmessig skal. Likevel føler jeg at det spesielt nå før juletider er omtrent umulig å sette seg bak rattet. For hva skjer da? Jo, om jeg holder fartsgrensa så kommer alltid en parasitt opp i ræva mi. Blinker, tuter og holder på å kjøre meg ned. Hadde jeg bråbremset så ville hn garantert ha knust bilen min. Jeg blir nervøs av det. Jeg er bare en stakkars bilist som gjør så godt jeg kan. En annen gang var det noen som pekte finger til meg, blinka med lysa og tuta på en gang fordi jeg overholdt fartsgrensen 70 Km. Da jeg kjørte av veien følte jeg meg rett og slett jaget bort. Skal innrømme at jeg faktisk ble trist av det. Hva har skjedd med folk i dag? Om jeg er så uheldig å gjøre en feil, så er det slett ikke uvanlig at motgående bilist sitter og skaggeler. Selv om den "feilen" ikke var med vilje - og jeg gjør tegn til at hn bare kan kjøre. Til og med når ANDRE gjør en feil i trafikken, så reagerer de på samme måte. Som om det var MIN feil. Jeg har ufattelig mange eksempler på slike ting som har skjedd oppgjennom. Dette er bare noen FÅ eksempler. Hva skjer med mennesker når de setter seg bak rattet? Det er som folk blir forvandlet til huleboere. Det er som om vanlige regler for folkeskikk er i en frisone i trafikken. Bilistene tenker ikke over at det faktisk sitter MENNESKER i bilene. Kanskje de er så enkle at de på en måte ikke skjønner det? Hva tror dere? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 ''Hva tror dere?'' Ut fra innlegget ditt, så tror jeg du totalt mangler selvtillit som bilfører og at mye av det du "opplever" og din oppfattelse av andre bilister ligger der. Jeg kjører _mye_, og det er ikke ofte jeg opplever ting slik du beskriver det. Det er mer unntaket enn regelen i alle fall. 0 Siter
Yeah_Right! Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Road rage er vanlig - dessverre. Folk tillater seg en annen type oppførsel når de ikke trenger å stå til rette for den ansikt til ansikt. Ofte er det bare å heve seg over den slags oppførsel fra medtrafikanter, men ofte når folk ligger for nære meg klemmer jeg inn bremsen for å sette et støkk i kødden bak :-) En ting forundrer meg med ditt innlegg: Hvilke feil er det du gjør i trafikken hvor du kan se ansiktet på møtende biler? Hvis du gjør slike feil ofte "uten vilje" bør du kanskje konsentrer deg mer når du kjører bil? Bare en tanke. 0 Siter
Gjest PinkBoy Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 ''Hva tror dere?'' Ut fra innlegget ditt, så tror jeg du totalt mangler selvtillit som bilfører og at mye av det du "opplever" og din oppfattelse av andre bilister ligger der. Jeg kjører _mye_, og det er ikke ofte jeg opplever ting slik du beskriver det. Det er mer unntaket enn regelen i alle fall. Hvor bor du? Det er verre i byene enn på landet. 0 Siter
Gjest PinkBoy Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Opplever tailgating selv, men ikke i så ekstreme former som du. Bor du i Oslo? Jeg gjør ikke. Jeg både elsker og hater tailgatere. Hater fordi jeg hater typen, men elsker de fordi da kan jeg irritere litt ekstra, det er kjempegøy! Gjett om jeg tar meg god tid om det kommer en dust klin oppi rompa mi. En gang fikk jeg en buss i rute bak meg som lå klin inntil selv om jeg holdt fartsgrensa. Jeg trykket hard på bremsepedalen i 0.1 sekund, og jeg kan love deg han stokk. Håper passasjerene ble fly forbannet på han. Grunnen til at noen kjører på den måten er rett og slett at de er hensynløse egoister på veien som ellers i livet. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Jeg har irritert meg over det samme. Jeg holder fartsgrensa selv, eller sånn ca fem km/t over. Det er en uting at noen kjører _under_ grensa, eller at de bremser ned i 20km/t bare fordi de passerer en fotoboks. Men hvorfor må folk irritere seg over at noen kjører jevnt på fartsgrensa? Da har de for dårlig tid og trenger stresse ned. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Bare lurte på en ting. Har du sjekket speedometeret? For, det er utrolig irriterende å ligge bak en bil som kjører 5km under grensa der veien er fin. Det er for sent i forhold til fartsgrensen, men for fort til at en forbikjøring er grei. Skal man forbi da, må man jo speede ganske mye over grensa for å komme forbi på en grei måte. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Bare lurte på en ting. Har du sjekket speedometeret? For, det er utrolig irriterende å ligge bak en bil som kjører 5km under grensa der veien er fin. Det er for sent i forhold til fartsgrensen, men for fort til at en forbikjøring er grei. Skal man forbi da, må man jo speede ganske mye over grensa for å komme forbi på en grei måte. Utrolig irriterende? Fatter ikke det. Er det ikke bare å slappe av til noe fin musikk? Du kommer tidsnok frem. Er du sent ute så får du dra litt tidligere neste gang. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Utrolig irriterende? Fatter ikke det. Er det ikke bare å slappe av til noe fin musikk? Du kommer tidsnok frem. Er du sent ute så får du dra litt tidligere neste gang. Kjører du saktere enn fartsgrensa, er det irriterende. Hadde du holdt fartsgrensa, hadde jeg kanskje ikke trengt starte tidligere. Men skal vise hensyn i trafikken, men det gjelder begge veier. 0 Siter
Lillemus Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Men det er faktisk utrolig irriterende å ligge bak noen som ligger og fiser i 75 i 80-sonen når det er vei til å kjøre både 85 og 95, tørt og fint sommerføre og egentlig lite trafikk... For ikke å snakke om å havne bak en som synes tunneler er det skumleste som finnes og bare MÅ kjøre i 20 km/t under fartsgrensa i dem! Eller de som tyner seg foran for enhver pris bare for ikke å ha køfribrikke når man kommer til bomstasjonen et par km etterpå.... Eller de som tviholder på venstrefeltet og nekter å flytte seg over i høyre før de har kjørt feltet helt ut slik at ingen andre skal få komme forbi. 0 Siter
mrxx Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Hvis du til stadighet opplever dette, så bør du vurdere din egen kjøring. Bortsett fra at det er alltid noen som vil oppføre seg slik du beskriver, så tror jeg at det likevel er fåtallet. De fleste oppfører seg ikke slik hvis du ikke oppfører deg rart i trafikken. Det kan være at speedometeret ditt vise feil også, så hvis du hele tiden har en hale av biler bak deg, så bør du kanskje tenke litt på om det kjøringen din som er årsaken. Husk også at de aller fleste speedometer viser 5 til 10 % for lite. Enten kjører du for sakte, eller så kjører du på en slik måte at du likevel lager kø. Det er mange sånne sjåfører. Sånn generelt er det jævlig irriterende å ligge etter de som er trege på en eller annen måte. Jeg kan ikke fatte de som kjører langt under fartsgrensen og ikke klarer å koble det de ser på speedometeret og køen de ser i speilet. Hvor vanskelig er det å skjønner at de enten bør speede opp litt eller helst kjøre til side, det tar kun noen få sekunder. Ikke kan det være behagelig å ha en lang rekke med biler bak heller. Dette er totalt mangel på trafikkforståelse og vurderingsevne. 0 Siter
mrxx Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Opplever tailgating selv, men ikke i så ekstreme former som du. Bor du i Oslo? Jeg gjør ikke. Jeg både elsker og hater tailgatere. Hater fordi jeg hater typen, men elsker de fordi da kan jeg irritere litt ekstra, det er kjempegøy! Gjett om jeg tar meg god tid om det kommer en dust klin oppi rompa mi. En gang fikk jeg en buss i rute bak meg som lå klin inntil selv om jeg holdt fartsgrensa. Jeg trykket hard på bremsepedalen i 0.1 sekund, og jeg kan love deg han stokk. Håper passasjerene ble fly forbannet på han. Grunnen til at noen kjører på den måten er rett og slett at de er hensynløse egoister på veien som ellers i livet. Det kan jo være da at du kjører for sakte selv om speedometeret ditt viser riktig hastighet. Lager du kø så er det du som er egoisten. Har du ikke da vett til å kjøre til side av og til så mangler du trafikkforståelse. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Det kan jo være da at du kjører for sakte selv om speedometeret ditt viser riktig hastighet. Lager du kø så er det du som er egoisten. Har du ikke da vett til å kjøre til side av og til så mangler du trafikkforståelse. Så du mener at en som holder fartsgrensa skal kjøre til siden for å slippe fordi de som vil kjøre fortere? Heh, du er forskrudd. Har hørt sånt før, og det forteller meg at her har man med en svært egosentrisk person å gjøre. Du kjører nok med tåkelys permanent på du? Ps. Har du sett slike tavler langs veiene. De kan du se hastigheten din på. De er veldig greie for å sjekke speedometeret sitt med. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Kjører du saktere enn fartsgrensa, er det irriterende. Hadde du holdt fartsgrensa, hadde jeg kanskje ikke trengt starte tidligere. Men skal vise hensyn i trafikken, men det gjelder begge veier. Hvis det er 60 km/t så er det maks hastighet du kan holde. Kjører du 5 km/t under så er du innenfor hva som er ok. 0 Siter
Gjest Pinkboy Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Hvis du til stadighet opplever dette, så bør du vurdere din egen kjøring. Bortsett fra at det er alltid noen som vil oppføre seg slik du beskriver, så tror jeg at det likevel er fåtallet. De fleste oppfører seg ikke slik hvis du ikke oppfører deg rart i trafikken. Det kan være at speedometeret ditt vise feil også, så hvis du hele tiden har en hale av biler bak deg, så bør du kanskje tenke litt på om det kjøringen din som er årsaken. Husk også at de aller fleste speedometer viser 5 til 10 % for lite. Enten kjører du for sakte, eller så kjører du på en slik måte at du likevel lager kø. Det er mange sånne sjåfører. Sånn generelt er det jævlig irriterende å ligge etter de som er trege på en eller annen måte. Jeg kan ikke fatte de som kjører langt under fartsgrensen og ikke klarer å koble det de ser på speedometeret og køen de ser i speilet. Hvor vanskelig er det å skjønner at de enten bør speede opp litt eller helst kjøre til side, det tar kun noen få sekunder. Ikke kan det være behagelig å ha en lang rekke med biler bak heller. Dette er totalt mangel på trafikkforståelse og vurderingsevne. Kan bare si: Hold fartsgrensa og lag kø, kos deg med følelsen av å irritere en gjeng med idioter. 0 Siter
Gjest bare oppgitt Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Kan bare si: Hold fartsgrensa og lag kø, kos deg med følelsen av å irritere en gjeng med idioter. Det er i allefall ikke noe galt med speedometeret mitt. Det er nok heller mye galt med diverse andre bilister ut på veien. 0 Siter
Gjest bare oppgitt Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Kjører du saktere enn fartsgrensa, er det irriterende. Hadde du holdt fartsgrensa, hadde jeg kanskje ikke trengt starte tidligere. Men skal vise hensyn i trafikken, men det gjelder begge veier. Har jeg sagt jeg kjørte for sakte? Nei. Jeg holder fartsgrensa. Verken mer eller mindre. 0 Siter
Faure Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Det er i allefall ikke noe galt med speedometeret mitt. Det er nok heller mye galt med diverse andre bilister ut på veien. Helt sant. Er resultat av egosamfunnet vi har. På mange måter så burde 50-tallet vært låst. 0 Siter
bustebeisa Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Har jeg sagt jeg kjørte for sakte? Nei. Jeg holder fartsgrensa. Verken mer eller mindre. Det var derfor jeg spurte om du hadde sjekket speedometeret. Du kan tro at du kjører etter fartsgrensa, men så hender det ofte at speedometeret viser litt for mye. 0 Siter
Gjest bare oppgitt Skrevet 17. desember 2008 Skrevet 17. desember 2008 Det var derfor jeg spurte om du hadde sjekket speedometeret. Du kan tro at du kjører etter fartsgrensa, men så hender det ofte at speedometeret viser litt for mye. Ja det har jeg. Derfor det svaret du fikk ovenfor. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.