løvinne71 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 ''(Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! )'' Du bor på feil plass... :-P I know..! 0 Siter
Gjest slogfunk Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Takk til alle som har svart meg og engasjert seg! Kan nå fortelle at jeg ringte til henne igår, fordi jeg følte at det var altfor barnslig og dumt å ende opp som "uvenner" pga en "uheldig" dialog på sms. Vi har som sagt alltid hatt en god dialog og et godt samarbeid tidligere. Jeg sa at jeg syntes det som hadde skjedd dagen før ikke var noe hyggelig, og at vi kanskje burde ta en prat. Det var hun helt enig i. Hun syntes også dette var leit, og hadde ikke ment at det skulle bli på den måten. Jeg forklarte hvorfor jeg var blitt litt irritert på henne, og det forstod hun. Hun på sin side hadde, som jeg trodde, blitt litt overrasket over at, (snille meg) plutselig hadde vært litt skarpere i tonen, og dermed hadde hun reagert på dette igjen.. Vi ble enige om at vi hadde reagert litt for dumt begge to, og at det i bunn og grunn var pga dårlig dialog og misforståelser, og at vi derfor skulle glemme dette, og fortsatt være venner. Hun slutter forøvrig å ri hesten min. Men det er ikke pga dette. Dette hadde hun tenkt på en stund allerede, fordi hun har følt at det ikke klaffet helt mellom henne og hesten, noe jeg hadde en viss anelse om allerede.. Kort sagt: Happy ending! Og et bevis på at ting ofte løser seg bare man snakker ordentilg sammen. (Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! ) ''(Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! )'' Neeei, ikke den, tror ikke det gitt. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Takk til alle som har svart meg og engasjert seg! Kan nå fortelle at jeg ringte til henne igår, fordi jeg følte at det var altfor barnslig og dumt å ende opp som "uvenner" pga en "uheldig" dialog på sms. Vi har som sagt alltid hatt en god dialog og et godt samarbeid tidligere. Jeg sa at jeg syntes det som hadde skjedd dagen før ikke var noe hyggelig, og at vi kanskje burde ta en prat. Det var hun helt enig i. Hun syntes også dette var leit, og hadde ikke ment at det skulle bli på den måten. Jeg forklarte hvorfor jeg var blitt litt irritert på henne, og det forstod hun. Hun på sin side hadde, som jeg trodde, blitt litt overrasket over at, (snille meg) plutselig hadde vært litt skarpere i tonen, og dermed hadde hun reagert på dette igjen.. Vi ble enige om at vi hadde reagert litt for dumt begge to, og at det i bunn og grunn var pga dårlig dialog og misforståelser, og at vi derfor skulle glemme dette, og fortsatt være venner. Hun slutter forøvrig å ri hesten min. Men det er ikke pga dette. Dette hadde hun tenkt på en stund allerede, fordi hun har følt at det ikke klaffet helt mellom henne og hesten, noe jeg hadde en viss anelse om allerede.. Kort sagt: Happy ending! Og et bevis på at ting ofte løser seg bare man snakker ordentilg sammen. (Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! ) Så bra det ordnet seg : ) Ja det hjelper ofte å prate sammen. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 ''(Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! )'' Neeei, ikke den, tror ikke det gitt. Tilbudet gjaldt forøvrig kun de som har noe å stille opp med, så dette trenger heldigvis ikke du å ta stilling til. 0 Siter
tonie Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Takk til alle som har svart meg og engasjert seg! Kan nå fortelle at jeg ringte til henne igår, fordi jeg følte at det var altfor barnslig og dumt å ende opp som "uvenner" pga en "uheldig" dialog på sms. Vi har som sagt alltid hatt en god dialog og et godt samarbeid tidligere. Jeg sa at jeg syntes det som hadde skjedd dagen før ikke var noe hyggelig, og at vi kanskje burde ta en prat. Det var hun helt enig i. Hun syntes også dette var leit, og hadde ikke ment at det skulle bli på den måten. Jeg forklarte hvorfor jeg var blitt litt irritert på henne, og det forstod hun. Hun på sin side hadde, som jeg trodde, blitt litt overrasket over at, (snille meg) plutselig hadde vært litt skarpere i tonen, og dermed hadde hun reagert på dette igjen.. Vi ble enige om at vi hadde reagert litt for dumt begge to, og at det i bunn og grunn var pga dårlig dialog og misforståelser, og at vi derfor skulle glemme dette, og fortsatt være venner. Hun slutter forøvrig å ri hesten min. Men det er ikke pga dette. Dette hadde hun tenkt på en stund allerede, fordi hun har følt at det ikke klaffet helt mellom henne og hesten, noe jeg hadde en viss anelse om allerede.. Kort sagt: Happy ending! Og et bevis på at ting ofte løser seg bare man snakker ordentilg sammen. (Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! ) Mhm. Lover du å ikke ta deg tilrette på dagene mine i så fall? 0 Siter
løvinne71 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 Mhm. Lover du å ikke ta deg tilrette på dagene mine i så fall? Da skal du vite at hvis jeg "tar meg tilrette" på dine dager, så er det fordi jeg til gjengjeld pleier å være så grei mot deg at du får bytte dag når du trenger det. Låne hesten(e) "gratis" utenom "dine dager" av og til , + ri dem på klubbstevner/arrangementer, og du har stor frihet til å bruke hesten etter eget ønske når du har den! Og siden det er slik jeg behandler deg som forrytter, forventer jeg også at du ikke blir sur å gretten hvis jeg, ytterst sjelden "låner" min egen hest litt på "din" dag, og dette ikke engang går utover dine planer... Hvis dette høres greit ut, så har vi et godt utgangspunkt! 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Takk til alle som har svart meg og engasjert seg! Kan nå fortelle at jeg ringte til henne igår, fordi jeg følte at det var altfor barnslig og dumt å ende opp som "uvenner" pga en "uheldig" dialog på sms. Vi har som sagt alltid hatt en god dialog og et godt samarbeid tidligere. Jeg sa at jeg syntes det som hadde skjedd dagen før ikke var noe hyggelig, og at vi kanskje burde ta en prat. Det var hun helt enig i. Hun syntes også dette var leit, og hadde ikke ment at det skulle bli på den måten. Jeg forklarte hvorfor jeg var blitt litt irritert på henne, og det forstod hun. Hun på sin side hadde, som jeg trodde, blitt litt overrasket over at, (snille meg) plutselig hadde vært litt skarpere i tonen, og dermed hadde hun reagert på dette igjen.. Vi ble enige om at vi hadde reagert litt for dumt begge to, og at det i bunn og grunn var pga dårlig dialog og misforståelser, og at vi derfor skulle glemme dette, og fortsatt være venner. Hun slutter forøvrig å ri hesten min. Men det er ikke pga dette. Dette hadde hun tenkt på en stund allerede, fordi hun har følt at det ikke klaffet helt mellom henne og hesten, noe jeg hadde en viss anelse om allerede.. Kort sagt: Happy ending! Og et bevis på at ting ofte løser seg bare man snakker ordentilg sammen. (Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! ) Så fint at det ordnet seg mellom dere ) "Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra!" Oi, du er 15 år for sent ute, gitt.. ;-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Takk til alle som har svart meg og engasjert seg! Kan nå fortelle at jeg ringte til henne igår, fordi jeg følte at det var altfor barnslig og dumt å ende opp som "uvenner" pga en "uheldig" dialog på sms. Vi har som sagt alltid hatt en god dialog og et godt samarbeid tidligere. Jeg sa at jeg syntes det som hadde skjedd dagen før ikke var noe hyggelig, og at vi kanskje burde ta en prat. Det var hun helt enig i. Hun syntes også dette var leit, og hadde ikke ment at det skulle bli på den måten. Jeg forklarte hvorfor jeg var blitt litt irritert på henne, og det forstod hun. Hun på sin side hadde, som jeg trodde, blitt litt overrasket over at, (snille meg) plutselig hadde vært litt skarpere i tonen, og dermed hadde hun reagert på dette igjen.. Vi ble enige om at vi hadde reagert litt for dumt begge to, og at det i bunn og grunn var pga dårlig dialog og misforståelser, og at vi derfor skulle glemme dette, og fortsatt være venner. Hun slutter forøvrig å ri hesten min. Men det er ikke pga dette. Dette hadde hun tenkt på en stund allerede, fordi hun har følt at det ikke klaffet helt mellom henne og hesten, noe jeg hadde en viss anelse om allerede.. Kort sagt: Happy ending! Og et bevis på at ting ofte løser seg bare man snakker ordentilg sammen. (Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! ) Så fint du ringte, og godt det ordnet seg. Tror neppe du ønsker min hjelp med hesten, nei . 0 Siter
løvinne71 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 Så fint du ringte, og godt det ordnet seg. Tror neppe du ønsker min hjelp med hesten, nei . "Tror neppe du ønsker min hjelp med hesten, nei ." Du klarer sikkert å spa møkk?? he he.. God helg 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 "Tror neppe du ønsker min hjelp med hesten, nei ." Du klarer sikkert å spa møkk?? he he.. God helg Tja, er allergisk mot hester, så bør neppe oppholde meg i stallen overhodet! God helg til deg også! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Eg forstod omtrent ingenting av innlegget ditt! Sikkert fordi eg er mann...:-) 0 Siter
løvinne71 Skrevet 19. desember 2008 Forfatter Skrevet 19. desember 2008 Eg forstod omtrent ingenting av innlegget ditt! Sikkert fordi eg er mann...:-) He he! Ja kanskje det er litt enklere å være mann! Da kan man bare avtale å møtes til duell hvis man er uenige, og den som overlever vinner. Men det har ordnet seg nå for oss da. Og begge lever fortsatt! 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 He he! Ja kanskje det er litt enklere å være mann! Da kan man bare avtale å møtes til duell hvis man er uenige, og den som overlever vinner. Men det har ordnet seg nå for oss da. Og begge lever fortsatt! ''Men det har ordnet seg nå for oss da. Og begge lever fortsatt!'' Flott! 0 Siter
Gjest slogfunk Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Tilbudet gjaldt forøvrig kun de som har noe å stille opp med, så dette trenger heldigvis ikke du å ta stilling til. Du er forbløffende opptatt av å få siste ordet, som de fleste andre fjortiser. 0 Siter
Colette Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Takk til alle som har svart meg og engasjert seg! Kan nå fortelle at jeg ringte til henne igår, fordi jeg følte at det var altfor barnslig og dumt å ende opp som "uvenner" pga en "uheldig" dialog på sms. Vi har som sagt alltid hatt en god dialog og et godt samarbeid tidligere. Jeg sa at jeg syntes det som hadde skjedd dagen før ikke var noe hyggelig, og at vi kanskje burde ta en prat. Det var hun helt enig i. Hun syntes også dette var leit, og hadde ikke ment at det skulle bli på den måten. Jeg forklarte hvorfor jeg var blitt litt irritert på henne, og det forstod hun. Hun på sin side hadde, som jeg trodde, blitt litt overrasket over at, (snille meg) plutselig hadde vært litt skarpere i tonen, og dermed hadde hun reagert på dette igjen.. Vi ble enige om at vi hadde reagert litt for dumt begge to, og at det i bunn og grunn var pga dårlig dialog og misforståelser, og at vi derfor skulle glemme dette, og fortsatt være venner. Hun slutter forøvrig å ri hesten min. Men det er ikke pga dette. Dette hadde hun tenkt på en stund allerede, fordi hun har følt at det ikke klaffet helt mellom henne og hesten, noe jeg hadde en viss anelse om allerede.. Kort sagt: Happy ending! Og et bevis på at ting ofte løser seg bare man snakker ordentilg sammen. (Og hvis noe ønsker en flott, svart hest på for, er det bare å si ifra! ) ''Hun slutter forøvrig å ri hesten min. Men det er ikke pga dette. Dette hadde hun tenkt på en stund allerede, fordi hun har følt at det ikke klaffet helt mellom henne og hesten, noe jeg hadde en viss anelse om allerede.. '' Min datter har drevet i ridemiljøet i mange år, og det er utvilsomt et miljø preget av mye konflikter og intriger. Det er nok noe med de store dyrene som kan appellere til disse sidene hos mennesker. Jeg tror kanskje at det ikke bare var mellom hesten og henne at kjemien ikke klaffet helt i dette tilfellet, dessverre. Det er en selvfølge at man som hesteeier holder seg unna hesten de dagene man har leid den ut til andre. Forrytter er vel noe man blir når man av forskjellige grunner ikke kan ha sin egen hest. Og da liker de å tenke på det som om at hesten man leier seg tilgang til, også er litt "min". Og da vil det blir en nærmest "sjokkartet" opplevelse at hesteeieren bryter inn disse dagene. Enten det gjelder riding, måking av møkk eller stell av hesten. Man tar fra forrytteren hesten, de dagene den egentlig er "min". Selv om hesten sto til hennes disposisjon da hun kom, så hadde du som eier trådt inn på hennes område, og ødelagt en del av hennes opplevelse med hesten den dagen. Det burde jo ikke være så vanskelig å skjønne. Min datter var for-rytter for en liten ponny da hun var 10 år, og det er tvil om at for henne, så var dette også "hennes hest". Så det er nok mye psykologi rundt dette som man må tenke gjennom. Og spesielt overfor unge mennesker. Man må huske på at det dreier seg om et dyr som forrytteren også får et følelsesmessig forhold til, og ikke bare "riding, møkkmåking osv." 0 Siter
løvinne71 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Skrevet 22. desember 2008 ''Hun slutter forøvrig å ri hesten min. Men det er ikke pga dette. Dette hadde hun tenkt på en stund allerede, fordi hun har følt at det ikke klaffet helt mellom henne og hesten, noe jeg hadde en viss anelse om allerede.. '' Min datter har drevet i ridemiljøet i mange år, og det er utvilsomt et miljø preget av mye konflikter og intriger. Det er nok noe med de store dyrene som kan appellere til disse sidene hos mennesker. Jeg tror kanskje at det ikke bare var mellom hesten og henne at kjemien ikke klaffet helt i dette tilfellet, dessverre. Det er en selvfølge at man som hesteeier holder seg unna hesten de dagene man har leid den ut til andre. Forrytter er vel noe man blir når man av forskjellige grunner ikke kan ha sin egen hest. Og da liker de å tenke på det som om at hesten man leier seg tilgang til, også er litt "min". Og da vil det blir en nærmest "sjokkartet" opplevelse at hesteeieren bryter inn disse dagene. Enten det gjelder riding, måking av møkk eller stell av hesten. Man tar fra forrytteren hesten, de dagene den egentlig er "min". Selv om hesten sto til hennes disposisjon da hun kom, så hadde du som eier trådt inn på hennes område, og ødelagt en del av hennes opplevelse med hesten den dagen. Det burde jo ikke være så vanskelig å skjønne. Min datter var for-rytter for en liten ponny da hun var 10 år, og det er tvil om at for henne, så var dette også "hennes hest". Så det er nok mye psykologi rundt dette som man må tenke gjennom. Og spesielt overfor unge mennesker. Man må huske på at det dreier seg om et dyr som forrytteren også får et følelsesmessig forhold til, og ikke bare "riding, møkkmåking osv." Hei. Denne tråden er vel egentlig avsluttet. Men jeg har lyst til å komme med noen innspill til ditt syn på hestemiljøet. Det du beskriver mht intriger og konflikter, er nok dessverre sant i mange stall-miljøer. - (og i de fleste andre interesse-miljøer, har jeg inntrykk av!) Mange stall miljøer har veldig tydelige grenser mellom "mitt og ditt" og hvem som eier og bestemmer over hesten, og hvem som "bare" er forryttere eller hestepassere. Og det er også mye misunnelse og konkurranse folk imellom om å ha det beste hesten, det beste utstyret, og hvem som er flinkest til det ene og det andre. Ergo er det også mye forskjellsbehandling, baksnakking og smisking. Men dette er nok mest utpreget i "konkurranse-staller" hvor det går prestisje i å ta seg godt ut mht klær og utstyr, og å gjøre det bra på konkurranse banen. Jeg har vært borti noen sånne steder gjennom tidene, og det er det desidert VÆRSTE jeg vet!! Jeg ville aldri klart å trives med å ha hest i et slikt miljø! Og heligvis varierer dette svært mye fra stall til stall. Og jeg har vært så heldig å finne en "hobby-stall" hvor stall-eier ønsker et "voksent" miljø, og både heste-eiere og forryttere jobber aktivt for å ha et godt miljø uten snobberi og forskjellsbehandling. Dvs at det stort sett eksisterer et godt samarbeid mellom forryttere og heste-eiere, og andre som ferdes der. Alle respekteres og verdsettes uansett om man leier eller eier, og samme hvaslags hest man har, eller rir. Dette miljøet er gull verdt! Og jeg bidrar så de kan for å v'ære inkluderende og imøtekommende. For jeg anser mine forryttere som gode medhjelpere og ressurspersoner som har mye å bidra med. Derfor rådfører vi oss med hverandre og samarbeider ang. trening og opplæring av hestene, og forrytterne har stor tillit og stor frihet til å gjøre "hva de vil" De får bytte dag ved behov, og også låne hestene utenom side faste dager av og til, eller bruke begge hestene en dag hvis de ønsker å ha med seg noen på ridetur. De får også disponere dem på klubbstevner eller arrangementer, og trene til dette, uten at jeg tar ekstra betalt! Og siden jeg har to hester er jeg uansett ofte i stallen samtidig med mine forryttere. Og vi både rir sammen, hjelper hverandre med trening, og har et godt samarbeid og god dialog. Hvis jeg kommer jeg først og har tid, møkker jeg gjerne begge boksene før forrytteren min kommer, og de gjør ofte den samme "tjenensten" for meg. I dette tilfellet er denne jenta endel av stallmiljøet også utenom meg og hesten min. Hun er venninne med flere andre forryttere og eiere i stallen og rir og steller også andre hester innimellom. Av den grunn vil jeg ikke tro at problemstillingen med å "trenge seg på" forryttrens dag, er så utpreget i vårt tilfelle. Men jeg kan forstå at dette kan være en faktor hvor heste-eieren oppfører seg som "sjefen" og forrytteren har sin tilmålte tid med hesten som hun betaler "dyrt" for, uten særlig fleksibilitet. Og nettopp av den grunn at jeg gir mine forryttere stor fleksibilitet og mange "ekstra rettigheter" så ble jeg litt overrasket og provosert av at denne jenta reagerte som hun gjorde. For utifra forholdene syntes jeg ikke hun hadde noen grunn til det. Men vi har som sagt både snakket sammen og truffet hverandre igjen i ettertid, og begge er enige om å glemme denne episoden. Det har alltid vært god kjemi mellom oss, og det kommer det sikkert til å være i fremtiden også. 0 Siter
løvinne71 Skrevet 22. desember 2008 Forfatter Skrevet 22. desember 2008 Du er forbløffende opptatt av å få siste ordet, som de fleste andre fjortiser. Det som er typisk "fjortis" er å skrive spydige kommentarer i en tråd uten å ha noe som helst konstruktivt å komme med.. Kanskje noe å tenke på, hvis du ønsker å fremstå som voksen.? 0 Siter
ekte nick Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Det er tydelig at det bør avklarees hvorvidt du har rett til å bruke hesten de dagene du har "leid den bort", uansett i hvilken grad jenta har tilgang til hesten denne dagen. Det er tydelig at dere er uenige om dette. Dersom det nå blir til at du skaffer en ny forvert bør også slikt avklares på forhånd. Ja, og dessuten er det ikke sikkert at hun jenta forstod situasjonen da hun kom. Det hun så, var at du hadde tatt ut hesten og red på den. Ikke rart hun ble sur, hvis hun trodde det var "hennes" dag å ri den, ikke din. Det er tross alt vanlig at forverten får ha hesten alene den dagen. Dessuten er det mange som syns det er en del av kosen, det å stigle og sale opp hesten før de rir den. Jeg syns du viser liten innlevelse i hvordan hun opplevde situasjonen. Tenk deg inn i motsatt situasjon et øyeblikk. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Ja, og dessuten er det ikke sikkert at hun jenta forstod situasjonen da hun kom. Det hun så, var at du hadde tatt ut hesten og red på den. Ikke rart hun ble sur, hvis hun trodde det var "hennes" dag å ri den, ikke din. Det er tross alt vanlig at forverten får ha hesten alene den dagen. Dessuten er det mange som syns det er en del av kosen, det å stigle og sale opp hesten før de rir den. Jeg syns du viser liten innlevelse i hvordan hun opplevde situasjonen. Tenk deg inn i motsatt situasjon et øyeblikk. Du svarte meg, men skriver til trådstarter. 0 Siter
Colette Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Hei. Denne tråden er vel egentlig avsluttet. Men jeg har lyst til å komme med noen innspill til ditt syn på hestemiljøet. Det du beskriver mht intriger og konflikter, er nok dessverre sant i mange stall-miljøer. - (og i de fleste andre interesse-miljøer, har jeg inntrykk av!) Mange stall miljøer har veldig tydelige grenser mellom "mitt og ditt" og hvem som eier og bestemmer over hesten, og hvem som "bare" er forryttere eller hestepassere. Og det er også mye misunnelse og konkurranse folk imellom om å ha det beste hesten, det beste utstyret, og hvem som er flinkest til det ene og det andre. Ergo er det også mye forskjellsbehandling, baksnakking og smisking. Men dette er nok mest utpreget i "konkurranse-staller" hvor det går prestisje i å ta seg godt ut mht klær og utstyr, og å gjøre det bra på konkurranse banen. Jeg har vært borti noen sånne steder gjennom tidene, og det er det desidert VÆRSTE jeg vet!! Jeg ville aldri klart å trives med å ha hest i et slikt miljø! Og heligvis varierer dette svært mye fra stall til stall. Og jeg har vært så heldig å finne en "hobby-stall" hvor stall-eier ønsker et "voksent" miljø, og både heste-eiere og forryttere jobber aktivt for å ha et godt miljø uten snobberi og forskjellsbehandling. Dvs at det stort sett eksisterer et godt samarbeid mellom forryttere og heste-eiere, og andre som ferdes der. Alle respekteres og verdsettes uansett om man leier eller eier, og samme hvaslags hest man har, eller rir. Dette miljøet er gull verdt! Og jeg bidrar så de kan for å v'ære inkluderende og imøtekommende. For jeg anser mine forryttere som gode medhjelpere og ressurspersoner som har mye å bidra med. Derfor rådfører vi oss med hverandre og samarbeider ang. trening og opplæring av hestene, og forrytterne har stor tillit og stor frihet til å gjøre "hva de vil" De får bytte dag ved behov, og også låne hestene utenom side faste dager av og til, eller bruke begge hestene en dag hvis de ønsker å ha med seg noen på ridetur. De får også disponere dem på klubbstevner eller arrangementer, og trene til dette, uten at jeg tar ekstra betalt! Og siden jeg har to hester er jeg uansett ofte i stallen samtidig med mine forryttere. Og vi både rir sammen, hjelper hverandre med trening, og har et godt samarbeid og god dialog. Hvis jeg kommer jeg først og har tid, møkker jeg gjerne begge boksene før forrytteren min kommer, og de gjør ofte den samme "tjenensten" for meg. I dette tilfellet er denne jenta endel av stallmiljøet også utenom meg og hesten min. Hun er venninne med flere andre forryttere og eiere i stallen og rir og steller også andre hester innimellom. Av den grunn vil jeg ikke tro at problemstillingen med å "trenge seg på" forryttrens dag, er så utpreget i vårt tilfelle. Men jeg kan forstå at dette kan være en faktor hvor heste-eieren oppfører seg som "sjefen" og forrytteren har sin tilmålte tid med hesten som hun betaler "dyrt" for, uten særlig fleksibilitet. Og nettopp av den grunn at jeg gir mine forryttere stor fleksibilitet og mange "ekstra rettigheter" så ble jeg litt overrasket og provosert av at denne jenta reagerte som hun gjorde. For utifra forholdene syntes jeg ikke hun hadde noen grunn til det. Men vi har som sagt både snakket sammen og truffet hverandre igjen i ettertid, og begge er enige om å glemme denne episoden. Det har alltid vært god kjemi mellom oss, og det kommer det sikkert til å være i fremtiden også. Ok :-) Godt å høre at du har tatt fatt i alle de unotene som finnes i ridemiljøet. Ser ut som du har en sunn holdning til til dette. Synd at det skal være slik mange steder, for det ødelegger for en ellers flott hobby med noen vidunderlige dyr:-) Datteren min har i dag egen hest. Eller det vil si hun har hatt det noen år nå. Hun har aldri likt seg i "konkurranse-stallene", og har holdt seg til de mindre stallene. For et par år siden fikk hun stallplass på et sted som var helt supert på alle måter. Men så dukket det opp en ung dame for et års tid siden, som har klart å forsure miljøet så til de grader. Hun har en fortid, gjennom flere år, som deltager i en konkurranse-stall, og alle intrigene og sjalusi-spillene har fulgt med på lasset. Veldig synd - men miljøet er snart ødelagt, dessverre. Og det gjør det ikke noe bedre at stalleieren ikke ser hva som foregår :-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.