Gjest klaymen Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg har skjønt at julestrømpene er på full fart inn, og det spørs om vi ikke også må hoppe i det sure eplet, etterhvert som "alle andre" i klassen skryter av julestrømpa si... Men foreløpig skjønner jeg ikke helt vitsen. Min får en finere ting i kalenderen på julaften morgen, og så står det fremme både nøtter, klementiner, pepperkaker osv på morgenen når han våkner. Men det er tydeligvis flere og flere som har julestrømpe? 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Hørtes jo koselig ut med ditt opplegg : ) Det er mange som har julestrømpe men sikkert mange som ikke har også. 0 Siter
jubalong70 Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg vokste ikke opp med julestrømpe, men det gjorde mannen min. Vi ble enige om at ungene skulle få det. Det er litt kos med julehefter, mandarin, og litte granne godter i. Hos oss er det en fjellnisse som fyller strømpen. 0 Siter
Lillemus Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Hos oss er kalendergaven den 24. første lappen i en skattejakt for å finne julestrømpa. ) 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Vi har ikke julestrømpe, uten at det ligger noe ideelt bak det. 0 Siter
Gjest klaymen Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Vi har ikke julestrømpe, uten at det ligger noe ideelt bak det. Nei, det ligger ikke noe idealistisk bak at vi ikke har det heller, vi har bare ikke hatt det hjemme selv noen av oss :-) Så da er det rett og slett bare at hvis jeg skal starte med det må jeg skjønne vitsen med det... og sånn som vi har det nå syns jeg det er koselig nok. 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Nei, det ligger ikke noe idealistisk bak at vi ikke har det heller, vi har bare ikke hatt det hjemme selv noen av oss :-) Så da er det rett og slett bare at hvis jeg skal starte med det må jeg skjønne vitsen med det... og sånn som vi har det nå syns jeg det er koselig nok. Og da er jo alt greit:-) Vi har prøvd det vi også, men vi har jo pakkekalender (hvilket ingen av oss foreldrene hadde som barn), og vi har ofte hatt en ekstra fin pakke på den på julaften. Og det var ikke så superviktig med strømpe den gangen han fikk det, syntes han visst, for godteriet ble stort sett bare liggende igjen i strømpa gjennom hele jula. 0 Siter
Gjest togli Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Julaften blir ikke den samme uten julestrømpa ;-) Den var fast inventar i hele min oppvekst - og et hyggelig minne 0 Siter
Gjest nissekjerringa Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Det er jo helt frivillig. Men skjønner at du ikke vil at barnet ditt skal "føle seg utenfor" så derfor gir du etter. Om du flytter litt av det du har stående framme på bordet på julaften i en julestrømpe så ser jeg ikke det store problemet rundt det. Den spenningen med julestrømpen som henger på sengekanten på julaftensmorgenen er stor både for barn og foreldre, jeg våkner alltid av den frydefullet jubelen om at nissen har vært her i natt .... det er like stort for meg Jeg er ikke vant til julestrømpen, men vi innførte det for eldste i huset som nå er i tenårene, hun får fortsatt julestrømpa si. 0 Siter
Gjest nissekjerringa Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Hos oss er kalendergaven den 24. første lappen i en skattejakt for å finne julestrømpa. ) Pakka inn nye tannbørster i år jeg , de blir nok skuffa Håper de blir fornøyde utpå kvelden da. 0 Siter
pekkaline Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 På full fart inn? Vi har hatt det til barna hele tiden.... eldste er snart 18år. Så i allefall 16 år har vi hatt julestrømpe. Det er liksom en start på feiringen og inneholder som regel noe tidsfordriv og snop. Venting og venting den dagen.... 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg er oppvokst med julestrømpe, og mine barn skal selvfølgelig vokse opp med det, de også. Men er det på moten egentlig? Tror mange mener vi er sære som holder på den tradisjonen, men som en av de få tradisjonene jeg har tatt med meg fra mitt barndomshjem så har den alltid vært viktig for meg helt uavhengig av hva andre måtte mene. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 På full fart inn? Vi har hatt det til barna hele tiden.... eldste er snart 18år. Så i allefall 16 år har vi hatt julestrømpe. Det er liksom en start på feiringen og inneholder som regel noe tidsfordriv og snop. Venting og venting den dagen.... Vi også har hatt julestrømpe bestandig,- og har like gamle barn som dine... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 Jeg er oppvokst med julestrømpe, og mine barn skal selvfølgelig vokse opp med det, de også. Men er det på moten egentlig? Tror mange mener vi er sære som holder på den tradisjonen, men som en av de få tradisjonene jeg har tatt med meg fra mitt barndomshjem så har den alltid vært viktig for meg helt uavhengig av hva andre måtte mene. På moten? Det vil jeg tro,- man får jo kjøpt ferdiglagde store strømper overalt,- og før var det bare såvidt man fikk kjøpt det såvidt jeg husker. Tror vi brukte noen ordentlig raggsokker de første årene... 0 Siter
morsan Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 På full fart inn? Vi har hatt det til barna hele tiden.... eldste er snart 18år. Så i allefall 16 år har vi hatt julestrømpe. Det er liksom en start på feiringen og inneholder som regel noe tidsfordriv og snop. Venting og venting den dagen.... ''På full fart inn? Vi har hatt det til barna hele tiden.... eldste er snart 18år. Så i allefall 16 år har vi hatt julestrømpe.'' Men det er vel slik med dette som med mange ting med barn, at man ikke legger helt merke til hva som har blitt vanlig før en selv får barn;-) La meg ta et eksempel som gjelder _språk_: Etterhvert som junior vokste til, la jeg merke til at verken han eller vennene sa "jeg vet det" - de sier konsekvent "jeg vet". Jeg tenkte at dette var jammen meg en nymotens greie, helt til jeg hørte at 30-åringene på jobben OGSÅ sa "jeg vet" *ha ha* Denne utviklingen hadde jeg ikke fått med meg i det hele tatt;-) Og nå - etter flere år med en som sier "jeg vet" - hender det at jeg tar meg selv i å si det samme selv innimellom. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 19. desember 2008 Skrevet 19. desember 2008 ''På full fart inn? Vi har hatt det til barna hele tiden.... eldste er snart 18år. Så i allefall 16 år har vi hatt julestrømpe.'' Men det er vel slik med dette som med mange ting med barn, at man ikke legger helt merke til hva som har blitt vanlig før en selv får barn;-) La meg ta et eksempel som gjelder _språk_: Etterhvert som junior vokste til, la jeg merke til at verken han eller vennene sa "jeg vet det" - de sier konsekvent "jeg vet". Jeg tenkte at dette var jammen meg en nymotens greie, helt til jeg hørte at 30-åringene på jobben OGSÅ sa "jeg vet" *ha ha* Denne utviklingen hadde jeg ikke fått med meg i det hele tatt;-) Og nå - etter flere år med en som sier "jeg vet" - hender det at jeg tar meg selv i å si det samme selv innimellom. ''Jeg tenkte at dette var jammen meg en nymotens greie, helt til jeg hørte at 30-åringene på jobben OGSÅ sa "jeg vet" *ha ha* Denne utviklingen hadde jeg ikke fått med meg i det hele tatt;-) Og nå - etter flere år med en som sier "jeg vet" - hender det at jeg tar meg selv i å si det samme selv innimellom.'' Kanskje 30-åringene på jobben også er smittet, og at du (og jeg) likevel har rett, og tror det er noe nytt? ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 Jeg hadde så gode minner om julestrømpen at den eldste fikk det før hun visste å sette pris på det Det beste fra min barndoms jul har jeg videreført. Julestrømpen jeg fikk var en strømpebukse med noe knask i. Nå er jo strømpene blitt skikkelig flotte 0 Siter
morsan Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 ''Jeg tenkte at dette var jammen meg en nymotens greie, helt til jeg hørte at 30-åringene på jobben OGSÅ sa "jeg vet" *ha ha* Denne utviklingen hadde jeg ikke fått med meg i det hele tatt;-) Og nå - etter flere år med en som sier "jeg vet" - hender det at jeg tar meg selv i å si det samme selv innimellom.'' Kanskje 30-åringene på jobben også er smittet, og at du (og jeg) likevel har rett, og tror det er noe nytt? ;-) *he he* Jeg spurte noen faktisk, og fikk høre at dette hadde de sagt siden de var barn. Så det er nok bare jeg som begynner å bli gammel;-) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 På full fart inn?? Julestrømpe har det vært så lenge jeg har levd:-) 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 20. desember 2008 Skrevet 20. desember 2008 På moten? Det vil jeg tro,- man får jo kjøpt ferdiglagde store strømper overalt,- og før var det bare såvidt man fikk kjøpt det såvidt jeg husker. Tror vi brukte noen ordentlig raggsokker de første årene... Det har i alle fall vært et visst utvalg av ferdiglagde julestrømper de siste 15-20 årene! Min strømpe ble kjøpt første jula jeg var gift, og det er 20 år sida nå. Ikke var det den eneste der var å velge i heller, så det med ferdiglagde julestrømper er _ikke_ nytt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.