Gå til innhold

Har du noen gang vurdert å ringe ribbetelefonen?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Hvitløk ville jeg nok ikke vurdert, til tross for at jeg liker det kjempegodt, men man kan med fordel bruke allehånde og/eller kryddernellik

Takk skal du ha, morsan. Det er bare andre året vi skal ha ribbe, så vi er ikke erfarne på området.

Skrevet

Takk skal du ha, morsan. Det er bare andre året vi skal ha ribbe, så vi er ikke erfarne på området.

''Ribbe krydres vanligvis med salt og pepper, men det går også an å brukes julens krydder som nellik, ingefær,allehånde, anis osv. Vi har tatt med to forslag til krydring, fremgangsmåten er den samme.''

http://www.kokk.no/default.asp?uid=3760&CID=1059&page=

Det er jo både en smakssak og en vanesak hva man liker. Noen synes det er hellgbrøde å endre på noe som helst når det gjelder ribba, andre vil gjerne prøve noe nytt. Og jeg har typisk vært i siste kategori, selv om "alt det andre" er ekstremt tradisjonelt:-)

Lykke til da:-) Jeg har fått mye god smak på ribba, men ikke alltid like heldig med svoren...;-)

Skrevet

Det slipper vel du :-)

Ja, ribbetelefonen er helt uaktuell for meg! *gliser*

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Ribbe krydres vanligvis med salt og pepper, men det går også an å brukes julens krydder som nellik, ingefær,allehånde, anis osv. Vi har tatt med to forslag til krydring, fremgangsmåten er den samme.''

http://www.kokk.no/default.asp?uid=3760&CID=1059&page=

Det er jo både en smakssak og en vanesak hva man liker. Noen synes det er hellgbrøde å endre på noe som helst når det gjelder ribba, andre vil gjerne prøve noe nytt. Og jeg har typisk vært i siste kategori, selv om "alt det andre" er ekstremt tradisjonelt:-)

Lykke til da:-) Jeg har fått mye god smak på ribba, men ikke alltid like heldig med svoren...;-)

Takk. Siden vi ikke har noen lang tradisjon med ribbe, får vi prøve å finne ut hva vi foretrekker.

Gjest Nå dropper jeg nicket her...
Skrevet

''Og hvem "glemmer" å ta opp ribba fra fryseren da? En vet jo om julaften på forhånd...''

Ja, det er ganske utrolig!

Men jeg må innrømme at første gangen jeg skulle lage pinnekjøtt (ikke til julaften, da, men en kveld før jul for bortimot m20 år siden..*s*), så glemte jeg at den skulle vannes ut et døgn i forveien...;-) Jeg rakk derfor bare noen få timers utvanning, så da ble det ganske salt, ja. *S*

Åjoda,- det går an å glemme å ta opp maten fra fryseren :-)

En jeg kjenner fortalte at mannen i huset skulle ta opp kalkunen fra fryseren. Han gikk ned i kjelleren, og gjorde det 3 dager før jul. Juleaftens formiddag gikk kona ned og skulle ta den opp i kjøkkenet for å tilberede. Ingen kalkun å se. Det viste seg at kalkunen hadde ligget nederst i fryseren, så mannen måtte ta opp masse annet først for å finne den fram, han så gjorde, tok opp det på toppen, tok opp kalkunen, la ned igjen alt det andre, og avsluttet det hele med å legge ned kalkunen også...

Hehe,- det er i alle fall en morsom historie _etterpå_,- og den julen ble det visst noe ferdigmat til familien julekvelden...

Skrevet

Åjoda,- det går an å glemme å ta opp maten fra fryseren :-)

En jeg kjenner fortalte at mannen i huset skulle ta opp kalkunen fra fryseren. Han gikk ned i kjelleren, og gjorde det 3 dager før jul. Juleaftens formiddag gikk kona ned og skulle ta den opp i kjøkkenet for å tilberede. Ingen kalkun å se. Det viste seg at kalkunen hadde ligget nederst i fryseren, så mannen måtte ta opp masse annet først for å finne den fram, han så gjorde, tok opp det på toppen, tok opp kalkunen, la ned igjen alt det andre, og avsluttet det hele med å legge ned kalkunen også...

Hehe,- det er i alle fall en morsom historie _etterpå_,- og den julen ble det visst noe ferdigmat til familien julekvelden...

*ho ho*

Men at _menn_ glemmer å ta opp mat, er jo en helt annen sak;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...