Gå til innhold

GTA spill

Gjest Det er ikke lett

Anbefalte innlegg

Gjest Det er ikke lett
Skrevet

Får deres barn spille spill med 18 års grense?

Har en gutt på 11 år som er så sint for alle han kjenner får spille GTA spillene,det er skyting og vold i dem.

Jeg kjøpte til han for jeg trodde det var et bil spill,skjønner grunnen nå til at det er 18 års grense på,har gjemt spillet og nå er han altså forbannet.

Var jeg slem som tok fra han spillet?

Forstår at det var en tabbe å kjøpe spillet i det hele tatt,broren på 15 år har GTA spill og 11 åringen mener det er urettferdig.

AneM1365380603
Skrevet

Min sønn kom hjem med det spillet. Jeg ante ikke hva det var, men jeg oppdaget kjapt at det ikke var noe for han. Han argumenterte med at mange på hans alder spiller det, men jeg svarte at her i huset bestemmer jeg, og at jeg ikke vil at han skal underholde seg selv med vold. Merkelig nok godtok han det uten videre kamp.

hidi, the scorpion
Skrevet

Mine gutter begynte tidlig å spille slike spill. Jeg har aldri likt det, men ingen av mine to gutter er/blitt voldelige en plass....Nå er de voksne, og de har begge gode jobber, innenfor data selvfølgelig;)

Tror man må se barnet sitt litt an.

Gjest Det er ikke lett
Skrevet

Mine gutter begynte tidlig å spille slike spill. Jeg har aldri likt det, men ingen av mine to gutter er/blitt voldelige en plass....Nå er de voksne, og de har begge gode jobber, innenfor data selvfølgelig;)

Tror man må se barnet sitt litt an.

Mener du det var feil av meg å ta fra han spillet?

Jeg vet jo at mange av kompisene hans har sånne spill,er bare så fælt med den drepingen og volden.

Er redd for at det skal gjøre noe med han på lang sikt,men det gikk jo bra med dine da.

hidi, the scorpion
Skrevet

Mener du det var feil av meg å ta fra han spillet?

Jeg vet jo at mange av kompisene hans har sånne spill,er bare så fælt med den drepingen og volden.

Er redd for at det skal gjøre noe med han på lang sikt,men det gikk jo bra med dine da.

Jeg likte heller aldri de spillene, og liker de fremdeles ikke, men mine to gutter har ikke tatt skade av det! Tvert i mot, de har gjort karriere innen data;)

Kanskje får unge ut litt sinne via slike spill, i stedet for å slå løs på andre, så lenge de bor i velfungerende hjem?

Gjest minmeninger
Skrevet

Klart at en 11-åring synes dette er urettferdig og selvsagt får ALLE andre spille det ;)

Så spørs det da om vi foreldre forstår hensikten med at et spill er merket med 18-års grense. Om vi skal la oss presse av at alle andre får lov, noe som ikke medfører riktighet selvsagt. Skal vi konsekvent følge anbefalinger eller se an barnet? Du lar 15-åringen spille det og da har du et forklaringsproblem, sant?. Du overholder ikke anbefalt aldergrense for eldstemann, hvorfor skal da 11-åringen forholde seg til denne anbefalte aldersgrensen?

Jeg synes ingen av de burde få spille det. Det er et voldelig spill og noe barn faktisk ikke har godt av. Vel i bunn og grunn har vel ingen godt av det.

Gjest Det er ikke så lett
Skrevet

Klart at en 11-åring synes dette er urettferdig og selvsagt får ALLE andre spille det ;)

Så spørs det da om vi foreldre forstår hensikten med at et spill er merket med 18-års grense. Om vi skal la oss presse av at alle andre får lov, noe som ikke medfører riktighet selvsagt. Skal vi konsekvent følge anbefalinger eller se an barnet? Du lar 15-åringen spille det og da har du et forklaringsproblem, sant?. Du overholder ikke anbefalt aldergrense for eldstemann, hvorfor skal da 11-åringen forholde seg til denne anbefalte aldersgrensen?

Jeg synes ingen av de burde få spille det. Det er et voldelig spill og noe barn faktisk ikke har godt av. Vel i bunn og grunn har vel ingen godt av det.

Vet,og jeg angrer veldig på at jeg kjøpte de spillene,ikke visste jeg at det var dreping og vold i dem men bil spill,men det måtte jo være en grunn til at det var 18 års grense.

Skrevet

Nei!!

Jeg har også en 11-åring (11,5 for å være mer nøyaktig), og han får lov til å spille 12-årsgrensespill.

Skrevet

Jeg har hatt sånn flaks at hittil har poden bare spilt/ønsket seg sports-spill :-) Det har jeg vært _veldig_ fornøyd med - og nå begynner han å bli så stor at det kanskje ikke er så veldig farlig om han begynner å snuse litt på de andre spillene etterhvert...

Gjest Det er ikke lett
Skrevet

Jeg har hatt sånn flaks at hittil har poden bare spilt/ønsket seg sports-spill :-) Det har jeg vært _veldig_ fornøyd med - og nå begynner han å bli så stor at det kanskje ikke er så veldig farlig om han begynner å snuse litt på de andre spillene etterhvert...

Bare mas nå om det spillet som jeg har gjemt : (

Blir vel til at han får det tilbake.

Gjest Det er ikke lett
Skrevet

Nei!!

Jeg har også en 11-åring (11,5 for å være mer nøyaktig), og han får lov til å spille 12-årsgrensespill.

Han maser voldsomt nå,vil ha tilbake spillet sitt : (

F*** at jeg kjøpte det!

Skulle aldri ha gjort det men gjort som dere,12 års spill er jo ok da når man er 11 år.

Skrevet

Min på 10 1/2 får ikke spille spill med 18-årsgrense. Det hjelper ikke at andre får lov, hos oss er det våre regler som gjelder.

Skrevet

Det spillet hadde han nok ikke sett igjen nei, og det hadde jeg sagt til han jo før jo heller for å slippe maset.

Jeg hadde tatt det med på en sånn butikk der du bytter inn brukte spill og byttet det inn til noe annet, mer for hans aldersgruppe!

Skrevet

Sønnen min ønsket seg også dette spillet da han var yngre, men jeg var streng og sa nei! Jeg sa at han skulle få det når han fylte 18! 18-årsdagen kom, og jeg sa at NÅ kan du få GTA om du fremdeles ønsker deg det, da så han bare dumt på meg!

Som du sikkert skjønner synes IKKE jeg det egner seg for barn!

mvh

Gjest Det er ikke lett
Skrevet

Sønnen min ønsket seg også dette spillet da han var yngre, men jeg var streng og sa nei! Jeg sa at han skulle få det når han fylte 18! 18-årsdagen kom, og jeg sa at NÅ kan du få GTA om du fremdeles ønsker deg det, da så han bare dumt på meg!

Som du sikkert skjønner synes IKKE jeg det egner seg for barn!

mvh

Enig i det,egner seg ikke for barn.

Gjest Det er ikke lett
Skrevet

Det spillet hadde han nok ikke sett igjen nei, og det hadde jeg sagt til han jo før jo heller for å slippe maset.

Jeg hadde tatt det med på en sånn butikk der du bytter inn brukte spill og byttet det inn til noe annet, mer for hans aldersgruppe!

Nå har han fått det igjen,orket ikke mas mas mas : (

Gjest Det er ikke lett
Skrevet

Min på 10 1/2 får ikke spille spill med 18-årsgrense. Det hjelper ikke at andre får lov, hos oss er det våre regler som gjelder.

Han har fått det tilbake nå...nederlag for meg!

Hadde i utgangspunktet sånne regler vi også,big tabbe av meg å ta sånne spill i hus.

Skrevet

Nå har han fått det igjen,orket ikke mas mas mas : (

Skjønnerjo at det var slitsomt, men nå har har han jo lært at masing hjelper...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...