Gå til innhold

Steke ribba i kveld ? Går det bra?

Anbefalte innlegg

Gjest Bittelillejul
Skrevet

Jeg pleier steke ribba på lillejulaften, men i år så blir jeg opptatt det meste av dagen. Noen som vet om det går bra å steke den i kveld isteden? Kan vel ikke gjøre den store forskjellen det? Vi må kunne spise av den 1. og 2. dag også da. Er ikke husmortypen jeg, skjønner dere. Men julaften orker jeg ikke bale i stekeosen, da skal jeg i kirken. Den ene gangen i året.

Gjest medister-Lovisa
Skrevet

Går sikker greit nok det. Du skal vel ha medisterkaker som tilbehør?

Skrevet

I morgen kveld, da? Jeg steker ikke opp maten to dager før den skal spises, nei.

Gjest Bittelillejul
Skrevet

Går sikker greit nok det. Du skal vel ha medisterkaker som tilbehør?

Jada, medisterkaker og medisterpølser. Lotte var negativ, men jeg tar sjansen jeg. Snakket med ei annen dame som er vant med matlaging nå også, hun mente det ikke gjorde noen forskjell. Den er jo allikevel kald når det varmes opp, om den har stått et eller to døgn gjør ingen forskjell.

Skrevet

Men.... ribba lager seg jo selv. Kan fint stå i ovnen mens dere er i kirka.

Skal jeg tenke stress, så er det da like stressende å steke medisterkaker og pølser... pluss varme opp ribba, som å la den stå der å lage seg selv.....

Skrevet

Skal jeg tenke stress, så er det da like stressende å steke medisterkaker og pølser... pluss varme opp ribba, som å la den stå der å lage seg selv.....

Enig med deg Bustebeisa.

Det er jo bare å ha litt lavere varme på mens man er i kirken, og så øke varmen når man kommer hjem, så er det nystekt ribbe med sprø svor på en halvtime:o)

Ribba må jo uansett varmes på julaften, og det tar like lang tid og det blir like stor oppvask.

Skrevet

Enig med de andre i at selve ribba ikke er noe stress - det eneste som er litt stress med julemiddagen er jo at alt skal varmt på bordet samtidig - ribbe, medisterkaker, julepølse, poteter (må være glovarme!), surkål og evt. mer. Ribben gjør jo seg selv i ovnen og er ikke det som krever mest.

Du har vel ikke tenkt å servere ribben kald? Høres i så fall litt stusselig ut julaften, men det er vel kanskje smak og behag.

Gjest medister-Lovisa
Skrevet

Jada, medisterkaker og medisterpølser. Lotte var negativ, men jeg tar sjansen jeg. Snakket med ei annen dame som er vant med matlaging nå også, hun mente det ikke gjorde noen forskjell. Den er jo allikevel kald når det varmes opp, om den har stått et eller to døgn gjør ingen forskjell.

Du verden, både medisterkaker og medisterpølser! Høres helt herlig ut!!!!

Gjest medister-Lovisa
Skrevet

Enig med de andre i at selve ribba ikke er noe stress - det eneste som er litt stress med julemiddagen er jo at alt skal varmt på bordet samtidig - ribbe, medisterkaker, julepølse, poteter (må være glovarme!), surkål og evt. mer. Ribben gjør jo seg selv i ovnen og er ikke det som krever mest.

Du har vel ikke tenkt å servere ribben kald? Høres i så fall litt stusselig ut julaften, men det er vel kanskje smak og behag.

Kald ribbe med varm saus går fint det. Særlig hvis det er rikelig med medisterkaker til!

Skrevet

Kald ribbe med varm saus går fint det. Særlig hvis det er rikelig med medisterkaker til!

Det er forskjell på hva som går og hva som er godt.

Gjest medister-Lovisa
Skrevet

Det er forskjell på hva som går og hva som er godt.

Men det smaker faktisk godt (selv om nystekt selvfølgelig er bedre).

Skrevet

Stå i ovnen mens huset er tomt??

Det hadde jeg aldri tort. Ikke før,- og særlig ikke etter at termostaten i ovnen min døde (eller i alle fall ble litt syk) - og temeperaturen økte til max... En kake jeg hadde inne ble svartbrent på toppen i løpet av få minutter...

Skrevet

Men det smaker faktisk godt (selv om nystekt selvfølgelig er bedre).

Ok, er nok ikke glad nok i ribbe til å like den godt kald, jeg.

Skrevet

Stå i ovnen mens huset er tomt??

Det hadde jeg aldri tort. Ikke før,- og særlig ikke etter at termostaten i ovnen min døde (eller i alle fall ble litt syk) - og temeperaturen økte til max... En kake jeg hadde inne ble svartbrent på toppen i løpet av få minutter...

''Stå i ovnen mens huset er tomt??''

Hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med.

Setter gjerne på vaskemaskin og tørketrommel når jeg er på vei ut, også, jeg - skikkelig gæren!

Skrevet

''Stå i ovnen mens huset er tomt??''

Hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med.

Setter gjerne på vaskemaskin og tørketrommel når jeg er på vei ut, også, jeg - skikkelig gæren!

Vel,- du skulle sett kaken min ;-)

Tok nesten fyr.

Og vaskemaskin og tørketrommel,- tør du det?

Ikke mens noen er hjemme og sover, håper jeg...

Skrevet

Vel,- du skulle sett kaken min ;-)

Tok nesten fyr.

Og vaskemaskin og tørketrommel,- tør du det?

Ikke mens noen er hjemme og sover, håper jeg...

Joda, har satt den på også på vei til sengs, vi. Kanskje litt skummelt... men har jo røykvarsler, om noe skulle skje.

Er ikke nok våken hjemme til kun å bruke vaskemaskin og tørketrommel i hjemmeværende og våken tilstand.

Gjest medister-Lovisa
Skrevet

Ok, er nok ikke glad nok i ribbe til å like den godt kald, jeg.

Kald ribbe på brød med sennep eller salt&pepper er snaddermat. Gleder meg allerede jeg;)

Skrevet

Joda, har satt den på også på vei til sengs, vi. Kanskje litt skummelt... men har jo røykvarsler, om noe skulle skje.

Er ikke nok våken hjemme til kun å bruke vaskemaskin og tørketrommel i hjemmeværende og våken tilstand.

''Er ikke nok våken hjemme til kun å bruke vaskemaskin og tørketrommel i hjemmeværende og våken tilstand.''

Hehe,- småbarn? Eller enda verre, tenåringer - evt. i kombinasjon med aktiv idrett?

Håper du har flere og seriekoblede røykvarslere...

Skrevet

Du verden, både medisterkaker og medisterpølser! Høres helt herlig ut!!!!

*LOL*

Medister er ...*pjuk*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...