Gjest Elextra Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 ''Er ikke nok våken hjemme til kun å bruke vaskemaskin og tørketrommel i hjemmeværende og våken tilstand.'' Hehe,- småbarn? Eller enda verre, tenåringer - evt. i kombinasjon med aktiv idrett? Håper du har flere og seriekoblede røykvarslere... Bare småbarn og litt for mye jobb, til tider . Og ikke maks evne til å utnytte tiden hjemme fullt ut, kanskje. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 ''Stå i ovnen mens huset er tomt??'' Hadde jeg ikke hatt betenkeligheter med. Setter gjerne på vaskemaskin og tørketrommel når jeg er på vei ut, også, jeg - skikkelig gæren! Jeg også. Pleier ofte å sette på begge deler før jeg går hjemmefra om morran. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Det er forskjell på hva som går og hva som er godt. Dagens beste svar, det synes både kjæresten min og jeg. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Dagens beste svar, det synes både kjæresten min og jeg. Så koselig at dere sitter og leser DOL sammen, da! 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Så koselig at dere sitter og leser DOL sammen, da! Hehe, jeg leser og siterer. 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Hvis den skal spises julaften så går det vel greit, men når du videre skriver at den skal være spisbar både 1 og 2 juledag. Da hadde jeg frøset den ned og varmet den opp iallfall. Er ikke videre glad i å la mat ligge så lenge i kjøleskapet. Selv om stekt mat holder seg en stund, blir den både tørr og mister mye av smaken under lagring. Det er iallfall min erfaring. 0 Siter
morsan Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Joda, har satt den på også på vei til sengs, vi. Kanskje litt skummelt... men har jo røykvarsler, om noe skulle skje. Er ikke nok våken hjemme til kun å bruke vaskemaskin og tørketrommel i hjemmeværende og våken tilstand. Kjenner igjen den der, ja... 0 Siter
morsan Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Det er forskjell på hva som går og hva som er godt. *S* 0 Siter
morsan Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Enig med de andre i at selve ribba ikke er noe stress - det eneste som er litt stress med julemiddagen er jo at alt skal varmt på bordet samtidig - ribbe, medisterkaker, julepølse, poteter (må være glovarme!), surkål og evt. mer. Ribben gjør jo seg selv i ovnen og er ikke det som krever mest. Du har vel ikke tenkt å servere ribben kald? Høres i så fall litt stusselig ut julaften, men det er vel kanskje smak og behag. Her skal du få et potettriks som jeg lærte av en eldre dame: Når den er ferdigkokt heller du av vannet, setter lokk på kjelen, pakker den inn i et stort badehpndkle og sett den under dyna. I flg denne damen kan de da holde seg varme i et par timer. Jeg har aldri forsøkt så lenge, men det er deilig å slippe å stresse med å få potetene ferdig akkurat i samme tid som svora er klar:-) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Her skal du få et potettriks som jeg lærte av en eldre dame: Når den er ferdigkokt heller du av vannet, setter lokk på kjelen, pakker den inn i et stort badehpndkle og sett den under dyna. I flg denne damen kan de da holde seg varme i et par timer. Jeg har aldri forsøkt så lenge, men det er deilig å slippe å stresse med å få potetene ferdig akkurat i samme tid som svora er klar:-) Hehe, kanskje verd å prøve? Selv om jeg innbiller meg at de neppe blir glovarme på den måten. Forøvrig har jeg hørt lignende tips når det gjelder å koke risegrynsgrøt - at en skulle koke den opp på komfyren og så plassere den innpakket under dyna. Etter noen timer skulle den da være klar til å spises, etter kirke, skitur eller andre gjøremål. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 22. desember 2008 Skrevet 22. desember 2008 Her skal du få et potettriks som jeg lærte av en eldre dame: Når den er ferdigkokt heller du av vannet, setter lokk på kjelen, pakker den inn i et stort badehpndkle og sett den under dyna. I flg denne damen kan de da holde seg varme i et par timer. Jeg har aldri forsøkt så lenge, men det er deilig å slippe å stresse med å få potetene ferdig akkurat i samme tid som svora er klar:-) Jeg fikk samme tipset av min eks-svigermor og har fulgt det selv med kjempebra resultat! Også kjøtt fungerer det glimrende, pakk i alu-folie, stort håndkle og la ligge på kjøkken benken... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.