Gå til innhold

Barnevakt nyttårsaften, forferdelig?

Anbefalte innlegg

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg prøver å tenke etter, men kan ikke komme på en eneste grunn til at det skal være galt å ha barnevakt på nyttårsaften.

Hadde dere ordnet barnevakt på julaften for å dra på fest, da hadde det vært grunn til å reagere.

• Svar 121
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

17

• laban

7

• Åsemor

7

• Faure

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vi tar også den store julehandelen UTEN unger, men skjønner ikke helt hvorfor foreldrene må gjøre den sammen. Vi skriver liste sammen, så drar en av oss og handler, enten barna er hjemme eller i barnehage.

Vi gjør den ikke sammen. Jeg gjør den mens mannen er på jobb og barna i bhg.

Skrevet

Vi gjør den ikke sammen. Jeg gjør den mens mannen er på jobb og barna i bhg.

Ok :)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Selvfølgelig er det i orden! Uansett hvor mye jeg vrir hjernen så greier jeg ikke finne noe galt ved det å levere barna til besteforeldrene for så å dra på nyttårsfest selv. Barna er ivaretatt hos mennesker de kjenner, dere får forhåpentligvis en trivelig fest og alle burde være fornøyde. De som mener noe annet er noen raringer, så ikke hør på dem! :-)

Gjest ChiengMai
Skrevet

Ja, de synes da at nyttårsaften er en familiedag. Blant annet svogeren min mener dette, og det er han som skal sende barna sine i barnehagen hele jula.

''Blant annet svogeren min mener dette, og det er han som skal sende barna sine i barnehagen hele jula.''

Og sammenhengen mellom disse to meningene var....? Å la være å dømme hva andre gjør går vel begge veier?

Skrevet

Vi tar også den store julehandelen UTEN unger, men skjønner ikke helt hvorfor foreldrene må gjøre den sammen. Vi skriver liste sammen, så drar en av oss og handler, enten barna er hjemme eller i barnehage.

Mannen min er med som pakk-esel ;-)

Neida, stort sett er det jeg som ordner den biten. Han hadde ikke blitt ferdig før over jul hvis han skulle tatt den jobben ;-)

Skrevet

''Blant annet svogeren min mener dette, og det er han som skal sende barna sine i barnehagen hele jula.''

Og sammenhengen mellom disse to meningene var....? Å la være å dømme hva andre gjør går vel begge veier?

Jeg synes det bare var så dobbeltmoral..

Skrevet

Det er helt ok! :o)))) Både barn og besteforeldre kommer til å kose seg glugg fordervet!

Skrevet

Det høres helt genialt ut, spør du meg.

Hadde det vært julaften, så hadde det vært noe helt annet.

Jeg har barn under skolealder og for de er nyttårsaften godteri og et stjerneskudd etter at det er mørkt ute. De legger seg 20 og sover til morgenen etter. Kunne akkurat like gjerne hatt barnevakt.

Og de fleste barn setter pris på å være hos besteforeldre. Dette er en festdag for voksne mest og da kan dere nyte den med god samvittighet.

Gjest hønse-Magda
Skrevet

Ja, de synes da at nyttårsaften er en familiedag. Blant annet svogeren min mener dette, og det er han som skal sende barna sine i barnehagen hele jula.

Julaften er en familiedag, men ikke nødvendigvis nyttårsaften.

Skrevet

Det har jeg gjort ved flere anledninger, og ser ingen problemer med det. Barna har kost seg veldig hos besteforeldrene, og har aldri gitt uttrykk for at de har savnet mamma og pappa.

Skrevet

Vi har alltid tenkt på nyttårsaften som en familiedag, og feiret den med venner. Men da ungene var små, ble de lagt etterhvert dom de var trøtte, men en 3-4 åring fikk vel være oppe til klokka 12 og se rakettene, tror jeg da.

Jeg synes dere skal gå på fest og kose dere - ungene kommer helt sikekrt til å ha det fint med besteforeldrene! Og så kan dere kose dere sammen som failie i romjula :-)

''Vi har alltid tenkt på nyttårsaften som en familiedag,''

Det har jeg aldri gjort. I min verden er julaften familiedag og nyttårsaften mer en festdag for voksne. Men nå er jo barna også i stor grad med også nyttårsaften, da.

Men jeg ville altså ikke hatt betenkeligheter med å ha barnevakt for små barn på nyttårsaften.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Jeg synes det bare var så dobbeltmoral..

Javel. Men jeg ser altså ikke sammenhengen mellom å ha barn i barnehage selv om man er hjemme og det å gå på fest nyttårsaften. For meg er begge deler like OK. Men svogeren din kritiserer deg for det du gjør, og du kritiserer han for det han gjør. Ergo er dere like ille begge to og kritiserer det motparten gjør selv om ingen av delene gir grunn til kritikk.

Skrevet

Javel. Men jeg ser altså ikke sammenhengen mellom å ha barn i barnehage selv om man er hjemme og det å gå på fest nyttårsaften. For meg er begge deler like OK. Men svogeren din kritiserer deg for det du gjør, og du kritiserer han for det han gjør. Ergo er dere like ille begge to og kritiserer det motparten gjør selv om ingen av delene gir grunn til kritikk.

Når folk kritiserer en for noe, tenker man jo sitt hvis de gjør noe i samme sjangeren selv...?

Skrevet

''Vi har alltid tenkt på nyttårsaften som en familiedag,''

Det har jeg aldri gjort. I min verden er julaften familiedag og nyttårsaften mer en festdag for voksne. Men nå er jo barna også i stor grad med også nyttårsaften, da.

Men jeg ville altså ikke hatt betenkeligheter med å ha barnevakt for små barn på nyttårsaften.

Frem til jeg begynte på ungdomsskolen, var vi alltid bare hjemme på nyttårsaften. Da vi var helt små, la vi oss til vanlig tid, og ble vekket litt før tolv, og vi gikk ut for å se rakettene - etterhvert fikk vi være oppe til litt etter tolv.

Da jeg begynte på ungdomsskolen, ble jeg med på ulike arrangementer med venner, som regel i regi av kirka.

Mannen min var vant til familienyttårsaften, og det har vi fortsatt hvis vi er på hans hjemsted nyttårsaften, dvs svigermor, min kjære, jeg og ungene (det skal vi i år, og det er fire år siden sist, og blir litt rart....)

De siste årene har vi vært sammen 3-4 familier hjemme hos noen, og hatt flott god mat, og ungene har vært oppe så lenge de har villet - og vi har dratt hjem i 2-3 tida. Kjempekoselig :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Vi skal ha barnevakt nyttårsaften, nå er han 7, men det er ikke første året vi har. Han koser seg glugg ihjel med mormora, vi voksne koser oss sammen med andre voksne. Vinn-vinn situasjon :o)

Så jeg synes ikke det er forferdelig nei. Kos dere på fest!

Skrevet

Frem til jeg begynte på ungdomsskolen, var vi alltid bare hjemme på nyttårsaften. Da vi var helt små, la vi oss til vanlig tid, og ble vekket litt før tolv, og vi gikk ut for å se rakettene - etterhvert fikk vi være oppe til litt etter tolv.

Da jeg begynte på ungdomsskolen, ble jeg med på ulike arrangementer med venner, som regel i regi av kirka.

Mannen min var vant til familienyttårsaften, og det har vi fortsatt hvis vi er på hans hjemsted nyttårsaften, dvs svigermor, min kjære, jeg og ungene (det skal vi i år, og det er fire år siden sist, og blir litt rart....)

De siste årene har vi vært sammen 3-4 familier hjemme hos noen, og hatt flott god mat, og ungene har vært oppe så lenge de har villet - og vi har dratt hjem i 2-3 tida. Kjempekoselig :-)

''De siste årene har vi vært sammen 3-4 familier hjemme hos noen, og hatt flott god mat, og ungene har vært oppe så lenge de har villet - og vi har dratt hjem i 2-3 tida. Kjempekoselig :-)''

Slik har vi også feiret nyttårsaften de siste årene.

For meg ville det føles fremmed å feire nyttår med mine foreldre og/eller svigers. Det henger igjen at nyttårsaften skal være litt party, og noe helt annet enn julaften! :-).

Skrevet

''De siste årene har vi vært sammen 3-4 familier hjemme hos noen, og hatt flott god mat, og ungene har vært oppe så lenge de har villet - og vi har dratt hjem i 2-3 tida. Kjempekoselig :-)''

Slik har vi også feiret nyttårsaften de siste årene.

For meg ville det føles fremmed å feire nyttår med mine foreldre og/eller svigers. Det henger igjen at nyttårsaften skal være litt party, og noe helt annet enn julaften! :-).

Sånn tenker jeg også....

*hvisker*: Tror nok at nyttårsaften i år blir litt kjip.......

Skrevet

Jeg synes det mest tvilsomme med hele opplegget er at du "får signaler" fra noen i familien som ikke er involvert, om at dere gjør noe som ikke er OK.

Det er ikke de som skal være barnevakter, det er ikke sånn at de skulle vært sammen med barnevaktene, og det er heller ikke sånn at de aldri kan få barnevakt fordi dere bruker dem hele tiden. Da skjønner jeg ikke hva de skal blande seg inn for.

Det har vel hendt at jeg har tenkt tanker av typen "det ville ikke jeg / vi gjort") om et eller annet søsteren min m/fam. har valgt å gjøre, men det kunne ikke falle meg inn å "gi signaler" til henne om det, så lenge det ikke involverer meg og mine.

Jeg synes det er helt greit å ha barnevakt på nyttårsaften hvis både barna og barnevaktene synes det er greit. Jeg synes også det er helt greit å ha ungene i barnehagen på dager man selv skal ha fri, hvis ungene liker seg der og / eller det er nødvendig for å få unna noe.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...