Gå til innhold

Snart jul...

Gjest Sliten men snart happy moder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og da er det vel endelig tid for å puste ut.

Jeg elsker jula, lysene, kosen, varmen, sjarmen, men jammen blir det striere og striere etter som jeg vokser meg......voksen.

Med full jobb så er det ikke så veldig enkelt å rekke så mye hver dag, så da blir gjøremålene dratt ut til over flere dager.

Og da føles hele greiene så slitsomt, og jeg som var ferdig pyntet allerede i førsten av desemberr da dere.......

"Hva er det du stresser med, mener du at du har så mye mer enn oss andre å gjøre" sier min elskede make. Joda, kjære elskede mann, jeg har faktisk det serru. For du sitter der du og bare venter på å få beskjeder fra meg om hva du skal gjøre, det er JEG som faktisk må huske alt, og huske på å faktisk delegere ut alle oppgavene *ler*

Og mange av oppgavene er jo "mine". Slik som julemat, julekort, mesteparten av julegavene, styr på hus og klesvask og alt ellers av vanlige og uvanlige gjøremål som skriker etter attention disse tider.

Og svigemor, hun har nesten gått i barndommen igjen :D Vi er bedt dit til julaften, og har svart `kanskje` siden ungene her ikke har hatt lyst. "Velkommen til jul, velkommen til jul, gleder meg til å se dere alle" sier hun hver eneste gang noen av stikker nesetippen inn over dørtreskelen...phuhh....vi liker deg jo så godt gamlemor, og jeg selv syned det er topp å feire jul med deg, men ungene har lyst til å være i ro hjemme i år, de vraket julafgen med sin far også pga dette. Og datteren din og hennes barn er bare koselige men ungene der er ikke så lett å komme innpå, og som ungene mine sier "dere voksne blir sittende å prate og så sitter vi bare der og glaner"

Og kjære svigemor, det er så sant så sant, og siden julaften er for barn i bunn og grunn så har jeg lyst å følge ungene mine. Vi kan komme til deg førstedag og spise alle sammen?

Min kjære halvdel føler seg dratt mellom barken og veden så for å få fred i sjelen så får du låne ham på julaften. Ungen og jeg spiser og koser oss her og så kommer sønnen din til dere og spiser og pakker opp pakker der. Han vil dog hjem til oss for å pakke opp pakker også da, så han kan ikke bli for sen. Er det bra da? For jeg er så sliten nemmelig at jeg ikke bryr meg det døyt og hvem som drar hvor jeg, jeg vil bare slappe av og hvile jeg, og kose meg.

Og ungene og jeg, vi klarer å kose oss måttelig alene vi.

I dag blir en laaaaaaaaang dag, efta, kveld. Da skal det siste utenfor og innefor huset være i orden.

I morgen skal jeg tidlig på jobb.

Men så dere................så drar jeg fra jobb tidlig, for da skal jeg nyte bursdagsgaven min som jeg fikk av ungene her i sommer og som jeg har spart til en passende anledning.......jeg skal ha en hel aromaterapi....*johooooooooo*

Og etter det skal jeg hjem og slappe av og begynne julen. Da skal jobb- bagen legges vekk for noen dager, jeg skal blåse i hvem som drar hvor til hvilken tid, jeg skal knaske goddiser, smatte på klementiner, se på tv, kose meg med ungene......og nyyyyyyyte freden, roen, ferie og fri.

Ahhhhhh....det er ikke den dag som slår første juledag dere.

Valse rundt i morgenkåpe, ungene er storfornøyde opptatt med gavene fra kvelden før. masse matfater å klå i, god tv, fred og ro.

Deeeeeeiiiilig.

Ha en strålende jul dere :D

Skrevet

Jeg er visst sliten jeg også.

Jeg leste signaturen slik: "Sliten men snart happy morder"

Skvatt litt ja:-)

Skrevet

He he *ler godt*

Stress er det, meget også, men fra der til morder *ler* det er jo et stykke da :D

Skrevet

He he *ler godt*

Stress er det, meget også, men fra der til morder *ler* det er jo et stykke da :D

Ja, heldigvis:-)

Men den mannen din kan vel ikke mene at han vil feire julaften med mora si isteden for å feire med dere vel?

Forhåpentligvis endrer han vel mening, tror du ikke?

Uansett så får din svigermor besøk av sin datter, så hun slipper og sitte alene.

Skrevet

''For jeg er så sliten nemmelig at jeg ikke bryr meg det døyt og hvem som drar hvor jeg, jeg vil bare slappe av og hvile jeg, og kose meg.

'' Fint og tankevekkende, det du har skrevet.

Synd at ikke mannen din bare tar en sjefsavgjørelse på at dere blir hjemme hos dere selv, når ungene har det slik som du sier. Og alle forberedelsene dine, da!

Men - - å slappe av 1.juledag osv. -- Og alt du har gjort vsa jobb. Det er ikke helt mennekselig å gjøre alt sammen, det er fra tidene da mødrene var hjemme. Jeg hater å se og føle hvordan alle stresser i butikkene og i bilene sine, det er jo ikke trivelig i det hele tatt.

Skrevet

''For jeg er så sliten nemmelig at jeg ikke bryr meg det døyt og hvem som drar hvor jeg, jeg vil bare slappe av og hvile jeg, og kose meg.

'' Fint og tankevekkende, det du har skrevet.

Synd at ikke mannen din bare tar en sjefsavgjørelse på at dere blir hjemme hos dere selv, når ungene har det slik som du sier. Og alle forberedelsene dine, da!

Men - - å slappe av 1.juledag osv. -- Og alt du har gjort vsa jobb. Det er ikke helt mennekselig å gjøre alt sammen, det er fra tidene da mødrene var hjemme. Jeg hater å se og føle hvordan alle stresser i butikkene og i bilene sine, det er jo ikke trivelig i det hele tatt.

Takk for forståelsen :)

Det er nok vært litt for mye stress ja, men sånn blir det når jeg jobber fullt og har en mann som er verdens snilleste men som må delegeres oppgaver og fortelles hva å gjøre for at det skal blir gjort :)

Jeg synes svigemor kunne vært litt mer "voksen" på dette og feiret sammen med sin datter og sine barnebarn i ro og mak og så bedt oss alle sammen første eller andre dagen.

Men jeg har forståelse for mannen min som ikke ønsker å såre henne og ikke oss. Så for å gjøre det enkelt for ham så sier jeg at han bør dra dit, spise der, pakke opp pakker og ta en riskrem og kaffe.

Egentlig så gidder jeg ikke bry meg så mye om det, for etter å ha stresset slik som jeg har gjort så vil jeg bare nyte jeg. Og det gjør jeg til gangs med ungene mine. Orker helt enkelt ikke ha så mye meninger om dette med å spise her eller der :)

Ja, vi stresser for mye folk, det har du helt rett i. Det er derfor jeg synes førstedagen er så hærlig. Da kan all luften gå ut med god samvittighet.

Nå har jeg sendt avgårde min bedre halvdel med pakker og kort som skal leveres, så støvsuger jeg, og tørker siste støvkorna etc.

I morgen klokka halv fire skal jeg på hel aromaterapi. Og etter det har jeg sakt til min kjære at da er det slutt på stress Da tar jeg ikke i en fille eller noe, da har julen begynt for meg :D

Skrevet

Trodde først det var et barn til på vei, jeg. "Snart happy moder" :))

Skrevet

Ja, heldigvis:-)

Men den mannen din kan vel ikke mene at han vil feire julaften med mora si isteden for å feire med dere vel?

Forhåpentligvis endrer han vel mening, tror du ikke?

Uansett så får din svigermor besøk av sin datter, så hun slipper og sitte alene.

Min bedre halvdel vi helst feire med oss men klarer ikke å svikte moren sin.

Jeg orker ikke bruke noe energi på det jeg altså så han får gjøre som han lyster.

Selvsakt burde svigemor kunne kose seg med sin datter og barnebarn, og hun kunne bedt oss alle på matrester første eller annen dag, men hun er veldig opptatt av at vi er der til jul da av forskjellige grunner.

Jeg har ikke energi igjen til å mase med det og derfor er det enklere å la halvdelen dra dit og være der noen timer.

Ungene og jeg skal storkose oss vi altså :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...