vannmann75 Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Når det blir jul må jeg, som mange andre, ha nøtter! Problemet er bare det at nøttene jeg vil ha finner jeg ikke lenger..... Nøttene har mørkt, tykt skall og er ganske vanskelige å knekke uten å ødeleggge innholdet. Ganske store er dem, og har form som en båt (uten å komme på en annen sammenligning for øyeblikket). Selve nøtta er ganske lys/hvit, og smaker heeeelt fantatisk! Jeg vil ha sånne nøtter NÅ!!!! Noen som vet hva de heter, og hvor jeg evt kan få kjøpt dem??? Herregud så mye uvesentlig man egentlig henger seg opp i, men.... 0 Siter
Gjest paranøtter Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 http://www.frukt.no/artikkel.aspx?artid=15786&mnu1id=8050&mnu2id=8130&mnu3id=1165 I grønnsaksbutikken her på hjørnet har de alle typer nøtter. Tror de har mange typer nøtter i velassorterte dagligvareforretninger. 0 Siter
Skyer Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Høres ut som Paranøtter :-) Veldig gode! Fulle av sunne næringsstoffer, og veldig mye fett, sunt fett riktignok. God jul 0 Siter
vannmann75 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Skrevet 23. desember 2008 Høres ut som Paranøtter :-) Veldig gode! Fulle av sunne næringsstoffer, og veldig mye fett, sunt fett riktignok. God jul Jepp, ser på svaret fra paranøtter at det er det disse nøttene heter! Da har jeg ihvertfall et navn på dem når jeg skal lete etter dem! God jul! 0 Siter
vannmann75 Skrevet 23. desember 2008 Forfatter Skrevet 23. desember 2008 http://www.frukt.no/artikkel.aspx?artid=15786&mnu1id=8050&mnu2id=8130&mnu3id=1165 I grønnsaksbutikken her på hjørnet har de alle typer nøtter. Tror de har mange typer nøtter i velassorterte dagligvareforretninger. Det er sånne nøtter jeg mener ja!! Herregud, får helt vann i munnen bare av å se dem! Men her jeg bor er det dessverre ikke tilgang på noen egne fruktforretninger eller særlig velassorterte matvareforettninger... Så sant ikke Joker, Coop nærmat eller Ica nær kan kalles det, og det tror jeg vel helst ikke nei... Kan de ha dem på Meny tro? Eller Coop Mega? 0 Siter
laban Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Du får også kjøpt paranøtter som er ferdig knekket. Både i blandingsposer og (litt vanskeligere å få tak i) alene. Jeg synes også de er kjempegode. 0 Siter
Zelda77 Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 For noen år siden ble disse nøttene med skal trekkt fra markedet grunnet gift. Har forstått det sånn at det ikke er mulig å finne ut om nøtten er giftig eller ikke før enn har tatt av skalle. derfor selges ikke disse nøttene med skall lenger. Veldig synd for de er mye bedre rett etter de er knekkt. Jeg synest de ferdig knekkte blir for tørr. 0 Siter
laban Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 For noen år siden ble disse nøttene med skal trekkt fra markedet grunnet gift. Har forstått det sånn at det ikke er mulig å finne ut om nøtten er giftig eller ikke før enn har tatt av skalle. derfor selges ikke disse nøttene med skall lenger. Veldig synd for de er mye bedre rett etter de er knekkt. Jeg synest de ferdig knekkte blir for tørr. En jul for noen år siden var det et stort oppslag om at paranøtter kunne være giftige en jul. Det ødela nesten markedet, så importørene sluttet å ta dem inn. Etterpå ble saken nyanserte, slik den burde vært presentert fra begynnelsen: MUGNE paranøtter er giftige. Men det er et svært lite problem at folk stapper i seg mugne nøtter. Men det er nok lettest å få kjøpt ferdig knekte paranøtter fremdeles. 0 Siter
adelie Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Åååååååå paranøtter!!! Har ikke smakt det på mange år, Men det var verdt alt strevet med å få av skallet. Synd med den giften og det, jeg husker det. 0 Siter
fresja Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Rimi eller Kiwi hadde store poser med knekkede paranøtter i dag. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.