mariaflyfly Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Når du sier slikt, så forstår jeg at jeg må ha dumpet eksen av helt feil grunner, for gaver var han flink til. Han fikk designet og laget et smykke spesielt til meg, fordi jeg en eller annen gang (et par år tidligere) hadde sagt: "Skulle ønske jeg hadde et smykke som så slik ut...". Jeg burde altså holdt fast ved han, inntil han ga meg en julegave som skrek av egoisme. Om ikke annet, for å kunne fortelle historiene om julegavene. Hehe 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230025689' post='4046485] *knegg* Denne historien er like god hver gang. For en tosk... Jepp. Den er i grunnen nesten dumpe-grunn i seg sjøl. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Ja, den var ikke bedre iom at hun ikke har interesser for den slags aktiviterer:-) Det ville vel vært omtrent det samme som om jeg skulle fått broderier, stikkegarn og strikkepinner av mannen min til jul:o) Selv ville jeg blitt glad for ski om de jeg hadde var gamle og utslitte. Gævær hadde vært helbom! Jeg får carvingski i år. Mine gamle slalomski er gamle og med elendige stålkanter. Det eneste som kunne vært mer skivebom her, hadde vært broderi- og strikkegreier. 0 Siter
laban Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 *S* Doug sa til Carrie en gang han var veldig begeistret for et eller annet "you're a keeper!" (altså 'du er verdt å beholde'), og dette ble tekstet til "du er en målvakt" ... Ja, det passet nok godt inn i sammenhengen - herlighet... 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg syns litt synd på de stakkars kjærestene deres som kjøper fine gaver til dere (undertøy og klær) og så bare ler dere av dem! ;-) En jul for noen år siden feiret vi sammen med onkelen min og familie. Min onkel hadde kjøpt en fin selskapskjole til tanten min, og i det hun pakket opp kom det veldig til vræling om at den kjolen var jo AAAALT for stor. Trodde han virkelig hun var SÅ stor osv osv. Stakkars onkelen min blei skikkelig fornærmet og lei seg. Han hadde jo prøvd å finne noe hun likte. Kjolen var virkelig fin også, så jeg skjønner ikke hvorfor hun ikke kunne sagt noe om det, istedet for å gnåle om størrelsen. Det går da an å bytte den! Dette er grunnen til at jeg hater å kjøpe gaver. Folk blir aldri fornøyd likevel. :-/ Men jeg glattet ihvertfall over og sa at det gjorde ingenting. Undertøyet kunne brukes, selv om det ikke akkurat så ut slik han hadde tenkt at det skulle være:-) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Det eneste som kunne vært mer skivebom her, hadde vært broderi- og strikkegreier. Da jeg skrev det jeg skrev så var det ikke fordi jeg trodde at du ville elske å få broderier og strikkepinner. Forstår jo at det ikke nødvendigvis må være alternativet til ski og gevær:-) 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg er helt enig med deg. Det er også pussig hvordan enkelte klarer å tolke velmente gaver negativt. F. eks. ser jeg noen som ikke ville ha like å få badevekt. Jeg antar grunnen er at dette kan betraktes som et hint om at man bør slanke seg. I så fall betyr vel parfyme at man lukter vondt, kokebok at man er elendig på kjøkkenet, manualer at man har hengearmer osv. I det hele tatt. Jeg tolket jo ikke gaven negativt da. Tvert i mot vil jeg si. Jeg måtte jo nesten trøste han og sa at den fint kunne brukes, selv om den ikke var slik han hadde tenkt seg. For meg gjorde det jo ingen verden ting. 0 Siter
Babette Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg tolket jo ikke gaven negativt da. Tvert i mot vil jeg si. Jeg måtte jo nesten trøste han og sa at den fint kunne brukes, selv om den ikke var slik han hadde tenkt seg. For meg gjorde det jo ingen verden ting. Nei, jeg siktet ikke spesielt til deg. Har bare merket meg at i konkurransen om hvem som har fått den verste kjærestegaven er det to kategorier: a) Gaven falt ikke i smak eller hadde feil størrelse Gaven blir tatt ille opp. Jeg synes det er modig og sprekt når menn tør å overraske sin kjære med å kjøpe noe hun i utgangspunktet ikke er interessert i. For kanskje dette kan bli starten til en ny hobby - som broderi, friluftsliv eller bøker. Jeg kjenner flere som aldri åpner en bok. Hvorfor ikke gi dem en, med håp om at de skal oppdage bøkenes vidunderlige verden? Det må ikke bli slik at man kun blir glad for det man ønsker seg. Og hele poenget faller bort hvis mottakeren skal bestemme hva hun skal få. 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg er helt enig med deg. Det er også pussig hvordan enkelte klarer å tolke velmente gaver negativt. F. eks. ser jeg noen som ikke ville ha like å få badevekt. Jeg antar grunnen er at dette kan betraktes som et hint om at man bør slanke seg. I så fall betyr vel parfyme at man lukter vondt, kokebok at man er elendig på kjøkkenet, manualer at man har hengearmer osv. I det hele tatt. Jeg fikk badevekt av mannen min til jul for to år siden. Foreldrene mine reagerte på gaven, men jeg måtte tenke meg om et par ganger før jeg skjønte hvorfor. Jeg ble nemlig glad, siden den gamle vekten min var blitt rusten og stygg. Helt grei gave å få. 0 Siter
Babette Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg fikk badevekt av mannen min til jul for to år siden. Foreldrene mine reagerte på gaven, men jeg måtte tenke meg om et par ganger før jeg skjønte hvorfor. Jeg ble nemlig glad, siden den gamle vekten min var blitt rusten og stygg. Helt grei gave å få. Jeg synes også det ville ha vært fint å få badevekt. Og ville aldri i verden ha lett etter noe å bli fornærmet for verken med denne eller hvilken som helst annen gave. Da er det noe annet med skritteller til en rullestolbruker eller vin til en alkoholiker på vannvogna. Eller hårprodukter til en som er skallet. Det er ikke så gjennomtenkte gaver for å si det sånn. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg synes også det ville ha vært fint å få badevekt. Og ville aldri i verden ha lett etter noe å bli fornærmet for verken med denne eller hvilken som helst annen gave. Da er det noe annet med skritteller til en rullestolbruker eller vin til en alkoholiker på vannvogna. Eller hårprodukter til en som er skallet. Det er ikke så gjennomtenkte gaver for å si det sånn. Da må man jo vite at vedkommende aldri har hatt vektproblemer, ellers blir det jo det samme som å gi eks-alkoholiker sprit. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Nei, jeg siktet ikke spesielt til deg. Har bare merket meg at i konkurransen om hvem som har fått den verste kjærestegaven er det to kategorier: a) Gaven falt ikke i smak eller hadde feil størrelse Gaven blir tatt ille opp. Jeg synes det er modig og sprekt når menn tør å overraske sin kjære med å kjøpe noe hun i utgangspunktet ikke er interessert i. For kanskje dette kan bli starten til en ny hobby - som broderi, friluftsliv eller bøker. Jeg kjenner flere som aldri åpner en bok. Hvorfor ikke gi dem en, med håp om at de skal oppdage bøkenes vidunderlige verden? Det må ikke bli slik at man kun blir glad for det man ønsker seg. Og hele poenget faller bort hvis mottakeren skal bestemme hva hun skal få. Jeg hadde ikke surnet pga. av en gave, men jeg synes giveren godt kan forsøke å få en viss peiling på hva som vil falle i smak. Jeg vet f.eks at broderier og strikkesaker ikke ville blitt min interesse uansett hvor mye noen hadde forsøkt å få meg interesert. Hvis jeg hadde fritidsproblemer så kan det godt være, men jeg har i grunnen alt for liten tid til å kjede meg og når jeg først har en ledig stund vil jeg heller foretrekke og bruke den tiden på en bok enn å forsøke å bli interesert i strikking. Dessuten hadde jo giveren kastet bort penger på meg og det er jo igrunnen litt meningsløst å bruke penger på noe som ikke blir brukt. Men, når det er sagt så ville jeg aldri funnet på å klage over en gave. Jeg ser ikke helt at noen i denne tråden gjorde det heller, borsett fra trådstarter. Ellers var det mest humor i tråden her. Jeg kan godt le av den gangen jeg fikk en bananholder i julegave, men å le av det her, betyr ikke at jeg ble sur på giveren. Det er litt forskjell på det;-) Selv får jeg alltid noe jeg ønsker meg til jul av mannen min. Jeg er ikke så opptatt av å bli overrasket, så jeg sier heller hva jeg ønsker meg, så slipper han og kaste bort penger på meg. Bedre at han bruker penger på noe jeg vil ha. Han er vedlig glad for at han slipper å tenke på det. Jeg forsøker alltid og finne ut hva han ønsker seg også. I år greide han ikke å hoste opp noe, så jeg håper jeg traff riktig. Så alt for gæærnt, tror jeg ikke det blir. 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg synes også det ville ha vært fint å få badevekt. Og ville aldri i verden ha lett etter noe å bli fornærmet for verken med denne eller hvilken som helst annen gave. Da er det noe annet med skritteller til en rullestolbruker eller vin til en alkoholiker på vannvogna. Eller hårprodukter til en som er skallet. Det er ikke så gjennomtenkte gaver for å si det sånn. For deg ja. For meg også sikkert:-) Ikke forsøk og overbevis meg om at du hadde blitt like glad om du veide 150 kilo:-) 0 Siter
Babette Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 For deg ja. For meg også sikkert:-) Ikke forsøk og overbevis meg om at du hadde blitt like glad om du veide 150 kilo:-) Nå diskuterer vi kjærestegaver. Og da forutsetter jeg at giveren kjenner mottakeren godt. Man kan da godt ønske seg badevekt om man veier 115 kg. Eller er det slik at de som er virkelig tunge ikke ønsker å vite hvor mye de veier? 0 Siter
Gjest VKF Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Nå diskuterer vi kjærestegaver. Og da forutsetter jeg at giveren kjenner mottakeren godt. Man kan da godt ønske seg badevekt om man veier 115 kg. Eller er det slik at de som er virkelig tunge ikke ønsker å vite hvor mye de veier? Hvis man ønsker seg det er det jo helt greit. Jeg ønsket meg ullundertøy til jul ett år og de på jobben min synes det var fryktelig ønske å komme med til mannen sin. Jeg burde ha ønsket meg gull isteden:-) 0 Siter
morsan Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Ja, det passet nok godt inn i sammenhengen - herlighet... Ja, det er rart at det ikke ringer en bjelle for oversetterne med slik som dette og sminke-sex. Hva ER sminke-sex, liksom?? ;-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Ja, det er rart at det ikke ringer en bjelle for oversetterne med slik som dette og sminke-sex. Hva ER sminke-sex, liksom?? ;-) Er det anis jeg skal smøre ribba med? Skal smøre inn 1. juledagmiddagen. Salt og pepper utenom vet jeg Husker du ga meg tips i fjor. 0 Siter
morsan Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Er det anis jeg skal smøre ribba med? Skal smøre inn 1. juledagmiddagen. Salt og pepper utenom vet jeg Husker du ga meg tips i fjor. Jeg har sett oppskrifter med anis, men jeg har selv ikke brukt det. Har vel variert litt hva jeg har brukt, men i år smøres den inn med en blanding av malt nellik, allehånde, salt og pepper og ørlittegranne ingefær:-) 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har sett oppskrifter med anis, men jeg har selv ikke brukt det. Har vel variert litt hva jeg har brukt, men i år smøres den inn med en blanding av malt nellik, allehånde, salt og pepper og ørlittegranne ingefær:-) Takk for kjapt svar Får finne fram krydder og gni inn ribba. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg har sett oppskrifter med anis, men jeg har selv ikke brukt det. Har vel variert litt hva jeg har brukt, men i år smøres den inn med en blanding av malt nellik, allehånde, salt og pepper og ørlittegranne ingefær:-) Allehånde var det du nevnte i fjor Godt jeg spurte først ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.