nick Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 Jeg sitter her i mørket og har utsikt fra balkongen til et fantastisk lysshow av lyn som herjer i horisonten. De er så langt borte at jeg ikke kan høre torden. Det er utstedt flomvarsel, men det er ikke så uvanlig midt i monsoonsesongen. En kald Heineken. Alle sover. Livet er ikke så ille, selv uten minus 10 og snøbyger. Et par dager siden var jeg ute med en indisk kompis. En SMS og han dukket opp på puben 10 minutter senere. Han hadde stoppet for sigaretter og bilen hans ble påkjørt mens han var inne i butikken. Uvanlig nok så hadde han som kjørte på bilen ikke stukket av. "Are you drunk?", spurte han påkjører'n. "No!" "I am, but I'm parked!", sa han og holdt på å ramle om av latter. Den som sover synder ikke, og den som står lovlig parkert er ikke skyld i ulykker. Full, det var han. Jeg kjører ikke så mye i fylla her, mat og øl, eventuellt litt vin, så kjøre hjem, det går greit, men jeg har sluttet å dra med meg bilen på hele runden. Det er alltids en annen vi kan sitte på med, uten at de er noe særlig mere edrue enn oss. Sånn er det bare. Fantastisk hvordan det lyner, og nå tordner det også. Det regner, men ikke full styrke. Jeg trenger ikke se ut for å finne ut at det regner. Jeg hører trommingen fra blikktakene og elva. 15 etasjer ned! I Norge snakker man om masse nedbør når det regner 15-20 mm på et døgn. Kan jeg få by på 25 cm på 5 TIMER? I går ble en turist frastjålet alt av papirer og penger, rett utenfor bygget vi bor i. Seven eleven (samme bygg) ble ranet for to uker siden, og for en uke siden satt vi 100 meter unna på en utekafe og så på en gjeng med gangstere som løp forbi med knivene klare. Det er nesten som Grynerløkka der vi bodde før. Nå tordner det så bilalarmene uler. Jeg må gå ut og titte, for nå lyner det konstant i 10 sekunder i slengen. Kanskje ikke så smart å stå barbeint på en våt balkong i toppen på et av de høyeste byggene i byen mens det lyner og tordner samtidig, men dette er bare fantastisk! Sheila har våknet og er vettskremt, nick jr sover som en stein og Gud ringer julen inn. På sin måte. God jul! 0 Siter
Gjest togli Skrevet 24. desember 2008 Skrevet 24. desember 2008 Jul blir det heldigvis, uansett vær ;-) God jul ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.