Gjest Kålerenga Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 uten lys på bilen? Jeg kjører en del og opplever til stadighet biler som farter rundt uten lys - har til og med opplevd dette på natten!! Hvor stokk dum går det an å bli?!!! Er usikker på hva vegtrafikkloven sier når det kommer til å kjøre uten lys, men håper at lappen i det minste blir beslaglagt for flere år(burde være 20 års fengsel for kjøring uten lys på kveld/natt). 0 Siter
Gjest Klaudia Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 De er svært uoppmerksomme og har ikke oppdaget selv at de ikke har på lys. De kjører rundt i sin egen verden, noe som IKKE hører hjemme på veiene. Signalet som går ut på å blinke to ganger til sjåfører uten lys pleier å funke. De skrur det som regel på like etter. Har lysene røket er det verre, men de blir ihvertfall obs på at noe er galt. Ja hvis de ikke er så lite oppmerksomme at de ikke en gang legger merke til at noen blinker på dem... 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 23. desember 2008 Skrevet 23. desember 2008 De er som regel fulle og slår av lyset for ikkje å bli sett av politiet, det er jo logisk. 0 Siter
Faure Skrevet 24. desember 2008 Skrevet 24. desember 2008 Stor forskjell på å kjøre uten lys om dagen, og om natten. Har aldri truffet på biler uten lys når det er mørkt. Kan lure på hvor du bor... 0 Siter
Gjest Kålerenga Skrevet 24. desember 2008 Skrevet 24. desember 2008 Stor forskjell på å kjøre uten lys om dagen, og om natten. Har aldri truffet på biler uten lys når det er mørkt. Kan lure på hvor du bor... Jeg bor i Oslo. Har sikkert sett 4 - 5 biler helt uten lys på natten nå i høst... 0 Siter
mrxx Skrevet 24. desember 2008 Skrevet 24. desember 2008 Det kan man jaggu meg lure på. For ikke så veldig lenge siden så møtte jeg to stk samme morgenen, litt før kl 08, det er ikke akkurat lyst da. Den første så jeg ikke før 20 meter før jeg passerte han, det et sted uten gatelys også, bare et par minutter senere møtte jeg en til, men der var det noe gatelys så jeg så han på litt lenger avstand, jeg lå på tutene når jeg passerte. Makan til idioter. Men det er mange som kjører på parklys også, det ses ikke på avstand og man kan lure på hvorfor de kjører med det på. Det må være for å se speedometeret, men mange kjører med det på, på dagen også og det ses heller ikke på avstand. De eier ikke trafikkforståelse og skjønner ikke bæra av hvorfor de skal bruke lys. Det verste vi kan si til en bilfører er at de ikke kan å kjøre bil, men å vise det selv med all tydelighet i trafikken er helt ok. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 24. desember 2008 Skrevet 24. desember 2008 Det kan man jaggu meg lure på. For ikke så veldig lenge siden så møtte jeg to stk samme morgenen, litt før kl 08, det er ikke akkurat lyst da. Den første så jeg ikke før 20 meter før jeg passerte han, det et sted uten gatelys også, bare et par minutter senere møtte jeg en til, men der var det noe gatelys så jeg så han på litt lenger avstand, jeg lå på tutene når jeg passerte. Makan til idioter. Men det er mange som kjører på parklys også, det ses ikke på avstand og man kan lure på hvorfor de kjører med det på. Det må være for å se speedometeret, men mange kjører med det på, på dagen også og det ses heller ikke på avstand. De eier ikke trafikkforståelse og skjønner ikke bæra av hvorfor de skal bruke lys. Det verste vi kan si til en bilfører er at de ikke kan å kjøre bil, men å vise det selv med all tydelighet i trafikken er helt ok. Jeg kjørte visst en km eller to i dag tidlig med parklys. Hadde latt bilen stå på tomgang for å varmes etter nattevakt, og glemte å skru på nærlyset igjen før jeg kjørte. Unnskyld ( ) 0 Siter
mrxx Skrevet 24. desember 2008 Skrevet 24. desember 2008 Jeg kjørte visst en km eller to i dag tidlig med parklys. Hadde latt bilen stå på tomgang for å varmes etter nattevakt, og glemte å skru på nærlyset igjen før jeg kjørte. Unnskyld ( ) Det er fort gjort å glemme i alle fall på dagen, men når det er mørkt, så bør man være så oppgående at man ser det og ikke minst skjønne hvorfor noen gir ett blink eller to med lysene. Det skumle er hvis noen kjører forbi, mens det kommer en bil i møte med parklys, da kan det gå skikkelig galt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.