Gå til innhold

Selvoppblåsende liggeunderlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er mye rart det spørres om på dette forumet :)

Og jeg har et nytt spm ang liggeunderlag.

Det er noen som sies å være selvoppblåsende. Man åpner en ventil, ruller ut madrassen og så skal den fylle seg selv...

Noen her som vet hvordan det er mulig? Ikke noe gass som skal brukes eller noe?

Skrevet

Ja, jeg vet ihvertfall at det er mulig, men akkurat hvordan de gjør det, aner jeg ikke, men jeg antar de er en mer avansert variant en slags skumgummikjerne som når den rulles ut fra 'sammenklemt' vis fylles med luft av seg selv.

Skrevet

Vi har sånt! Det er ganske tynt, da. Men ok å ligge på, i hvert fall med natur som underlag. Har aldri ligget på gulv med det.

Det er litt som "skumgummi" som ekspanderer når vi åpner ventilen. Det er litt jobb å presse lufta ut igjen når det skal rulles sammen, men far gjør heller det enn å blåse opp før det skal brukes :) Jeg har levende minner av min egen far som var halv-blå i fjeset etter å ha forsynt familiens luftmadrasser fra egne lungers kraft. For at vi skulle våkne på bar bakke neste morgen.

Gjest sluttslutt
Skrevet

Har en sånn ja. Kjøpte den på clas olson, tror jeg. Bare å brette den ut og ha opp ventilen. Så fyller den seg meg luft og da skruer du ventilen igjen.

Når du skal ta den sammen skruer du opp ventilen på nytt, lar den ligge ei stund, klem gjerne på den. Så er det bare å rulle den sammen.

Synes den er god å ligge på jeg. Kommer vel an på om du er frisk og rask, el plaget meg smerter av noe slag.

Skrevet

Jeg har hatt en sånn lenge. Den har noen 'dingser' som helst vil være krumme. I sammenrullet tilstand er de flate, Men når de får love til det, krummer de seg, og samtidig fylles hulrommene med luft. Ikke noe mystisk :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...