Gjest Ennea Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Jeg sliter forferdelig med dette problemet. Jeg har så treg mage at jeg må bruke irrigasjonssystem flere ganger i uka for å få tømt tarmen. Laktulose og frukt og fiber har hatt motsatt effekt på meg, jeg tåler heller ikke mye fruktose. Så har dere flinke erfarne, tålmodige dolere noen tips? Noe som har fungert på dere? Jeg er utredet på alle bauger og kanter så det er ikke mere å hente der. 0 Siter
Gjest Y.K.W Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 hvis du ikke tåler mye fruktose,blir det nok uaktuelt,men blåbærsafte setter iallefall sving i mine tarmer...ellers ser det ut til at du har prøvd en del av de typiske rådene. selv har jeg motsatt problem,med for hyppig avføring,så da kan jeg jo ramse opp noe av det som gjør meg verre,men som kanskje kan hjelpe på deg:P bønner,mais,erter,tørket frukt og rosiner,bananer... ellers,så finnes det jo reseptfrie midler mot dette,men er det et kronisk problem blir vel det litt tungvint.(selv fikk jeg en kur med imodium,som altså er mot motsatt problem,og det hjalp veldig opptil et par måneder etter kuren) lykke til:) 0 Siter
Gjest jinglebells Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Det som virker for meg er lakris gjerne i form av lakrisal eller Fishermans Friend med salmiakksmak. Ellers vet jeg at det brukes svisker på sykehjem. 0 Siter
Gjest ennea Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Det som virker for meg er lakris gjerne i form av lakrisal eller Fishermans Friend med salmiakksmak. Ellers vet jeg at det brukes svisker på sykehjem. Svisker fungerer litt men tydeligvis ikke nok. Lakris har jeg aldri likt, men kan gi det et forsøk 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Kan du ikke bare irrigere tre ganger i uka da, det tar jo ikke noe særlig tid og er jo ikke direkte noen jobb. 0 Siter
Gjest Ennea Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Kan du ikke bare irrigere tre ganger i uka da, det tar jo ikke noe særlig tid og er jo ikke direkte noen jobb. Jeg synes det er en unaturlig måte å tømme tarmen på. Dessuten opplever jeg ofte forstoppelse likevel. 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Jeg synes det er en unaturlig måte å tømme tarmen på. Dessuten opplever jeg ofte forstoppelse likevel. Av alle unaturlige måter så synes jeg denne er den enkleste og mest normale og tar kortest tid. Akkurat nå leser jeg på et annet forum om en som bruker 6 timer tre ganger i uka for å få gjort noe og det er forbudt å importere irrigeringsutstyr der og jeg tenker bare stakkars mann. Prøv toilaxpille om kvelden og toilax stikkpille om morgenen og prøv å løs opp den innerste muskelen ved å massere den i 20 minutter. 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Lakserolje,ypperlig for meg : ) Men tok litt for mye en gang og måtte ty til skauen,fysj! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Lakserolje,ypperlig for meg : ) Men tok litt for mye en gang og måtte ty til skauen,fysj! *LOL* Ingenting er så ubehagelig som en uanmeldt dritt! ;-) 0 Siter
ruskesnusk Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 For det første; Spiser du nok fett? Jeg har fått en helt annen, mer velfungerende mage etter å ha gått over på lavkarbo og mer fett i kosten. Sunt fett, ikke hvasomhelst. Ta en titt i dette blogginnlegget hvor noe av det samme du beskriver debatteres; http://www.vgb.no/24022/perma/364201 Det ser ikke ut til at mye fiber er rette veien å gå for alle. 0 Siter
adelie Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Av alle unaturlige måter så synes jeg denne er den enkleste og mest normale og tar kortest tid. Akkurat nå leser jeg på et annet forum om en som bruker 6 timer tre ganger i uka for å få gjort noe og det er forbudt å importere irrigeringsutstyr der og jeg tenker bare stakkars mann. Prøv toilaxpille om kvelden og toilax stikkpille om morgenen og prøv å løs opp den innerste muskelen ved å massere den i 20 minutter. Hva er "den innerste muskelen" og hva er irrigere? Er det klyster? 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Hva er "den innerste muskelen" og hva er irrigere? Er det klyster? Hehe, jeg tror ikke det er 1.juledagssnakk. 0 Siter
adelie Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Hehe, jeg tror ikke det er 1.juledagssnakk. *LOL* 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Helsekosten har noe som heter "OXY TARM". Fungerer veldig bra, og det blir heller ikke kroppen avhengig av. :0) 0 Siter
Gjest Milde måne Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 [quote name=Lotte )' timestamp='1230241742' post='4047705] *LOL* Ingenting er så ubehagelig som en uanmeldt dritt! ;-) Hehe sant nok : D Måtte be gubben å stoppe bilen og hoppe ut! 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Svisker fungerer litt men tydeligvis ikke nok. Lakris har jeg aldri likt, men kan gi det et forsøk Mange eldre som leger linfør i vann over natten, så drikker de det til frokost. Er visst for magen.. :0) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Mange eldre som leger linfør i vann over natten, så drikker de det til frokost. Er visst for magen.. :0) _ Legger linfrø_.... 0 Siter
Dorthe Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 *LOL* Knis, vi kan ta det en annen dag 0 Siter
adelie Skrevet 25. desember 2008 Skrevet 25. desember 2008 Knis, vi kan ta det en annen dag De som sitter og spiser deilig mat og ikke bør høre om det, er jo ikke er i dag, så egentlig passer dagen veldig bra, da.... ) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.