Gå til innhold

om du får gjester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja nå kunne de gjerne komme!! Julefint og smårotete!

Vi får alt for lite besøk, ingen som tør å stikke innom uvarslet. De færreste varsler selv heller (bortsett fra én som stadig ringer fem minutter før han kommer), de venter på å bli bedt... Vi er ikke så flinke vi heller, vi ber heller hit enn å dra til noen, og i hvertfall ikke uvarslet..

Jeg syns det er veldig hyggelig om noen stikker innom til en kopp kaffe, eller til og med middag, det skal godt gjøres at vi ikke blir mette uansett om det er planlagt eller ikke.

Skulle egentlig ønske at "man" stakk innom hverandre mye oftere. Men alle er så opptatt med sitt, unger som skal ditt og datt, og en selv som skal ditt og datt, og så er det kanskje ikke ryddig nok hjemme og alle slags unnskyldninger. Vi får heller være flinke til å be folk så får man i hvertfall besøk.

Det var (er) sikkert ikke bare bare å bo nordpå/"på bygda", der naboen stikker innom ubedt stadig vekk, men jammen er det litt kjedelig når ingen kommer av seg selv heller ;-)

Jeg ønsker meg mer jam og impuls i hverdagen, men når det ikke er rom for impulshandlinger hos andre hjelper det ikke så mye å ha lyst til å ha et mindre styrt liv selv heller...

Detta ble laaaangt gitt he he

Skrevet

Ja nå kunne de gjerne komme!! Julefint og smårotete!

Vi får alt for lite besøk, ingen som tør å stikke innom uvarslet. De færreste varsler selv heller (bortsett fra én som stadig ringer fem minutter før han kommer), de venter på å bli bedt... Vi er ikke så flinke vi heller, vi ber heller hit enn å dra til noen, og i hvertfall ikke uvarslet..

Jeg syns det er veldig hyggelig om noen stikker innom til en kopp kaffe, eller til og med middag, det skal godt gjøres at vi ikke blir mette uansett om det er planlagt eller ikke.

Skulle egentlig ønske at "man" stakk innom hverandre mye oftere. Men alle er så opptatt med sitt, unger som skal ditt og datt, og en selv som skal ditt og datt, og så er det kanskje ikke ryddig nok hjemme og alle slags unnskyldninger. Vi får heller være flinke til å be folk så får man i hvertfall besøk.

Det var (er) sikkert ikke bare bare å bo nordpå/"på bygda", der naboen stikker innom ubedt stadig vekk, men jammen er det litt kjedelig når ingen kommer av seg selv heller ;-)

Jeg ønsker meg mer jam og impuls i hverdagen, men når det ikke er rom for impulshandlinger hos andre hjelper det ikke så mye å ha lyst til å ha et mindre styrt liv selv heller...

Detta ble laaaangt gitt he he

Jeg har noen som bor i nærheten (fra noen hundre meter til noen kilometer, kjører forbi og ser at jeg er hjemme) og som stikker innom. Det er bare så herlig, da behøver jeg ikke har samvittighet for noe som helst. De kommer for å prate, og det kan bli kort eller langt, og alt tas på sparket. Jeg inviterer ikke så ofte, for da ligger lista så høyt.

Skrevet

Her flyter det av leker, og det henger klær til tørk over spisestuestolene fordi tørkestativet blei utestengt på verandaen med et digert juletre foran døra;-) Men det er rent og bortimot ryddig her, og vi har masser av kaker og godt å sette på bordet:-) Og selv om jeg er tilbake i pysj og gompegenser nå, så har vi vært i familieselskap i dag, så jeg har i det minste ansiktet på meg. Så ja, nå kunne hvem som helst ha ramlet inn uten at det hadde brydd meg:-)

I familien til samboeren er det vanlig at man avtaler at man tar seg en tur "torsdag til uka", og da er det stelt i stand, og ofte dukker det opp flere familiemedlemmer "tilfeldigvis" også.

Hos oss er det vanlig å ringe litt tidligere på dagen eller idèt man drar, men da må man tåle å få et nei også. Ofte har den som får besøk heller ingenting å by på, og det synes jeg bare er avslappende enten jeg er gjest eller vert - det blir ikke så mye styr for at man skal sees.

Venner imellom så ringer vi rett før vi drar, eller gjerne mens vi er ute og kjører og lurer på å svippe innom...

Skrevet

Skulle jeg fått besøk nå hadde det helt klart ikke gjort noe. Hadde jeg fått besøk på formiddagen i dag, ville jeg ikke vært klar for besøk, da hadde jeg allerede planen klar og drev med vasking.

Hadde jeg fått besøk i går formiddag ville det helt sikkert vært greit nok her. Støvsugde ved midnatt på julaften, orker ikke stå opp til bøss om morran :-)

Skrevet

Akkurat nå er det vilt kaos etter julaften fortsatt. Gulvet skulle ha støvsuges og rotet ryddes og julegavene er strødd rundt fordi det er gøy å studere dem.

AneM1365380603
Skrevet

Akkurat nå er det vilt kaos etter julaften fortsatt. Gulvet skulle ha støvsuges og rotet ryddes og julegavene er strødd rundt fordi det er gøy å studere dem.

Vi måtte støvsuge og rydde opp i julegavene tidlig 1. juledag, for da sendte noen melding om at de kommer på besøk straks. Det ble jaggu fart på folket her ;)

Skrevet

Gir som regel beskjed når jeg skla besøk noen. Men kommer litt ann på hvem det er da.

Jeg liker best å vite når jeg får gjester.

Men kommer de, så kommer de...Da får de ta oss og huset som det er..

:0)

Skrevet

helst varsling i forkant. ikke så mye pga husets tilstand som min egen. kan jo være fullstendig ustelt og ikke lukte særlig godt om de bare kommer på døra :P om noen inviterer meg til noe trenger jeg en dags varsel dog. mest fordi jeg som regel trenger litt tid på å komme meg hit og dit, mest fordi folk rett og slett bor litt langt fra hverandre her. søstra mi har det med å invitere på middag en time før middagen en rklar. det tar faktisk meg tyve meg femti min å komme meg til hu, fordi kollektivtransporten er trassig akkurat den veien. så da må jeg ha varsling tidligere ja :P

Er det vanlig hos flere av dere å gå rundt i "dasseklær", ikke dusje og sminke dere om dere bare skal være hjemme den dagen?

Jeg klarer ikke det jeg. Må dusje, vaske håret, kle meg og sminke meg ordentlig uansett om jeg skal på besøk, kun en tur på butikken eller bare ligge på sofaen hele dagen. Føler meg sjuskete ellers.

Gjest Milde måne
Skrevet

Er det vanlig hos flere av dere å gå rundt i "dasseklær", ikke dusje og sminke dere om dere bare skal være hjemme den dagen?

Jeg klarer ikke det jeg. Må dusje, vaske håret, kle meg og sminke meg ordentlig uansett om jeg skal på besøk, kun en tur på butikken eller bare ligge på sofaen hele dagen. Føler meg sjuskete ellers.

I går og i dag har jeg bare gått rundt i snufle klær,og det er deilig : )

Men følte meg litt slaskete når jeg var på butikken!

Skrevet

jeg har ganske ålreite dasseklær, så SÅ ille er det ikke. ;) men om jeg skal ut steller jeg meg ja. evt om jeg føler det lukter litt av meg. men så er jeg ikke ei som lukter så mye egentlig, så sant jeg ikke har spraya meg med parfyme eller trent :P

Skrevet

Jeg går ikke rundt ustelt i "dasseklær" hele dagen (med mindre jeg er syk, da, og sengeliggende), men "morgenen" kan jo bli så ekstramt lang at noen kan rekke å komme uanmeldt på besøk, da;-)

Skrevet

Jeg går ikke rundt ustelt i "dasseklær" hele dagen (med mindre jeg er syk, da, og sengeliggende), men "morgenen" kan jo bli så ekstramt lang at noen kan rekke å komme uanmeldt på besøk, da;-)

Hehe :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...