Gå til innhold

Hvor ærlig skal jeg være?

Anbefalte innlegg

Gjest cultura

Jeg var gravid da jeg to måneder etter endt svangerskapspermisjon gikk til arbeidskontoret for å søke om dagpenger. Sa ikke noe om det - veit ikke om det har noe å si?

Jeg var nylig på et jobbintervju. Kan jo ikke si nei når jeg går på dagpenger. Det ser ut til at de vil ha meg til jobben. Hva skal jeg gjøre? Hvis jeg takker nei, mister jeg vel dagpengene. Hvis jeg takker ja, når jeg nå er 4 måneder gravid (det synes ikke), er det i grunnen jævlig urettferdig overfor arbeidsgiveren. Dette er en halv stilling - og de forespeilte meg en ledig full stilling etter ei som skal ut i svangerskapspermisjon... faktisk sånn cirka samtidig meg meg eventuelt...

Jeg har mest lyst til å si til arbeidsgiveren at hør her: Si til arbeidskontoret hvis de sjekker, at dere ikke ville ha meg - så kan dere finne en annen og jeg kan beholde dagpengene.

Kan jeg få litt råd her?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32095-hvor-%C3%A6rlig-skal-jeg-v%C3%A6re/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det er ikke nødvendigvis uretferdig overfor arbeidsgiver at du er gravid. Det du bør gjøre er å fortelle arbeidsgiver at du er gravid og så blir det opp til arbeidsgiver å vurdere om de fortsatt vi ha deg. Da løses dilemmaet ditt av seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...