MissHitch Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Hei. er litt i tvil om jeg kan spørre her, fant ikke noe forum som passet for mitt spørsmål, men håper noen kan svare meg =) hvorfor har man av og til blod i avføring? er dette farlig? hva forårsaker dette? bør man undersøkes av lege? takk for svar=) m.v.h- 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Blod i avføring kan komme av rift i endetarmsåpningen etter f.eks treg mage. Det kan også komme av hemoroider, og også av mer alvorlige ting som kreft i tarmen. Blør du litt kun en dag kan du ta det rolig. Men blør man oftere er det lurt å ta en tur til legen ganske fort. 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Blod i avføringen bør alltid sjekkes av lege. Det kan være kreft og da er rask behandling livsviktig. 0 Siter
frosken Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Blod i avføringen bør alltid sjekkes av lege. Det kan være kreft og da er rask behandling livsviktig. Viktig å skille mellom friskt og "gammelt" blod. Det at man blør litt friskt blod fra tid til annen, er vanligvis helt ufarlig. 0 Siter
Gjest en anna enn trådstarter Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Blod i avføring kan komme av rift i endetarmsåpningen etter f.eks treg mage. Det kan også komme av hemoroider, og også av mer alvorlige ting som kreft i tarmen. Blør du litt kun en dag kan du ta det rolig. Men blør man oftere er det lurt å ta en tur til legen ganske fort. kan det være kreft selv om det er "friskt" blod?selv blør jeg hver dag bakfra,men legen sa det skyldtes sår i rumpa... 0 Siter
Lillemus Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 kan det være kreft selv om det er "friskt" blod?selv blør jeg hver dag bakfra,men legen sa det skyldtes sår i rumpa... Hvis det er friskt er det nok en rift eller hemorroide bare, vanlig og ufarlig, men kan være ubehagelig. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 kan det være kreft selv om det er "friskt" blod?selv blør jeg hver dag bakfra,men legen sa det skyldtes sår i rumpa... Bestefaren min blødde friskt blod og trodde det var hemoroider, ettersom han hadde hatt det tidligere. Men det var kreft i tykktarmen. 0 Siter
Gjest en anna enn tradstarter Skrevet 27. desember 2008 Skrevet 27. desember 2008 Bestefaren min blødde friskt blod og trodde det var hemoroider, ettersom han hadde hatt det tidligere. Men det var kreft i tykktarmen. får ha det i bakhodet,og nevne det for legen en dag han har god tid 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.