Gå til innhold

Paypal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen forklare meg hva paypal er for noe?

Og hvordan får man kjøpt noe når det står betaling md paypal?

Hilsen dum..

Skrevet

Er det på ebay? Da må du ha en egen nnlogging på ebay, enkelt og kjapt. Også fikser du en paypalkonto, som du linker til ebay. Smart, og koster deg ikke ei krone.

Gjest dustedama
Skrevet

Du er ikke dum. Du har bare ikke peiling og spør for å lære. Det er klokt det. ;)

Har ikke leste linken du har fått, men helt enkelt dreier det seg om at du lager deg en konto hos PayPal hvor du registrere kredittkortet ditt. PayPal blir da din "buffer" i forhold til dem du handler med. Genialt system.

Skrevet

Du er ikke dum. Du har bare ikke peiling og spør for å lære. Det er klokt det. ;)

Har ikke leste linken du har fått, men helt enkelt dreier det seg om at du lager deg en konto hos PayPal hvor du registrere kredittkortet ditt. PayPal blir da din "buffer" i forhold til dem du handler med. Genialt system.

Vel, siden du ikke har lest linken får jeg kopiere inn det mest alvorlige. :)

Sitat start:

PayPal har et varierende rykte. Noen av brukerne anklager firmaet for tyveri av penger. PayPal forbeholder seg retten til å stenge en brukers konto til enhver tid om det er mistanke om misbruk. I så tilfelle beholder PayPal eventuelle penger på kontoen. Det påstås at stengning av konti skal ha forekommet uten tilstrekkelig grunn. Man kan f.eks risikere å bli utestengt om man bruker en proxy for å koble til PayPal, hvis noen andre før har brukt den samme proxy-adressen til å komme til en PayPal-konto som senere har blitt stengt for misbruk. Ytterlige anklager går ut på at PayPal skal ha tømt folks bankkonti før de har stengt eierens PayPal-konto. Det pågår nå flere rettssaker mot firmaet.

Tross for dette er PayPal er en av de mest benyttede betalingsmåtene på nettet, og de aller fleste er strålende fornøyd med tjenesten.

Sitat slutt.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1230641213' post='4051693]

Er det på ebay? Da må du ha en egen nnlogging på ebay, enkelt og kjapt. Også fikser du en paypalkonto, som du linker til ebay. Smart, og koster deg ikke ei krone.

Ja, det er på ebay.. Fant så mye der..

Har du kjennskap til ebay?

Men da må jeg legge inn kredittkort fpr å handle der? For å opprette sånn paypal konto?

Gjest dustedama
Skrevet

Vel, siden du ikke har lest linken får jeg kopiere inn det mest alvorlige. :)

Sitat start:

PayPal har et varierende rykte. Noen av brukerne anklager firmaet for tyveri av penger. PayPal forbeholder seg retten til å stenge en brukers konto til enhver tid om det er mistanke om misbruk. I så tilfelle beholder PayPal eventuelle penger på kontoen. Det påstås at stengning av konti skal ha forekommet uten tilstrekkelig grunn. Man kan f.eks risikere å bli utestengt om man bruker en proxy for å koble til PayPal, hvis noen andre før har brukt den samme proxy-adressen til å komme til en PayPal-konto som senere har blitt stengt for misbruk. Ytterlige anklager går ut på at PayPal skal ha tømt folks bankkonti før de har stengt eierens PayPal-konto. Det pågår nå flere rettssaker mot firmaet.

Tross for dette er PayPal er en av de mest benyttede betalingsmåtene på nettet, og de aller fleste er strålende fornøyd med tjenesten.

Sitat slutt.

''de aller fleste er strålende fornøyd med tjenesten.''

Just presis. Og siden det er kredittkortet jeg har registrert hos PayPal sover jeg godt om natten ;P

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg trodde ikke at man måtte oppgi bankkontonummeret eller kredittkortnummeret, men bare sette inn penger på PayPal kontoen, for de kjøp en gjør, og dermed kan en ikke bli trukket for for mye penger.

Gjest dustedama
Skrevet

Jeg trodde ikke at man måtte oppgi bankkontonummeret eller kredittkortnummeret, men bare sette inn penger på PayPal kontoen, for de kjøp en gjør, og dermed kan en ikke bli trukket for for mye penger.

For å ha en paypal konto må du nok opprette en konto der gitt. Der legger du også fra deg kredittkortnummeret ditt.

Skrevet

For å ha en paypal konto må du nok opprette en konto der gitt. Der legger du også fra deg kredittkortnummeret ditt.

Om du så gjør så aldri ha mange penger på samme konto, de kan plutselig forsvinne.

Gjest dustedama
Skrevet

Om du så gjør så aldri ha mange penger på samme konto, de kan plutselig forsvinne.

Vi snakker kredittkort her, ikke bankort. Tviler på at mitt kredittselskap vil miskreditere meg pga PayPal

Gjest høstløv
Skrevet

Paypal fungerer som en vanlig bankkonto, du setter inn penger på kontoen og gir leverandøren av varen lov til å trekke et gitt beløp fra denne kontoen.

Du MÅ ikke nødvendigvis koble Paypalkontoen opp mot en bankkonto eller en kredittkortkonto, du kan sette inn eksakte beløp hver gang du skal betale fra kontoen, slik at saldoen på kontoen ikke er for stor.

Det har vært endel skrekkhistorier hvor paypal plutselig har trukket penger uten at man har mulighet til og klage på det osv.

eller de bruker månedsvis på og behandle en klage og betale tilbake.

Sønnen min, som handler mye på internett bruker Paypal, og han sier "jeg har ingen problemer med og bruke paypal

men for all del ikke knytt det til en bankkonto eller kredittkortet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...