Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei !

Jeg fikk høre om en rensekur som visstnok ble brukt ( blir brukt ?) av de tibetanske munkene, og har nå gått i gang med kuren.

Kuren består av 350 gr hvitløk som er moset og blandet med 2,5 dl.60%sprit. Blandingen sto i 10 dager, ble silt, og sto deretter 2 dager. Bruker nå 25 dråper X 3 pr. dag, og kuren er beregnet å vare i ca. 3 mnd.

Kuren skal virke rensende på hjerte/kar, fordøyelse m.m.

Jeg bruker den mest med tanke på forebygging,men ville bli svært glad om noen som har forsøkt denne kuren kan si noe om hvilken effekt den har hatt.

Er også interessert i hvilke tanker legen har ang. en slik kur.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32163-tibetansk-rensekur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Kjære vannmann,

Hvitløk inneholder over 70 ulike svovelstoffer og disse har en viss evne til å binde og inaktivere skadelige stoffer. Dyreforsøk har vist at rotter som fores med hvitløk tåler mer av ulike former for (miljø) gifter før lever, nyrer og nervesystem tar skade. Det kan derfor synes som om munkene var inne på noe fornuftig gjennom sin rensekur. På det annen side tror jeg ikke spriten er særlig viktig annet enn å felle ut de fettløselige stoffene i hvitløken. Husk at også vanlig løk og rødløk er svært sunn.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32163-tibetansk-rensekur/#findComment-126468
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...