Gå til innhold

svangerskapspermisjon uten jobb å gå tilbake til?

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg er gravid med termin 18. oktober, og har siden 1. mars hatt en fast deltidsjobb i tillegg til forskjellige fulltids vikariater, først gjennom vikarbyrå og nå som vikar direkte for bedriften jeg jobber i (jeg var student før dette). Jeg har vært i kontakt med trygdekontoret flere ganger for å få avklart om dette gir meg rett til svangerskapspermisjon, og hvor lenge jeg evt må jobbe, men jeg synes svarene er veldig uklare (hvor mye jeg evt. har krav på, er det visst omtrent umilig å gi noe overslag over engang).

Nå sist fikk jeg slengt i ansiktet at "men for å få permisjon må du jo ha en jobb å gå tilbake til!" I min deltidsjobb er dette uproblemtaisk, men siden jeg i min andre fulltids jobb har jobbet som vikar på relativt kortvarige kontrakter, kan jeg vel ikke på noen måte dokumentere at jeg vil få tilbake denne jobben (og det er også høyst usikkert om jeg i det hele tatt skal tilbake til stillingen).

Stemmer det at man må dokumentere at man har en jobb å gå tilbake til? I så fall må vel bestemmelsen om at man ikke trenger fast jobb for å opparbeide seg retten til permisjon være til liten nytte? Vil dette for mitt tilfelle si at det bare er min deltidsjobb som legges til grunn i utregningen av innteksgrunnlaget? Og hvor er evt den reddende paragrafen/ forskriften jeg kan vise til overfor mitt lite hjelpsomme trygdekontor?

Beklager et langt og rotete innlegg, men jeg er så frustrert og lei av "hjelpen" jeg har fått så langt.

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Det er IKKe noe krav at du har en jobb å gå tilbake til, det er bare tull!

Jeg fikk akkurat i dag en kjennelse fra Trygderetten som viser at jeg har rett i min påstand om at når man bruker skjønn så er det den NORMALE årsinntekten som skal legges til grunn og ikke nødvendigvis den inntekten man har hatt siste månedene.

Se http://trygdehjelpen.no/fodsel/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...