Jump to content
Sign in to follow this  
Guest vallergan

Bivirkninger av vallergan, eller?

Recommended Posts

Guest vallergan

Føler meg mye kvalm og utslitt og kommer ikke i gang med dagen før langt utpå dagen. Føler meg slapp og orker lite, alt er et ork. Har ikke energi til å gjøre det jeg bør gjøre. Dette kommer seg som regel litt utover ettermiddag/kveld. Tar vallergan, fem stk, mellom kl 20 og 21 som regel. Kan dette være bivirkninger av vallergan? Eller er dette mer sannsynlig en depresjon? Har lavt stoffskifte og mer medisinert med 100 microgram levaxin hver dag. Har vært til lege uten at han har funnet noe. Så nå er jeg på let etter årsaker til dette.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

serenity777

Jeg får litt sånn angst og svakhetsfølelse dagen etter jeg ahr tatt valergan for å sove, så jeg kuttet dem ut.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Per Pleks

Ikke usannsynlig at dette skyldes Vallergan. Tolvon kan være et alternativ.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest Moffedille

Det kan være vallergan ja.

Når jeg tar vallergan er jeg helt "skutt" til langt på ettermiddag,i dag trodde jeg jeg skulle besvime og det prikket i hele kroppen. Ekle greier!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest anna k

Hvorfor tar du så mye som 5 vallergan om kvelden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pilleguria

Hvis du ikke får sove av 2-3 Vallergan, burde du kanskje tenke på å alternere med noe annet, f.eks. Tolvon. Da vil du se at Vallergan virker igjen.

Jeg blir også trøtt og slapp dagen etter hvis jeg tar mer enn 2-3 Vallergan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Guest vallergan

Hvorfor tar du så mye som 5 vallergan om kvelden?

For at det skal funke.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vallergan

Hvis du ikke får sove av 2-3 Vallergan, burde du kanskje tenke på å alternere med noe annet, f.eks. Tolvon. Da vil du se at Vallergan virker igjen.

Jeg blir også trøtt og slapp dagen etter hvis jeg tar mer enn 2-3 Vallergan.

Tolvon får jeg ulvehunger av. Finnes det ikke noe annet sovemiddel som ikke er avhengighetsdannende og en ikke legger på seg av?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vallergan

Det kan være vallergan ja.

Når jeg tar vallergan er jeg helt "skutt" til langt på ettermiddag,i dag trodde jeg jeg skulle besvime og det prikket i hele kroppen. Ekle greier!!!

Ja, det kan jeg skrive under på :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vallergan

Ikke usannsynlig at dette skyldes Vallergan. Tolvon kan være et alternativ.

Legger på meg av tolvon dessverre:(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vallergan

Jeg får litt sånn angst og svakhetsfølelse dagen etter jeg ahr tatt valergan for å sove, så jeg kuttet dem ut.

Klarer du deg med ingenting nå da? Lurer på å slutte helt med sovemedisin jeg og. Men da må en vel være forberedt på en søvnløs periode? (Er allerede i gang hvis man ser på når jeg skrev dette innlegget).

Share this post


Link to post
Share on other sites
*drømmende*

Jeg blir ikke dårlig av vallergan, men jeg tar dem mye tidligere på kvelden. Senest 18.00 tar jeg dem, ellers lar jeg heller være... Da jeg garantert får denne "dagen derpå-følelsen" om jeg tar dem senere.

Jeg klarer meg med 1-2 vallergan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest pilleguria

Tolvon får jeg ulvehunger av. Finnes det ikke noe annet sovemiddel som ikke er avhengighetsdannende og en ikke legger på seg av?

Jeg har ei venninne som tar Truxal for å sove. Hun sier at det virker bra på henne. Jeg har aldri prøvd det selv.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Annonse

Onsdag1365380628

Jeg hadde garantert følt det samme som deg med en dose på 5 vallergan på kvelden. Jeg tok 2, kanskje 3 i en periode men sluttet da jeg begynte å jobbe. Det lot seg ikke gjøre å komme seg opp på morgenen sånn noenlunde opplagt. Og følelsen var aldeles jævli...jeg husker at jeg gjerne kunne sovne sittende både her og der, hodet verket og kroppen, ja den var ikke i takt med hodet i det hele tatt. Nå bruker jeg Melatonin og den fungerer helt greit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest anna k

Klarer du deg med ingenting nå da? Lurer på å slutte helt med sovemedisin jeg og. Men da må en vel være forberedt på en søvnløs periode? (Er allerede i gang hvis man ser på når jeg skrev dette innlegget).

Det tar bare noen få dager å "komme over" vallerganen, da den ikke har vanedannende effekt på samme måte som imovane og stilnoct. Man må riktignok opp i dose etterhvert for å sovne, men et kort opphold på noen dager er nok til at en kan starte fra scratch igjen. Jeg har vært oppe i tre vallergan, men så tok jeg meg en pause. Nå virker 10 mg igjen, i den grad det virker på meg da. Men jeg må ta den veldig tidlig på kveld.

Hvis du prøver uten, les om søvnhygieniske råd, og ta veldig på alvor det som står der.

Lykke til!

Mvh

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vallergan

Jeg hadde garantert følt det samme som deg med en dose på 5 vallergan på kvelden. Jeg tok 2, kanskje 3 i en periode men sluttet da jeg begynte å jobbe. Det lot seg ikke gjøre å komme seg opp på morgenen sånn noenlunde opplagt. Og følelsen var aldeles jævli...jeg husker at jeg gjerne kunne sovne sittende både her og der, hodet verket og kroppen, ja den var ikke i takt med hodet i det hele tatt. Nå bruker jeg Melatonin og den fungerer helt greit.

Ja 5 vallergan er mye, så jeg gikk ned til 4 i går. Men da fikk jeg ikke sove før langt ut på morgenkvisten. Likevel sitter jeg her nå og føler meg langt mer opplagt og mye bedre. Så tror jeg skal bruke vallergan kun når det er mest nødvendig..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vallergan

Jeg har ei venninne som tar Truxal for å sove. Hun sier at det virker bra på henne. Jeg har aldri prøvd det selv.

Ok, takk for tips..tror ikke de skal være så ille på det med appetitt etter det jeg har hørt...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest vallergan

Det tar bare noen få dager å "komme over" vallerganen, da den ikke har vanedannende effekt på samme måte som imovane og stilnoct. Man må riktignok opp i dose etterhvert for å sovne, men et kort opphold på noen dager er nok til at en kan starte fra scratch igjen. Jeg har vært oppe i tre vallergan, men så tok jeg meg en pause. Nå virker 10 mg igjen, i den grad det virker på meg da. Men jeg må ta den veldig tidlig på kveld.

Hvis du prøver uten, les om søvnhygieniske råd, og ta veldig på alvor det som står der.

Lykke til!

Mvh

Takk for et svar med nyttige råd. Tror jeg tar meg en pause med vallergan jeg for å gjenvinne effekten, og så kan jeg deretter bare bruke den når det er mest nødvendig. Har oppdaget at "alle" medisiner har noe ved seg i form av bivirkninger, så jeg ser ikke noe hensikt å bytte til et annet..og ang søvnhygeniske råd, de tror jeg på..var litt dum og drakk kaffe kl 20 i går og jeg tror at det var pga det, sammen med at jeg tok "kun" 4 vallergan at jeg ikke fikk sove ordentlig i natt..men jeg føler meg mye bedre og mer opplagt i dag lell ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest anna k

Takk for et svar med nyttige råd. Tror jeg tar meg en pause med vallergan jeg for å gjenvinne effekten, og så kan jeg deretter bare bruke den når det er mest nødvendig. Har oppdaget at "alle" medisiner har noe ved seg i form av bivirkninger, så jeg ser ikke noe hensikt å bytte til et annet..og ang søvnhygeniske råd, de tror jeg på..var litt dum og drakk kaffe kl 20 i går og jeg tror at det var pga det, sammen med at jeg tok "kun" 4 vallergan at jeg ikke fikk sove ordentlig i natt..men jeg føler meg mye bedre og mer opplagt i dag lell ;)

Det med kaffe(te) er kjempeviktig. Selv drikker jeg helst bare en kopp om morgenen eller formiddagen. Å sove lenge om morgenen er også svært uheldig. For ikke å snakke om en middagslur. Skulle det være nødvendig så er det det beste om en bare får med seg selve innsovingen, og vekker seg etter ti til 15 min. men en bør prøve å unngå det.

Det går veldig fort å få vallergan helt ute av systemet. NHD har anbefalt at en skal ta en pause hver tredje til fjerde uke eller noe sånt, og da med en tre til fire dagers pause. Noe sånt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Nils Håvard Dahl, psykiater

Prøv 4 dager uten medisinen. Da vil du finne ut av dette.

Start deretter på 30 mg. Det bør være nok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...