Gå til innhold

Bivirkninger av vallergan, eller?


Gjest vallergan

Anbefalte innlegg

Gjest vallergan

Prøv 4 dager uten medisinen. Da vil du finne ut av dette.

Start deretter på 30 mg. Det bør være nok.

Ok, er det mindre sannsynlig at jeg får slike bivirkninger ved lavere doser, som 30 mg? Takk for råd, jeg skal prøve dette;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest vallergan

Det med kaffe(te) er kjempeviktig. Selv drikker jeg helst bare en kopp om morgenen eller formiddagen. Å sove lenge om morgenen er også svært uheldig. For ikke å snakke om en middagslur. Skulle det være nødvendig så er det det beste om en bare får med seg selve innsovingen, og vekker seg etter ti til 15 min. men en bør prøve å unngå det.

Det går veldig fort å få vallergan helt ute av systemet. NHD har anbefalt at en skal ta en pause hver tredje til fjerde uke eller noe sånt, og da med en tre til fire dagers pause. Noe sånt.

Ja får studere søvnhygieniske tiltak. Og skal nå ta en pause på fire dager så får vi se. Takk for innspill:=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Jeg har ikke lest igjennom alle svarene du har fått her men jeg synes du tar Vallergan gresselig sent på kvelden, vallergan gir hang over så det suser etter om man tar den for sent. Forsøk ihvertfall NHD`s svar, men tenk litt på om du tar det for sent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vallergan

Jeg har ikke lest igjennom alle svarene du har fått her men jeg synes du tar Vallergan gresselig sent på kvelden, vallergan gir hang over så det suser etter om man tar den for sent. Forsøk ihvertfall NHD`s svar, men tenk litt på om du tar det for sent.

Noen har skrevet at de tar den kl 18, og det er kanskje lurt. Nå er det andre dagen uten vallergan og jeg har mer angst, men føler meg mer opplagt og det er jo deilig. Kan jo prøve å ta den kl 18 etter denne pausen og se om det hjelper litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest min teori

Noen har skrevet at de tar den kl 18, og det er kanskje lurt. Nå er det andre dagen uten vallergan og jeg har mer angst, men føler meg mer opplagt og det er jo deilig. Kan jo prøve å ta den kl 18 etter denne pausen og se om det hjelper litt.

I og med at vallergan i slike doser virker søvndyssende så er det ikke så merkelig om den tar brodden av et eventuelt angstproblem. Og når du kutter kjenner du mer på denne angsten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vallergan

I og med at vallergan i slike doser virker søvndyssende så er det ikke så merkelig om den tar brodden av et eventuelt angstproblem. Og når du kutter kjenner du mer på denne angsten?

Ja, lurer på om det kan være noe sånt som er grunnen. Men føler det er bedre å ha litt mer angst og være opplagt/være meg selv enn å gå rundt i ei tåke hele dagen. Har bestemt meg for å holde ut, og kun ta vallergan når det er høyst nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest min teori

Ja, lurer på om det kan være noe sånt som er grunnen. Men føler det er bedre å ha litt mer angst og være opplagt/være meg selv enn å gå rundt i ei tåke hele dagen. Har bestemt meg for å holde ut, og kun ta vallergan når det er høyst nødvendig.

Høres fornuftig ut, da en slik tilstand gjør en passiv og igjen vanskeliggjør aktiviteter på dagtid som er angstdempende, som trening med mer.

Men det trenger ikke være enten-eller. Du kan ta en vallergan tidlig på kveld. Jeg tar den tre timer før jeg skal sove. Det gjør ikke meg så sløv i hvert fall, men hjelper dog noe på søvnen.

Håper du finner ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vallergan

Høres fornuftig ut, da en slik tilstand gjør en passiv og igjen vanskeliggjør aktiviteter på dagtid som er angstdempende, som trening med mer.

Men det trenger ikke være enten-eller. Du kan ta en vallergan tidlig på kveld. Jeg tar den tre timer før jeg skal sove. Det gjør ikke meg så sløv i hvert fall, men hjelper dog noe på søvnen.

Håper du finner ut av det.

Takk for det;) Mye av grunnen til at jeg ble så sløv kan jo være at jeg tok så mange også. Har noen dager uten nå, så kanskje det virker med lavere dose.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...