Gå til innhold

redusere alkoholforbruk

Anbefalte innlegg

Hei, finnes det alternativ medisin som kan sammelignes med antabus? evt. også virke søvndyssende? Ønsker å redusere mitt alkoholforbruk, da det stort sett brukes hver kveld som sovemedisin. Ønsker å slutte med dette, men da blir jeg liggende våken hele natten og min erfaring med sovemedisin frister ikke til videre bruk. kvalme og ubehag ved at jeg opplever å slutte å puste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322121-redusere-alkoholforbruk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg så ikke at det var alternativ medisin du var ute etter. Men likevel ville jeg vurdert dette og sjekket det opp. Det er litt "alternative" medisiner i forhold til at det ikke er vanedannende og ikke tradisjonelle sovemedisiner eller innsovningssmedisiner.

Selv tror jeg melatonin og andre alternative medisiner (valerina natt, er det ikke noe som heter det mon tro?)i første omgang blir for lite skyts når du har brukt mye alkohol for å sove.

Hva med en stund på tolvon eller vallergan, og så senere prøve ut noe alternativt?

Mvh

Stig Bruset - Alt. medisin

Alkohol virker ofte søvndyssende ved sporadisk bruk, men ved daglig inntak er det ofte dessverre motsatt. Man sovner kanskje lettere inn, men våkner gjerne etter noen timer. Du kan jo i første omgang redusere inntaket til f.eks. et halvt glass vin hver kveld og så bestemme deg for en sluttdato. Mange opplever en periode med søvnbesvær, men det pleier å være forbigående. Jeg kjenner ikke til at det finnes som tilsvarer antabus innen alternativ behandling, men man bruker diverse andre tilnærminger. Det ene er å sørge for at kosten er fullverdig, særlig med hensyn til vitamin B, C, sink og magnesium. Et tilskudd av b-vitaminkompleks og omega 3 i solide doser kan ha en balanserende virkning på nervesystemet. Magnesium og vitamin B om kvelden kan virke avslappende. Ved mye angst og uro kan man bruke johannesurt, som kan kjøpes uten resept på apotek eller gjennom helsekost. Det kan også hjelpe på søvnen, men johannesurt bør ikke blandes med andre medisiner. I tillegg har jeg god erfaring med akupunktur i behandling av avhengighet, ikke minst på grunn av den avslappende virkningen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...