Gå til innhold

Skal jeg fortelle det til kona hans?


Gjest på den andre siden

Anbefalte innlegg

Gjest mener jeg ja

HALLO!!!!

Om min mann er utro, og hans stakkars elskerinne har ett behov for å rydde opp, så får di to gjøre det seg i mellom, ikke sammen med meg.

Nå syns jeg det ble helt sykt, mener du at kona og elskerinnen har noe og rydde opp i.

Milde himmel. Jeg ville snakket med BMSmann, så fikk han snakke med elskerinna, jeg hadde ikke noe behov for å trøste en elskerinne, bare så det er sakt.

Trøste henne?

Ærlig talt.

Det er forskjell på det og at voksne mennesker snakker sammen for å rydde opp i en situasjon.

Cat-fight og intriger er selvfølgelig alltids et alternativ...

Lite PK, og sikkert veldig provoserende, men i noen tilfeller kan jeg faktisk skjønne at elskerinna tar opp kampen, hvis kona er så arrogant, fordømmende og nedlatende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 259
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    27

  • Elis31

    16

  • BMS!

    16

  • laban

    11

Mest aktive i denne tråden

Trøste henne?

Ærlig talt.

Det er forskjell på det og at voksne mennesker snakker sammen for å rydde opp i en situasjon.

Cat-fight og intriger er selvfølgelig alltids et alternativ...

Lite PK, og sikkert veldig provoserende, men i noen tilfeller kan jeg faktisk skjønne at elskerinna tar opp kampen, hvis kona er så arrogant, fordømmende og nedlatende.

Ja, ja.....

Jeg er ville overhode ikke dyttet ansvaret over på henne, hvorfor i alle dager skulle jeg det, hun og jeg har ikke noe forhold.

Så derfor hadde mitt problem vært at jeg hadde en slask av en mann, og det måtte jeg enten løse ved å gå hvert til oss, eller prøve å lappe sammen, slik at vi kunne komme oss videre.

Hva og hvordan jeg ville løst dette, har da ingen andre noe med, en min egen lille kjernefamilie.

Vi får enes om å være uenig, men om du syns jeg hadde vært arrogant som ikke ville hatt noe med elskerinnen å gjøre, ja da får jeg heller være det.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

Ja, ja.....

Jeg er ville overhode ikke dyttet ansvaret over på henne, hvorfor i alle dager skulle jeg det, hun og jeg har ikke noe forhold.

Så derfor hadde mitt problem vært at jeg hadde en slask av en mann, og det måtte jeg enten løse ved å gå hvert til oss, eller prøve å lappe sammen, slik at vi kunne komme oss videre.

Hva og hvordan jeg ville løst dette, har da ingen andre noe med, en min egen lille kjernefamilie.

Vi får enes om å være uenig, men om du syns jeg hadde vært arrogant som ikke ville hatt noe med elskerinnen å gjøre, ja da får jeg heller være det.

Vennlig hilsen

Selv har jeg hatt mye større utbytte av et vennskap med henne, enn jeg tror jeg ville hatt av å leve med han resten av livet.

Vi fant nemlig ut at vi var ikke så forskjellige, jeg og henne, og jeg liker henne veldig godt. Det var en oppvekker for meg, før var jeg nemlig av din oppfatning.

Noen ting her i livet er verdt mer enn et parforhold..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spør du meg

Elskerinnens naivitet er ikke verre enn konas, eller hvilket som helst annet menneskes. Tenk på alle de mennene som skjuler at de er gift, da, skal det liksom stille seg annerledes?

En av mine smarteste venninner kom selv i situasjonen, hvordan forklarer du det? Hun er ikke mye naiv, hun tok alle mulige forhåndsregler, og likevel viste deg seg at den dritten av en mann bare hadde henne på siden av kona.

Jeg har lite til overs for damer som går etter gifte menn, er usikre, lettlurte og den slags. Men jeg vet da også om flere bra damer som har havnet i samme situasjon.

Hvis noen lyger og sier de ikke er gifte er dette en annen sak. I det øyeblikket en finner ut at det ikke var sant trekker en seg unna. Enten det er fordi en ikke tåler løgnen eller fordi mannen har en kone. Vi mennesker skal ikke bare la oss styre av følelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg hatt mye større utbytte av et vennskap med henne, enn jeg tror jeg ville hatt av å leve med han resten av livet.

Vi fant nemlig ut at vi var ikke så forskjellige, jeg og henne, og jeg liker henne veldig godt. Det var en oppvekker for meg, før var jeg nemlig av din oppfatning.

Noen ting her i livet er verdt mer enn et parforhold..

''Noen ting her i livet er verdt mer enn et parforhold..''

Det er jeg absolutt enig i :-D

Uansett, så hadde jeg takk og lov hatt nok av andre mennesker rundt meg. Og jeg har ikke behov for å vite en evnt. elskerinnes versjon.

Ha en flott dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest mener jeg ja

Hvis noen lyger og sier de ikke er gifte er dette en annen sak. I det øyeblikket en finner ut at det ikke var sant trekker en seg unna. Enten det er fordi en ikke tåler løgnen eller fordi mannen har en kone. Vi mennesker skal ikke bare la oss styre av følelser.

Så hvis man ikke vet at han er gift, og oppdager det, så skal man bare trekke seg unna?

Da har man ihvertfall blitt lurt på samme grunnlag som kona.

At det ene forholdet er formalisert betyr ikke at det ikke har skjedd stort medmenneskelig svik som mannen bør stå til rette for.

Tar jeg ikke feil ville mange koner da ha forventet at den andre skal holde seg unna, fordi de ikke evner å forstå at den andre har blitt sveket på likt grunnlag og har like stort behov for det de selv har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

''Noen ting her i livet er verdt mer enn et parforhold..''

Det er jeg absolutt enig i :-D

Uansett, så hadde jeg takk og lov hatt nok av andre mennesker rundt meg. Og jeg har ikke behov for å vite en evnt. elskerinnes versjon.

Ha en flott dag

Det var en berikelse å høre hennes versjon, jeg lærte mye om hvordan kvinner fungerer og sluttet å definere rettigheter og forventninger ut fra hvilken rolle man har i trekantdramaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en berikelse å høre hennes versjon, jeg lærte mye om hvordan kvinner fungerer og sluttet å definere rettigheter og forventninger ut fra hvilken rolle man har i trekantdramaet.

Da var jo det flott for deg, men det er ikke det samme som at det ville vært det beste for alle.

Trådstarter, spurte om vi syns hun skulle fortelle det eller ikke. Og det har jeg svart på, og mange med meg at vi ikke syns. Det virker som meg at flertalle, eller alle uten om deg, så og si har svart det samme.

Så får Trådstarter selv finne ut hva hun vil gjøre, men ifølge hennes innlegg virker det som om hun vil bli kvitt sin dårlige samvittighet, og med den begrunnelsen syns jeg i alle fall det blir feil.

Hadde trådstarter vært en venninne, kollega etc, ja da ville svaret mitt vært helt anderledes.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest mener jeg ja

Da var jo det flott for deg, men det er ikke det samme som at det ville vært det beste for alle.

Trådstarter, spurte om vi syns hun skulle fortelle det eller ikke. Og det har jeg svart på, og mange med meg at vi ikke syns. Det virker som meg at flertalle, eller alle uten om deg, så og si har svart det samme.

Så får Trådstarter selv finne ut hva hun vil gjøre, men ifølge hennes innlegg virker det som om hun vil bli kvitt sin dårlige samvittighet, og med den begrunnelsen syns jeg i alle fall det blir feil.

Hadde trådstarter vært en venninne, kollega etc, ja da ville svaret mitt vært helt anderledes.

Vennlig hilsen

Nå, det er da flere som er enige med meg.

De beste rådgiverne er gjerne de som har opplevd det selv og kommet ut på den andre siden som både sterkere, mer reflekterte og bedre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spør du meg

Nå, det er da flere som er enige med meg.

De beste rådgiverne er gjerne de som har opplevd det selv og kommet ut på den andre siden som både sterkere, mer reflekterte og bedre mennesker.

Jeg har opplevd dette selv, og ville ikke hatt elskerinna på døren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, det er da flere som er enige med meg.

De beste rådgiverne er gjerne de som har opplevd det selv og kommet ut på den andre siden som både sterkere, mer reflekterte og bedre mennesker.

Hvis din oppfating skulle stemme, så forutsetter det at alle mennesker er like.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spør du meg.

Nå, det er da flere som er enige med meg.

De beste rådgiverne er gjerne de som har opplevd det selv og kommet ut på den andre siden som både sterkere, mer reflekterte og bedre mennesker.

Du kan ikke tenke deg at den refleksjonen du har basert på dine opplevelser skulle ha høyere kvalitet enn andres opplevelser med dette.

Man kan ikke si at siden jeg ble løyet for kan jeg bare fortsette dette forholdet. At nå er jeg blitt glad i denne mannen, og jeg er uforskyldt i dette siden jeg ikke visste han var gift. Nye opplysninger gjør at en må korrigere sine handlinger og oppførsel.

Men nå er denne diskusjonen slutt for mitt vedkommende da vi ikke blir enige og jeg ikke har mer å tilføye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå, det er da flere som er enige med meg.

De beste rådgiverne er gjerne de som har opplevd det selv og kommet ut på den andre siden som både sterkere, mer reflekterte og bedre mennesker.

''De beste rådgiverne er gjerne de som har opplevd det selv og kommet ut på den andre siden som både sterkere, mer reflekterte og bedre mennesker''

Så i all beskjedenhet mener du at du er ett mer reflektert og bedre menneske enn oss andre.

*latterkrampe*

Men du. jeg har ingen interesse av og fortsette denne diskusjonen med deg, vi enes om å være uenige.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest spør du meg

Trøste henne?

Ærlig talt.

Det er forskjell på det og at voksne mennesker snakker sammen for å rydde opp i en situasjon.

Cat-fight og intriger er selvfølgelig alltids et alternativ...

Lite PK, og sikkert veldig provoserende, men i noen tilfeller kan jeg faktisk skjønne at elskerinna tar opp kampen, hvis kona er så arrogant, fordømmende og nedlatende.

En kone har rett til å være arrogant og fordømmende i forhold til en elskerinne. Vi har tydeligvis forskjellig syn på ekteskapet og hva det innebærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis utroskapen førte til at han ville ha deg fordi....

- elskerinna fikk nok og gjorde det slutt

- han synes det er mer behagelig å være sammen med deg på tross av at han elsker en annen, bla. fordi du er av typen som "ikke vil vite"

- det er letteste utvei

... Ville du ikke ha visst det?

Jeg må si jeg er overrasket, for meg er det viktig å vite hva slags menneske jeg er sammen med, uavhengig av hans valg.

Jeg vil også helst hvem jeg er sammen med. Og nå er jeg ganske sikker på at jeg vet nettopp det, men samtidig tror nok de fleste akkurat det.

Men om bustemann var utro, og det førte til at han fant ut at gresset ikke var grønnere på den andre siden, og han dermed kom tilbake, ville det gjort vondere å vite hva han hadde gjort, enn å ha han hos meg.

Samtidig er jeg ganske sikker på at jeg ville merket det om han hadde vært utro. Og jeg tror ikke vi ville kommet til et stadie hvor vi begge rotet såpass mye og begge levde hvert vårt liv på hver vår kant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vært i dine sko

''Problemet nå er at jeg sitter med veldig dårlig samvittighet og synes virkelig kona hans fortjener å få vite hva som har foregått det siste året mellom meg og han.''

Spørsmålet er hva du vil oppnå med det. En lettvint løsning på dårlig samvittighet? Eller hevne deg på mannen hennes? Hva tror du skjer om du informerer henne? Sjansen for skilsmisse er større om du og ikke han gjør det. Og hvordan blir samvittigheten din da tror du, vil den bli særlig bedre? Jeg tror at vi vil ha dårlig samvittighet om ekteskapet dems ordner seg også jeg. Vi er dømt uansett hvordan vi snur og vender på det. Vi har jo tross alt sviktet oss selv også. Desverre tror jeg vi må leve med den dårlige samvittigheten resten av livet. Vi er bare mennesker og har gjort noen dårlige valg. Men det er lov å feile, ihvertfall så lenge vi lærer av det. Hadde han vært utro mot meg, ville jeg foretrukket å ikke vite om det. Og hadde jeg fåttt vite om det, måtte vi tatt det derfra. For vi vet tross alt ikke hvordan vi vil reagere om så skjer, det kommer an på så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg hatt mye større utbytte av et vennskap med henne, enn jeg tror jeg ville hatt av å leve med han resten av livet.

Vi fant nemlig ut at vi var ikke så forskjellige, jeg og henne, og jeg liker henne veldig godt. Det var en oppvekker for meg, før var jeg nemlig av din oppfatning.

Noen ting her i livet er verdt mer enn et parforhold..

Men du snakker jo ut fra situasjonen til den kona som IKKE ville/kunne fortsette å være sammen med den utro mannen. I dette tilfellet vet vi ingenting om henne. Kanskje vet hun mye, og prøver å lappe sammen forholdet til mannen? Kanskje vet hun ingenting, men tenker i sitt stille sinn at det hun vet, har hun ikke vondt av?

For et par år siden var det en del profilerte parforhold der kona "tok tilbake" den utro mannen, bl a Kaci K Five og kona til Rema-Reitan. Tror du sistnevnte har behov for og ønske om, enn si godt av, å ta en lang venninneprat med Celina Middelfart og få vite alle detaljer om hennes forhold til mannen?

Eller kanskje du synes at disse damene er stakkarslige som ikke sparker han på huet og rævva ut og heller blir venninne med elskerinnene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge siden vi hadde et lignende innlegg her inne og da svarte de aller fleste det motsatte av det de svarte nå. Det synes jeg er rart.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Synes det vanskelig. Selv ville jeg nok aldri ha sagt noe, men om jeg var kona ville jeg ha visst.

Jeg vil vite hvem jeg bor sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke lenge siden vi hadde et lignende innlegg her inne og da svarte de aller fleste det motsatte av det de svarte nå. Det synes jeg er rart.

Jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Synes det vanskelig. Selv ville jeg nok aldri ha sagt noe, men om jeg var kona ville jeg ha visst.

Jeg vil vite hvem jeg bor sammen med.

''Det er ikke lenge siden vi hadde et lignende innlegg her inne og da svarte de aller fleste det motsatte av det de svarte nå.''

Nei, det gjør de vel ikke?

Da må du finne fram den andre tråden og sammenligne nickene. Det var en del andre nick som svarte i den tråden enn i denne.

Dessuten var situasjonen annerledes, for der visste ikke elskerinnen at hun var en elskerinne - hun trodde hun var den eneste som var sammen med mannen - han hadde ikke kommet med noe "kona og jeg skal skilles"-unnskyldning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...