linnie Skrevet 27. juli 2001 Del Skrevet 27. juli 2001 Hei Jeg har endelig fått en diagnose på betennelsene i kroppen,bindvevssykdom,som peker mot Lupus med betennelse i store ledd i tillegg til bløtdeler,vev.Har endelig fått riktige medisiner som hjelper.Men etter jeg begynte med de nye,Prednisolon,har smertene i iliosocralledd,bekken og hofter med stråling nedover lårene og knærne blitt verre.Det er vist betennelse på røntgen på de nevnte steder.Legen hadde mistanke i begynnelsen om Bechterev i startfasen.Lurer på om noen vet hvorfor smertene blir verre i de leddene etter start av Prednisolon,mens jeg merker bedring av bindevevssykdommen?Hva slags medisiner skal man i så fall bruke mot Bechterev?Glemte å spørre om det hos min lege,men får vel svar til neste kontrolltime. Nå lurer jeg på hvordan jeg blir uføretrygdet.Går på rehabiliteringstrygd enda,for å se om jeg etterhvert blir arbeidsdyktig igjen etter de nye medisinene,noe jeg også håper på.Tiden får vise hvordan sykdommen utvikler seg. Er det revmatologen som ordner og søker om trygd for pasienten,legeerklæring,eller må jeg undersøke og søke selv? Takknemlig for svar Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32265-bindevevssykdom-og-trygd/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 30. juli 2001 Del Skrevet 30. juli 2001 Jeg vil tro du skal ha rehab.penger så lenge du er under behandling og man "venter og ser" om du blir bedre. Deretter kan det være aktuelt å forsøke yrkesrettet attføring for å se om aetat kan finne en ordning for deg slik at du kan bli i stand til å jobbe helt eller delvis. først dersom verken behandling eller attføring hjelper er det aktuelt med uførepensjon, og du må uansett søke selv - enten det gjelder attføring eller uførepensjon. Trygdekontoret har nødvendige skjemaer og informasjon. Du bør ringe på forhånd og be om at det settes av tid til en grundig samtale med en saksbehandler som har greie på disse tingene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32265-bindevevssykdom-og-trygd/#findComment-126883 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.