Gå til innhold

"Lam" i foten etter akupunktur

Anbefalte innlegg

Gjest Ekle nåler

Hei

Jeg har hatt 3 behandlinger hos en akupunktør på Balderklinikken i Oslo pga smerter og trykk i hodet og ansiktet, noe som sannsynligvis kommer av søvnproblemer. Akupunktøren brukte lang tid første timen på å spørre meg om meg selv og livet mitt for å få et ordentlig inntrykk av meg som person og hvordan ting hang sammen. Hun sa til slutt at hun følte hun fikk et veldig helhetlig og bra inntrykk og mente hun kunne hjelpe meg med mye av problemene.

I går var jeg på min tredje behandling. Jeg fikk 3-4 nåler i hver fot og 1 på hver legg, pluss en god del i armer, hender og nakke. Da jeg lå der kjente jeg at det innimellom begynte å prikke veldig i venstre fot. Jeg klarte ikke kjenne om jeg var varm eller kald på foten. Da nålene var ute av kroppen virka alt normalt. Vi sa hade og hun gikk ut så jeg kunne kle på meg igjen. Først da merket jeg at ikke klarte å røre på venstre fot. Jeg prøvde å røre på tærne, men det var helt umulig. Jeg prøvde å reise meg opp og tråkket forsiktig ned på venstre fot, men den bare kollapset. Jeg ble sittende i 5-10 minutter og prøvde å røre på tærne, og etter hver begynte jeg å få det til. Til slutt klarte jeg å gå og gikk ut av klinikken. Men hver gang jeg tråkket på venstre fot, fikk jeg ekstremt vondt i leggmuskelen, så endte med at jeg brukte 10 minutter på å halte meg bort til bilen. Jeg kjente det fortsatt en times tid etterpå, men så ga det seg.

Er dette normalt?? Jeg skal spørre akupunktøren neste gang, men vil gjerne høre med noen utenifra om dette høres feil ut? Kan hun ha gjort noe feil? Hele opplevelsen ligner jo litt på sånn som skjer hvis benet sovner og ikke får blod, men da kommer det jo alltid en sånn intens prikking i benet når blodet strømmer til. Det gjorde det ikke nå, fikk bare gradvis mer følelse i foten. Og i ettertid kjentes det ut som jeg fortsatt hadde en nål inni leggen. Måtte faktisk se etter om hun hadde glemt å ta ut en nål der, men det var det ikke…hva sier dere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/322870-lam-i-foten-etter-akupunktur/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest akupunt

Jeg har opplevd noe liknende. Ikke helt det samme da det ikke var lammelse men hun raff på en slik måte at det gikk nervesmerter langt oppover. Hoppet himmelhøyt. Jeg hadde problemer me då gå på foten i flere uker etterpå og det kjentes ut som om det ble stimulert fortsatt. Jeg takket for meg etter dette og gav opp akupunktur. Jeg følte at de ikke tok på alvor det reelle i min opplevelse.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...