Gå til innhold

Flat Iron Steak

Anbefalte innlegg

Gjest xbellax
Skrevet

Noen som vet hva Flat Iron steak er på norsk? Og hva er entrecote på engelsk? T-bone steak er liksom litt av ytre og litt av indrefilèen ikke sant?

Skrevet

Jeg kan ikke oversettelsen på disse kjøttklumpene morsan, ser dårlig gjør jeg å her...

*frustrert*

Du må jobbe litt for saken, vet du:-) Du ser jo bilder av dyret og ser at det er fra to vidt forskjellige steder på dyret.

Så får du google fram info om oppdeling av storfe og se hva de kaller den der muskelstykket som på engelsk heter flat iron steak...;-)

Gjest xbellax
Skrevet

Du må jobbe litt for saken, vet du:-) Du ser jo bilder av dyret og ser at det er fra to vidt forskjellige steder på dyret.

Så får du google fram info om oppdeling av storfe og se hva de kaller den der muskelstykket som på engelsk heter flat iron steak...;-)

Ok da, tenkte jeg skulle slippe unna nå. Men takk for svar Mutter`n :-)

Skrevet

Ok da, tenkte jeg skulle slippe unna nå. Men takk for svar Mutter`n :-)

;-) Hadde jeg visst det, skulle jeg ha sagt det.

Skrevet

Nå ble jeg sulten.....Jeg fikser biffen så henter du rødvinen?

Ååååå selv om det hørtes usigelig godt ut, er jeg fortsatt mett etter dagens fiskemiddag og alle morsdagskakene! Kan vi ta den i morgen istedet? ;-)

Gjest xbellax
Skrevet

Ååååå selv om det hørtes usigelig godt ut, er jeg fortsatt mett etter dagens fiskemiddag og alle morsdagskakene! Kan vi ta den i morgen istedet? ;-)

Deal! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...