Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjennom MR-undersøkelse fikk jeg konstatert, lett bueleddsartrose i nivå L5/ S1 og noe mer bueleddsartrose i nivå L4/ L5, dvs. det er et lateralt prolaps som klemmer på nerveroten og går ut i venstre hofte og fot (har ikke problem med vannlating, eller avføring) - Dette skjedde på lørdag i romjulen 2008 og merket litt på søndagen og mye på mandagen 29/ 12, jeg har trent godt hele høsten med styrketrening og løping ute i terrenget i hele høst, 2 - 3 ganger i uken for å trene til skisesongen med turlangrenn, diagonalgange: Hvilke øvelser vil du anbefale meg å gjøre, dvs. ønsker å få tilsendt pr. e-post, eller et sted hvor jeg kan finne øvelsene, fordi jeg er opptatt av å trene riktig/ øvelser som gjør bra for å bli god fortest mulig og hvor ofte skal disse gjøres? Jeg sykler på ergometersykkel 10 - 15 min. pr. dag og gjør forskjellige ryggøvelser og noe styrketrening hver dag i ca. 20 min. og tar et varmt bad i badekaret etterpå. Trener jeg for mye, eller er det helt greit? Jeg har trent i 2 uker og merker litt fremgang, men det "stråler" fremdeles ut i venstre fot, slik at jeg er ikke klar for å gå på tur i terrenget enda.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/323922-korsryggen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...