Gjest ravi17 Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Gjennom MR-undersøkelse fikk jeg konstatert, lett bueleddsartrose i nivå L5/ S1 og noe mer bueleddsartrose i nivå L4/ L5, dvs. det er et lateralt prolaps som klemmer på nerveroten og går ut i venstre hofte og fot (har ikke problem med vannlating, eller avføring) - Dette skjedde på lørdag i romjulen 2008 og merket litt på søndagen og mye på mandagen 29/ 12, jeg har trent godt hele høsten med styrketrening og løping ute i terrenget i hele høst, 2 - 3 ganger i uken for å trene til skisesongen med turlangrenn, diagonalgange: Hvilke øvelser vil du anbefale meg å gjøre, dvs. ønsker å få tilsendt pr. e-post, eller et sted hvor jeg kan finne øvelsene, fordi jeg er opptatt av å trene riktig/ øvelser som gjør bra for å bli god fortest mulig og hvor ofte skal disse gjøres? Jeg sykler på ergometersykkel 10 - 15 min. pr. dag og gjør forskjellige ryggøvelser og noe styrketrening hver dag i ca. 20 min. og tar et varmt bad i badekaret etterpå. Trener jeg for mye, eller er det helt greit? Jeg har trent i 2 uker og merker litt fremgang, men det "stråler" fremdeles ut i venstre fot, slik at jeg er ikke klar for å gå på tur i terrenget enda. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/323922-korsryggen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.