Gå til innhold

Hvor mange glass på en 3-liter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva vil du kunne greie å servere for 60 gjester på en gang?

I min manns 40-årslag hadde vi drøy 60 gjester, og vi hadde ikke noe i nærheten av å ha verken bord eller stoler til alle sammen, som var spredt i nesten hvert eneste rom i huset.

Vi hadde masse fingermat, stort sett på pinner etc, som folk forsynte seg med på små papptallerkener go spiste hvor de var, og et annet sted hadde vi "drikkestasjon" med vin og øl etc.

Og folk var godt instruert om å forsyne seg selv med både det ene og det andre, så du kan jo si at vi på den måten hadde "serveringshjelp"! ;-) Men noe innleid hjelp hadde vi ikke. Det gikk utrolig smertefritt.

• Svar 78
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• BMS!

14

• morsan

12

• Katt-ja

6

• Lillemus

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

I min manns 40-årslag hadde vi drøy 60 gjester, og vi hadde ikke noe i nærheten av å ha verken bord eller stoler til alle sammen, som var spredt i nesten hvert eneste rom i huset.

Vi hadde masse fingermat, stort sett på pinner etc, som folk forsynte seg med på små papptallerkener go spiste hvor de var, og et annet sted hadde vi "drikkestasjon" med vin og øl etc.

Og folk var godt instruert om å forsyne seg selv med både det ene og det andre, så du kan jo si at vi på den måten hadde "serveringshjelp"! ;-) Men noe innleid hjelp hadde vi ikke. Det gikk utrolig smertefritt.

Ja, da lærte jeg noe nytt.

Hadde ikke forestilt meg at noen turde å invitere så mange gjester uten å ha "bakkemannskap" i form av serveringshjelp.

Gjest Elextra
Skrevet

Har ikke hatt 60, men har hatt lignende fest hjemme for over 40 gjester et par ganger.

Men det har vært uformet party for ungdom mellom 25 og 50+ :-). Ville neppe hatt samme type arrangement i forbindelse med dåp, sølvbryllup eller familieselskap overhodet! :-)

Skrevet

Har ikke hatt 60, men har hatt lignende fest hjemme for over 40 gjester et par ganger.

Men det har vært uformet party for ungdom mellom 25 og 50+ :-). Ville neppe hatt samme type arrangement i forbindelse med dåp, sølvbryllup eller familieselskap overhodet! :-)

*he he* Nei, dette blir definitivt mer å sammenligne med det å være på et utested kontra et mer formelt middagsselskap.;-)

Men moro var det. Vi bar til og med spisestua ut i garasjen for å få plass til dansegulv;-)

Gjest Elextra
Skrevet

*he he* Nei, dette blir definitivt mer å sammenligne med det å være på et utested kontra et mer formelt middagsselskap.;-)

Men moro var det. Vi bar til og med spisestua ut i garasjen for å få plass til dansegulv;-)

''Vi bar til og med spisestua ut i garasjen for å få plass til dansegulv;-)''

Lurt! Men litt kaldt om festen er på denne tiden *brrr*

Skrevet

*Fnis* Jeg tviler på at de satt i garasjen og spiste!

Gjest Elextra
Skrevet

''Fnis* Jeg tviler på at de satt i garasjen og spiste!''

Hehe, det mente jeg da ikke, men du skal danse hardt for ikke å fryse av deg tærne nå som det er rundt -15 på natten rundt Oslo.

Skrevet

;-) det var faktisk kuldegrader den dagen, men som Lillemus er inne på, så brukte vi ikke spisestua;-) Det var bokstavelig talt stående buffet;-)

Skrevet

Hehe, det mente jeg da ikke, men du skal danse hardt for ikke å fryse av deg tærne nå som det er rundt -15 på natten rundt Oslo.

??

Vi har da ovner i huset, for ikke å snakke om den ekstra varmen som produseres av mange gjester...;-)

Gjest Elextra
Skrevet

*slår meg på panna* Leser for fort igjen, trodde av en eller annen grunn at dansegulvet var lagt til garasjen! *S* Sjenket til og med mine fineste sko med skinnsåle en vennlig tanke, med tanke på det grove murgulvet i garasjen *flirer*.

Gjest Elextra
Skrevet

??

Vi har da ovner i huset, for ikke å snakke om den ekstra varmen som produseres av mange gjester...;-)

*lol* kfr. mitt svar til Lillemus

Skrevet

Det var nok ikke kalt i huset til morsan med 60 gjester ;-D De danset jo ikke i garasjen, men der spisestuen pleier å stå.

Tenker problemet heller var for varmt hus, enn for kalt ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Det var nok ikke kalt i huset til morsan med 60 gjester ;-D De danset jo ikke i garasjen, men der spisestuen pleier å stå.

Jeg tenkte fort og feil, kfr. mitt svar til Lillemus *S*

Skrevet

*slår meg på panna* Leser for fort igjen, trodde av en eller annen grunn at dansegulvet var lagt til garasjen! *S* Sjenket til og med mine fineste sko med skinnsåle en vennlig tanke, med tanke på det grove murgulvet i garasjen *flirer*.

Spørs om så mange hadde hevet seg med i dansen der inne, ja;-) Jeg vil ikke akkurat si at garasjen vår oser av sjarme og kos;-)

Skrevet

Ja, det kan jeg love deg;-)

Gjest lilatu_28
Skrevet

''Hvor mange glass på en 3-liter?''

3 liter vin skulle tilsi 4,2 flasker. Men av en eller annen merkelig grunn synes det å være langt færre glass i en kartong enn i 4,2 flasker.

Forstå det den som vil! :P

*rekker opp hånden*

Jeg vil, jeg vil!

Gjest lilatu_28
Skrevet

Det går 4 glass vin på en vanlig flaske, i en tre liters kartong er det fire flasker rødvin, dvs det er cirka 16 glass på en tre liters kartong.

Cabernet sauvignon rødvin fra Chile, California, Sør Afrika eller Australia, er som regel gode viner, med fuldig smak.

Cato Negro er en slik vin, den er veldig polulær. og i en rimelig prisklasse.

Oi oi, her må jeg bare gripe inn og innstendig be trådstarter styre unna Gato Negro.

Den er populær _på grunn av_ prisen og navnet brukes faktisk som skjellsord i vinkretser. Det kan sikkert hende det finnes årganger som er bedre enn andre, men selv har jeg ikke klart å få ned mange slurkene tross mange iherdige forsøk på å være høflig ovenfor vertskapet.

Det hadde vært min store lykke om de som liker Gato Negro kan holde seg til å drikke det selv, og heller servere noe annet når de har gjester. Det trenger ikke være dyrere heller.

Ellers er jeg enig i anbefalingen din, høstløv. :-)

Gjest Elextra
Skrevet

Spørs om så mange hadde hevet seg med i dansen der inne, ja;-) Jeg vil ikke akkurat si at garasjen vår oser av sjarme og kos;-)

''Jeg vil ikke akkurat si at garasjen vår oser av sjarme og kos;''

Jeg tenkte kanskje garasjen deres hadde et litt annet preg enn vår, med fullt av bilhjul, sykler, sportsutstyr og verktøy oppetter veggene. At det hos dere var mer som dans på låven, liksom! *S*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...