Gjest Not today Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 hvor mye må man ha jobbet/tjent for å kunne få dagpenger? Har vært hjemmeværende i to år, med unntak av små vikariater. Nå er jeg plutselig i heljobb, i et vikariat som vil vare til jul. Etter nyår blir jeg derfor nødt til å melde meg arbeidsledig. Vil jeg da få rett på dagpenger? Hvor mye er dagpengene på, og hvilke papirer skal jeg vise aetat for å bekrefte at jeg har tjent opp den lønn jeg må tjene for å få rett på dagpenger? Må en gjemme alle lønnsslipper, eller...? En annen ting, er det inntekt FØR trekk av skatt man skal se på, eller ETTER trekk av skatt, når man ser om man har opptjent seg nok penger for å få dagpenger? Vi planlegger barn nr to, vil jeg få fødselspenger, selv om jeg vil gå på f.eks dagpenger i noe av graviditeten? jeg mener, teller dagpenger som inntekt? mVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32433-hva-skal-til-for-%C3%A5-f%C3%A5-dagpenger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 31. juli 2001 Del Skrevet 31. juli 2001 for å få dagpenger må du ha LØNNsinntekt på minst 3 ganger grunnbeløpet tilsammen siste 3 kalenderår FØR det året du søker dagpenger, eventuelt 1,25 ganger grunnbeløpet det siste avsluttede kalenderåret. Grunnbeløpet er i dag kr 51360. Du dokumenterer dette med lønnsslipper eller lønns- og trekkoppgave. I tillegg må arbeidstiden være redusert med minst 40% i forhold til det som var din vanlige arbeidstid forut for arbeidsledigheten. Når du fyller minstekravet blir dagpengegrunnlaget regnet ut på bakgrunn av både lønn, sykepenger, fødselspenger etc. av det grunnlaget man kommer frem til (avrundet til nærmeste 1000), får du 2,4 promille pr dag, 5 dager pr uke. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32433-hva-skal-til-for-%C3%A5-f%C3%A5-dagpenger/#findComment-127139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.