Gå til innhold

"Gummy smile"


Gjest The gummy smile

Anbefalte innlegg

Gjest The gummy smile

Jeg er en 31 år gammel kvinne som så lenge jeg kan huske har vært flau over smilet mitt, da jeg har et såkalt "gummy smile". Alt for mye av tannkjøttet vises og tennene ser ut som små melketenner. Prøver å holde hånden foran munnen, men glemmer jeg dette vises mer tannkjøtt enn tenner da overleppen går så høyt opp når jeg smiler og spesielt når jeg ler. Det er utrolig lite pent, men vanskelig å kontrollere (spesielt når jeg ler), og det har gitt meg veldig dårlig selvtillit gjennom årenes løp. Har lest på internett at tannleger i utlandet kan utføre diverse operasjoner for å løse problemet med "gummy smiles", f.eks. dra tannkjøttet litt tilbake så mer av tennene viser, eller operere i overleppen slik at den ikke dras så høyt opp når en ler/smiler og dermed ikke avdekker så mye av tannkjøttet. Finnes det norske tannleger som utfører slike operasjoner? (Har ikke kunnet finne noe særlig om dette temaet når jeg har søkt på norske nettsíder). Hva er i tilfelle omtrentlig pris på noe slikt, og er det noen risiko forbundet med slike inngrep? Jeg er villig til å gjøre MYE for å kunne ha et normalt, pent smil og slippe å være flau når jeg ler/smiler sammen med andre mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lillian P. Hajdu, tannlege

...Betyr at man viser uvanlig mye tannkjøtt og gom når man smiler.

Øvre kant av overkjevetenner ligger langt nede.

Dette kan korrigeres!

Du må da belage deg på å sette porselenskroner på fortennene etter at det kirurgiske inngrepet er foretatt.

Noen blir penere med regulering( dytte tennene innover og oppover) etter inngrepet! Da trenger du en kjeveortoped!

Det at du har korte tannkroner er bra! Du vil få et penere resultat med det.

Man må nemlig forkorte tannkjøttet opp til 5 mm. Deretter fjerne ben og sy tannkjøttet tilbake.

Røttene vil derfor synes.

Dette skjules med tannkronene og de hadde blitt stygt lange, hvis tennene dine i utgangspunket var lange.

Se etter spesialist i periodonti (tannkjøttsykdommer). De er flinke til plastiske inngrep i tannkjøtt.

Det foregår ved at denne lager en gjennomsiktig skinne til gummen som dere bestemmer og tegner en tenkt "smilelinje "på.

Siden tegnes det inn en tenkt ny tannkjøttlinje.

Spesialisten vil siden fjerne tannkjøttet etter denne linjen dere blir enige om!

Og edermed er "gummy smile" history!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...