Gå til innhold

Dra på aleneferie

Anbefalte innlegg

Gjest fristende
Skrevet

Har du noen gang dratt på ferie alene? Ble det ensomt?

Sette igjen barn og partner hjemme. Nyte stillhet og strandliv uten forstyrrelser.

candyqueen_83
Skrevet

Nei jeg har ikke det. Kunne aldri tenkt meg det heller. Jeg liker ro og stillhet, men ikke alene. Hjemme derimot kan jeg godt være alene.

Men mange reiser jo på ferie alene, og trives med det. Er man av typen som lett kommer i kontakt med fremmede er det jo ingen sak.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har reist på aleneferie, og det var helt fantastisk! Elsket å reise alene tidligere. Men - nå har jeg ikke gjort det etter at jeg fikk mann og barn, så jeg er ikke sikker på om jeg ville likt det like godt nå. Frykter mye savning :(

Men ville heller reist på ferei alene, enn å være hjemme alene, da . Det siste kan jeg ikke fordra!

mil1365380270
Skrevet

Ja, det har jeg. Både med og uten barn.

Fin måte å feriere, men man må like å klare seg selv og trives i eget selskap. Klart man blir kjent med folk, men det er likevel ikke det samme som å dra sammen med noen man kjenner på tur. Reiser man med noen, har man selskap på kveldene. Alene, er ikke det sikkert. Så om man plages av tanken på å spise middag alene, er det ikke ferien. For det er ikke som hjemme - at langt de fleste andre er sammen med noen, blir tydelig i en sånn situasjon.

Men det er også veldig fint, du får med deg ting du går glipp av når du er med andre. Og du er enerådende med tanke på dagens agenda.

Anbefaler det om man er en selvstendig og uredd person. Jeg har definitivt ikke reist på min siste alenetur, men de fleste feriene, blir jeg nok å dele med noen :-)

Skrevet

Ja, jeg var noen dager alene på ei hytte på fjellet for noen år siden.

To venninner var der i et par dager, mens jeg ble igjen da de reiste ned igjen.

Det var aldeles himmelen, etter en veldig hektisk periode.

Lesestoff, fint vær og stillhet.

Hytta ligger i en liten hyttegrend, men den perioden var det kun meg der.

Tredje dagen mutters alene ble det akutt litt skummelt, akkurat som jeg ble litt redd for å bli redd. En helt merkelig følelse.

Da var det deilig å kunne pakke snippsekken og reise hjem til mann og barn:-)

sort som natta
Skrevet

jeg har dratt på ferie til utlandet flere ganger;deilig og befriende:) men jeg trives i mitt eget selskap da,så for meg var det deilig:) samt mye lettere å bli kjent med nye folk

anbefales,for de som tør(og som tåler sitt eget selskap):P

Skrevet

Jeg er fraskilt og har voksne barn. Jeg er mye alene, og reiser mye. Jeg reiser rett som det er alene på ferie, men også sammen med andre. Jeg reiser også mye i forbindelse med jobb så jeg er vant til å være alene.

Jeg kommer lettere i kontakt med andre når jeg er alene, og jeg trives godt i eget selskap.

Skrevet

Kunne veldig gjerne ha tenkt meg å reist på ferie helt alene, men jeg har ikke samvittighet til å gjøre det.

Gjest vinglepetter
Skrevet

gjør mannen din det også? da er det vel greit)

hva med å reise sammen..uten barn? anledning til barnepass?

GOD FERIE.

Gjest Skulle gjerne vært på ferie
Skrevet

Nei, jeg har ikke gjort det. Men hadde jeg klart å mane opp null dårlig samvittighet for det så skulle jeg hatt pakket en koffert bare til meg og tatt meg en flott tur til Statene alene.

Har ei venninde som pga diverse dro helt alene til syden, og hun hadde den flotteste ferien hun noen gang hadde hatt.

Faktisk så var den så bra at hun misset flyet og måtte bli en uke til :D

Skrevet

Heia.

Jeg har reist på aleneferie en del ganger.

Både da jeg var i forhold og som alenemor.

Faren reiste også på ferie alene en del ganger. Jeg noen ganger og ellers mye reising med barna, slik at egentlig har ingen hatt noen grunn til dårlig samvittighet.

Det er kjempeflott å reise alene. Jeg finner det mye lettere å komme i kontakt med andre når jeg reiser alene.

Skrevet

Aldri helt alene nei. Har reist alene med sønnen min,og likte det veldig godt.

Men hadde jeg ikke hatt muligheten til å hatt med meg han, eller kjæresten, så skulle jeg gjerne kost meg alene også. Er innimellom alene ei helg på hytta og nyter det.Men det blir kanskje ikke helt det samme:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...