Gå til innhold

Hva vil skje videre?

Anbefalte innlegg

Gjest litle nicky

jeg har gått 11 måneder sykemeldt for en skiveprolaps.

Har vært på mr og ct for å påvise dette.

En periode har jeg vært til behandling til fysioterepeut uten at dette har hjulpet det minste.

Har nå stått på venteliste til utredning til en ortoped i over et halvt år.

Det eneste jeg har hørt fra sykehuset er at jeg står på venteliste.

Hva vil skje når sykemeldingsperioden er utgått og jeg fortsatt står på venteliste, vil jeg automatisk havne på rehabilitering?

Jeg blir ganske frustrert av dette og føler tiden holder på å gå fra meg.

Håper noen kan svare meg på alt dette.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32468-hva-vil-skje-videre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

For det første: snakk med legen din om "fritt sykehusvalg" - kan hende det er kortere ventelister et annet sted. I slike tilfeller betaler man bare egenandel på kr 400 (t/r) for reisen, selv om sykehust skulle ligge på andre siden av landet.

Det går ikke automatikk at du får rehab.penger, du må sende inn søknad. Vanligvis får man brev fra TK om dette 13 uker før sykepengene opphører - men det skjer stadig glipper...

Jeg vil anta at det ikke vil by på problemer å få innvilget rehab.penger i ditt tilfelle (venter på behandling).

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32468-hva-vil-skje-videre/#findComment-127383
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...