Gå til innhold

Hengende øyelokk

Anbefalte innlegg

Gjest hengende øyelokk
Skrevet

Har fått litt posete øyelokk, mulig det er pga mye fett under huden på øyenbrynet på en måte. Er bare 29 år. Arvelig belastet. Fins det kremer som hjelper, eller må jeg under kniven?

Om jeg hever øyenbrynene så ser jeg normal ut. Men kan jo ikke gå rundt og se overrasket ut hele tiden heller. :P

Gjest tvilsomt
Skrevet

tror ikke kremer hjelper på dette nei, men kjenner flere som har tatt øyelokka, den ene (en mann) gikk så lenge at han knapt så, for de hang sånn foran øynene at det gikk ut over jobben (sjåfør) hehe.

Veldig enkelt og kjapt inngrep, blir fint og naturlig også. :)

Skrevet

Klart du kan gå rundt å se overrasket ut hele tiden - livet byr jo på stadig nye overraskelser hehe.

Ingen kremer hjelper nok på dette, så under kniven er nok eneste løsningen. Jeg er plaget noe av det samme, men det er mer aldersbetinget. Så en dag blir det kniven som en gave til meg selv, men jeg utsetter det til stadighet.

Skrevet

Det er jo veldig uvanlig i så ung alder. Men dersom dette er et problem for deg så kan du få dekket en slik operasjon. Både min svigerfar og svigerinne har fått det.

Skrevet

Siden dette ikke er aldersbetinget vil du kunne få en operasjon dekket av folketrygden, men da må du innom fastlegen din å få en henvisning.

Skrevet

Heisann!

Eg vil på det sterkeste anbefale Colosseum Øyelegesenter iOslo. Sissel Gjedde Dal er stål flink, og servicen der er helt toppers. Eg råder deg til å få en øyelege i byen din til å henvise deg. (du bør klage på hodepine)

Selv var eg 35år da eg utførte operasjonen.

Lykke til !

mvh

Gjest hengende øyelokk
Skrevet

Siden dette ikke er aldersbetinget vil du kunne få en operasjon dekket av folketrygden, men da må du innom fastlegen din å få en henvisning.

Jeg har ikke noe problemer med synet, dette er et kosmetisk problem. Dekker virkelig folketrygden det?

Gjest hengende øyelokk
Skrevet

Det er jo veldig uvanlig i så ung alder. Men dersom dette er et problem for deg så kan du få dekket en slik operasjon. Både min svigerfar og svigerinne har fått det.

Regner med at øyelokka må være til hinder for synet for at en skal få det dekket?

Gjest Du velger selv
Skrevet

Jeg har ikke noe problemer med synet, dette er et kosmetisk problem. Dekker virkelig folketrygden det?

Det kan hende du har problemer med litt sidevinkler ol uten at du helt er klar over det selv faktisk.

Men det er klart, vil du ha det på trygdelege så kan du ikke gå og søke på bakgrunn av at det er kun kosmetisk. For da får du det ikke!

Det du må si er at de føles veldig tunge og at det nå er blitt såpass ille at det er plagsomt, du føler også at det er vanskelig å få fritt leide for øynene når du ser deg rundt.

Når øyenlegen løfter på huden og sier "ser du bedre nå" så sier du "ja"

Da får du det dekket.

Det er forøvrig et tonn mennesker som får dekket slike øyelokkoperasjoner for tiden.

Skrevet

Det kan hende du har problemer med litt sidevinkler ol uten at du helt er klar over det selv faktisk.

Men det er klart, vil du ha det på trygdelege så kan du ikke gå og søke på bakgrunn av at det er kun kosmetisk. For da får du det ikke!

Det du må si er at de føles veldig tunge og at det nå er blitt såpass ille at det er plagsomt, du føler også at det er vanskelig å få fritt leide for øynene når du ser deg rundt.

Når øyenlegen løfter på huden og sier "ser du bedre nå" så sier du "ja"

Da får du det dekket.

Det er forøvrig et tonn mennesker som får dekket slike øyelokkoperasjoner for tiden.

Så du anbeefaler rett og slett og ty til løgn for å få gratis operasjon?? Det er jo rett og slett svindel!! Trådstarter sier jo selv at det kun er skjemmende pga utseende, ikke pga nedsatt syn.

Persille1365381127
Skrevet

Men de vil henge mer med tiden - så det vil bli et problem med synet etterhver.

Jeg anbefaler deg å vente noen år, og så søke om operasjonen - ligge litt i forkant, men ikke så i forkant at du må gjøre det på nytt senere.

Skrevet

Regner med at øyelokka må være til hinder for synet for at en skal få det dekket?

Øyenlokkene må være tunge. I disse tilfellene hang øyenlokkene litt over øyenvippene. Det var ikke til hinder for synet, men det førte til hodepine noen ganger.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...