Gå til innhold

Bytte saksbehandler i NAV?

Anbefalte innlegg

Gjest preben-l
Skrevet

Dette er muligens dumt spørsmål i disse NAV-krisetider, men regler er vel regler.... Jeg lurer på om man som bruker har mulighet/rett til å bytte saksbehandler? Jeg har fått en saksbehandler som jeg ikke makter å kommunisere med, som ikke i det hele tatt skjønner mitt problem og som tvinger meg ut i tiltak som ødelegger helsa mi, akkurat nå som jeg begynte å bli bra! Jeg er så fortvilet, fordi jeg har vært syk (utbrent) i 5 år og hadde endelig kommet meg på beina igjen, men så fikk jeg ny saksbehandler er helt uenig med den forrige saksbehandleren og tvinger meg inn i et eller annet tiltak som tar knekken på meg.

Hvordan skal jeg få frem?

Skrevet

Du kan jo prøve. Her har man ikke fast NAV behandler på NAV Arbeid men på NAV trygd så har man fast og henne går det ikke an å bytte bort her. Det har jeg forsøkt flere ganger, men har blitt nektet for jeg har en gammel hurpe som ikke følger reglene.

Skrevet

Du har krav på ny saksbehandler. Ingen kan på noen måte pålegge deg å ha en saksbehandler en ikke kan kommunisere med. Det er ingen tjent med. I verste fall kan dette bidra til forlenget sykdomsforløp.

Skriv et krav til NAV om at du straks vil bytte saksbehandler. Send dette til saksbehandlers overordnede.

Skrevet

Nei, du har ingen rett til å få bytte saksbehandler. Du kan imidlertid forhøre deg om det er mulig å få bytte, og kanskje har de mulighet til det. Men du har ingen rett til det, og kan dermed heller ikke kreve det.

Skrevet

Du har krav på ny saksbehandler. Ingen kan på noen måte pålegge deg å ha en saksbehandler en ikke kan kommunisere med. Det er ingen tjent med. I verste fall kan dette bidra til forlenget sykdomsforløp.

Skriv et krav til NAV om at du straks vil bytte saksbehandler. Send dette til saksbehandlers overordnede.

'' Du har krav på ny saksbehandler ''

Og hvor har du det fra?

Skrevet

Er det mulig å be legen din skrive brev med fraråding fra tiltakene hun vil ha deg inn på?

Skrevet

Jeg ringte nav og spurte for en tid tilbake, og fikk svar "selvfølgelig har du det!" Behøver vel ikke bety noe, ettersom man får ulike svar hver gang man ringer nav...

Damen lette frem navnet på sjefen på mitt navkontor, sa jeg skulle skrive et lite brev direkte til han om at jeg ønsket å bytte. Det gikk bra.

Derimot forsvant en del papirer vet bytte av saksbehandler, hurra.

Lykke til!

Gjest Kopernikus
Skrevet

Jeg hadde en saksbehadler fra helvete der jeg bodde før. Da jeg flyttet til en annen kommune fikk jeg verdens beste saksbehadler.

Gjest Kopernikus
Skrevet

Jeg hadde en saksbehadler fra helvete der jeg bodde før. Da jeg flyttet til en annen kommune fikk jeg verdens beste saksbehadler.

Gjest preben-l
Skrevet

Er det mulig å be legen din skrive brev med fraråding fra tiltakene hun vil ha deg inn på?

Det kan være en tanke. Jeg kan ihvertfall snakke med legen og høre hva han mener:)

Skrevet

Selvfølgelig har du rett til å bytte saksbehandler. Lykke til:-)

Skrevet

Jeg ringte nav og spurte for en tid tilbake, og fikk svar "selvfølgelig har du det!" Behøver vel ikke bety noe, ettersom man får ulike svar hver gang man ringer nav...

Damen lette frem navnet på sjefen på mitt navkontor, sa jeg skulle skrive et lite brev direkte til han om at jeg ønsket å bytte. Det gikk bra.

Derimot forsvant en del papirer vet bytte av saksbehandler, hurra.

Lykke til!

Moral: be om kopi av alle papirer nav har på deg før du bytter ber om å få bytte saksbehandler.

:- )

Skrevet

''Selvfølgelig har du rett til å bytte saksbehandler.''

I følge en NAV leder eg kjenner, så er det ingen rettighet, men du kan anmode om det...

Skrevet

''Selvfølgelig har du rett til å bytte saksbehandler.''

I følge en NAV leder eg kjenner, så er det ingen rettighet, men du kan anmode om det...

Ja, men hvem blir vel overrasket av at NAV gir forskjellige svar;-)?

Skrevet

Ja, men hvem blir vel overrasket av at NAV gir forskjellige svar;-)?

Ikkje eg ihvertfall.

Gjest trodetdensomkan
Skrevet

HA - noen rett til å bytte saksbehandler tror ikke jeg på.

Jeg har klaget på et vedtak, klagenemda i NAV konkluderte med at saken var behandlet feil og at saken skulle behandles på nytt.

Saken ble behandlet på nytt av SAMME saksbehandler, ny klage fra meg,

nå har SAMME saksbehandler fått saken i retur nok en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...