Gå til innhold

Bytte fastlege/trygdesøknad.

Anbefalte innlegg

Gjest Duppetass
Skrevet

Jeg har en fastlege som jeg synes "fomler" i det blinde. Virker som jeg blir henvist hit og dit uten plan. Når jeg spør om noe, så svarer han ikke forståelig tilbake, og når jeg forteller noe, så avbryter han meg stadig og sier at" Sånn er det vel ikke, eller av motstrider ting jeg forteller, uansett hva det nå er. Selv når jeg forteller om ubehagelige opplevelser, så sier han at det er da ikke noe å bry seg om, osv..

Veldig vanskelig å snakke med han. Jeg er ikke ute etter at noen "jatter med meg til sykebilen kommer å heter meg" akkurat heller, men han kan da hvertfall høre på hva jeg sier, å ta det på alvor..for for MEG ER det alvor.

Jeg har hatt fastlegen i mange år, men har ikke vært så ofte hos han.

Derimot har jeg nå fått såpass helsemessige plager fysisk, at jeg må søke nav om en trygdestønad.

Jeg skulle helst villet skiftet fastlege, for å "få fart i sakene", men er redd det tar seg rart ut ettersom jeg venter på vedtak fra NAV, altså at skifte av fastlege vil slå negativt ut for søknaden min.

Noen med erfaringer eller råd å komme med?

• 1 måned senere...
Gjest akkurat samme situasjon
Skrevet

Jeg er i akkurat samme situasjon, men har valgt å skifte fastlege rett før jeg starter trygdesøknaden. Jeg syns det er mye bedre å ha en lege jeg liker og føler tar meg på alvor, til å følge meg gjennom denne prosessen. Tross alt blir det mye samarbeid framover, i en slik prosess. Tror neppe det vil by på problemer overfor NAV. Du kan be din tidligere fastlege om å sende en epikrise til den nye legen, eller du kan selv (i en siste time) be om å få utskrift av de viktigste prøver som er tatt osv).

Skrevet

Dersom du allerede har søkt om trygdeytelse og legeerklæringen er utfylt, så spiller det ingen rolle om du skifter fastlege nå. Derimot er det upraktisk å skifte fastlege dersom legeopplysningene ikke allerede er gitt til nav. En helt ny lege vil bruke mye tid på å sette seg inn i hva som har skjedd tidligere, og vil også være tilbøyelig til å tro at du skifter lege fordi din gamle lege ikke ville støtte din trygdesøknad etc.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...