Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest annlovinda
Skrevet

I dag fikk mamma endelig komme på sykehuset for UL og biopsi - det tok altså nesten fire uker.

Og det var ondartet. Hun blir lagt inn til onsdag og operert på torsdag.

Har vært helt utslått i ettermiddag og kveld etterat jeg fikk beskjeden.

Uff, det var ikke noe hyggelig beskjed å få.

Skjønner godt du har vært/er utslått da.

Håper det går bra med operasjon til torsdag.

Lykke til med moren din, og klem til deg

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

7

• morsan

3

• pekkaline

3

• adelie

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest prust
Skrevet

Uff, det var ikke noe hyggelig beskjed å få.

Skjønner godt du har vært/er utslått da.

Håper det går bra med operasjon til torsdag.

Lykke til med moren din, og klem til deg

Tusen takk!

Skrevet

Nei... De hadde klart å rote bort henvisningen hennes på sykehuset, så det tok nok en uke eller to mer enn det egentlig burde ha gjort, med å få time til UL og biopsi.

Prognosene er visst gode for at dette skal gå bra, men jeg er likevel ganske skjelven.... Hun har egentlig aldri vært alvorlig syk, så dette er vi ikke vant til....

Håper det kommer til å gå bra, prust:-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

I dag fikk mamma endelig komme på sykehuset for UL og biopsi - det tok altså nesten fire uker.

*klem*

Gjest prust
Skrevet

Håper det kommer til å gå bra, prust:-)

Takk, frosken!

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1238186729' post='4121627]

*klem*

Takk for klemmen....

Gjest mora2
Skrevet

Nei... De hadde klart å rote bort henvisningen hennes på sykehuset, så det tok nok en uke eller to mer enn det egentlig burde ha gjort, med å få time til UL og biopsi.

Prognosene er visst gode for at dette skal gå bra, men jeg er likevel ganske skjelven.... Hun har egentlig aldri vært alvorlig syk, så dette er vi ikke vant til....

Alvorlig sykdom blir man nok aldri vant med.

Jeg skjønner deg godt hvordan du føler det nå. Ingen lett situasjon.. Mange tanker og følelser som svirrer... Hodet blir som ei kjøttkvern..Føles hvertfall slik. Teppet dras bort rett under beina dine, og man mister litt av fotfestet. Sjokk.

Jeg ønsker dere alt godt fremover, fokuser på det positive, og ta vare på hverandre, og kjemp sammen. Prognosene er gode. Glem ikke det.

Håper du klarer sove godt i natt likevel, og at du finner trøst og oppmuntring i troen din. *klem*

Gjest prust
Skrevet

Alvorlig sykdom blir man nok aldri vant med.

Jeg skjønner deg godt hvordan du føler det nå. Ingen lett situasjon.. Mange tanker og følelser som svirrer... Hodet blir som ei kjøttkvern..Føles hvertfall slik. Teppet dras bort rett under beina dine, og man mister litt av fotfestet. Sjokk.

Jeg ønsker dere alt godt fremover, fokuser på det positive, og ta vare på hverandre, og kjemp sammen. Prognosene er gode. Glem ikke det.

Håper du klarer sove godt i natt likevel, og at du finner trøst og oppmuntring i troen din. *klem*

Tusen takk for din varme og dine gode ord, mora2!

Skrevet

Hun var syk. Ondartet brystkreft, fikk hun vite i dag.

Ting kan brått snu her i livet,det er et sjokk. Min mor hadde kreft også for noen år tilbake,i dag er hun frisk. Vet om flere som har hatt brystkreft som i dag er friske,det er godt å vite.

Varme tanker fra meg!

Gjest prust
Skrevet

Ting kan brått snu her i livet,det er et sjokk. Min mor hadde kreft også for noen år tilbake,i dag er hun frisk. Vet om flere som har hatt brystkreft som i dag er friske,det er godt å vite.

Varme tanker fra meg!

Takk for gode ord. Ja, jeg har forstått at mange blir helt friske igjen. Svulsten var 1,5 cm, og når den er mindre enn 2 cm, regner de det som et tidlig stadium - så jeg håper jo at de klarer å få tatt bort alt, og at det ikke er noe spredning.

AneM1365380603
Skrevet

Så trasig, men skal krysse fingrene for at det går bra siden kulen er oppdaget så tidlig.

*Klem* Jeg skjønner godt du har det vanskelig nå.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Takk for klemmen....

Mormoren min hadde brystkreft for 30 år siden, hun er helt fin i dag. Heldigvis er vi kommet langt når det gjelder behandling av brystkreft. Men, det er kreft, en knalltøff beskjed å få, behandling er tøft både for pasient og pårørende.

Jeg ønsker dere lykke til og styrke i tiden som kommer. Ta gjerne kontakt med kreftforening, mange dyktige og kloke mennesker der.

Sender deg enda en god klem i kveld, så hyler du ut når du trenger flere klemmer og litt oppbacking her på dol.

Gjest prust
Skrevet

Så trasig, men skal krysse fingrene for at det går bra siden kulen er oppdaget så tidlig.

*Klem* Jeg skjønner godt du har det vanskelig nå.

Takk for god klem og gode tanker...

Jeg tenkte jo veldig mye dagene etter hun hadde tatt den mammografien 1. mars, men så har jeg skjøvet det litt bort. Så kom altså beskjeden i dag - og hodet er fullt av tanker.

Er så usikker på hvor mye vi skal si til ungene. Har fortalt at mormor har en sykdom i brystet og at hun skal opereres til torsdag. Regner med at det kommer en del spørsmål etter hvert.

AneM1365380603
Skrevet

Takk for god klem og gode tanker...

Jeg tenkte jo veldig mye dagene etter hun hadde tatt den mammografien 1. mars, men så har jeg skjøvet det litt bort. Så kom altså beskjeden i dag - og hodet er fullt av tanker.

Er så usikker på hvor mye vi skal si til ungene. Har fortalt at mormor har en sykdom i brystet og at hun skal opereres til torsdag. Regner med at det kommer en del spørsmål etter hvert.

Kanskje du skal se det litt an? Jeg synes det du har sagt til nå er akkurat passe. Jeg tror jeg ville gjort helt som deg.

Gjest prust
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1238187865' post='4121642]

Mormoren min hadde brystkreft for 30 år siden, hun er helt fin i dag. Heldigvis er vi kommet langt når det gjelder behandling av brystkreft. Men, det er kreft, en knalltøff beskjed å få, behandling er tøft både for pasient og pårørende.

Jeg ønsker dere lykke til og styrke i tiden som kommer. Ta gjerne kontakt med kreftforening, mange dyktige og kloke mennesker der.

Sender deg enda en god klem i kveld, så hyler du ut når du trenger flere klemmer og litt oppbacking her på dol.

Jeg skal hyle ut når jeg trenger dere! Dere er gode å ha!

Gjest togli
Skrevet

Det var leit å høre... Jeg kjenner fire som har hatt brystkreft og alle fire er helt friske igjen! Jammen godt moren din var på mammografi og de fant kulen såpass tidlig. Hun blir nok frisk igjen :)

Skrevet

Huff...

Stor klem til deg og dine nå. Krysser fingre for dere.

Skrevet

Uff, da..:(

Kjenner flere som har hatt brystkreft - ingen av dem har fått tilbakefall...

Gjest prust
Skrevet

Huff...

Stor klem til deg og dine nå. Krysser fingre for dere.

Takk!

Gjest prust
Skrevet

Det var leit å høre... Jeg kjenner fire som har hatt brystkreft og alle fire er helt friske igjen! Jammen godt moren din var på mammografi og de fant kulen såpass tidlig. Hun blir nok frisk igjen :)

Ja, hun har vært nøye med mammografi og selvundersøkelse så lenge jeg kan huske. Forrige mammografi var for 1,5 år siden. Hun kan ikke kjenne kulen selv, og har ikke noe vondt.

Håper at hun er blant de som blir friske!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...