Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Har mann og barn, og det er på ingen måte så idyllisk i hverdagen som det kanskje kan se ut på vei ut på ski en søndag eller når vi er på ferie. Det er mye stress og mer "arbeid" enn en kan tro før en står midt oppi det selv. Men det gir absolutt langt mer enn det krever!

Skrevet

I utgangspunktet enig, helt til denne setningen:

''Nå som jeg har han + barn, kunne jeg selvsagt ikke tenke meg livet uten _dem_.''

Siste ordet kan innimellom byttes ut med "ungene", for gubben kan jeg ønske til dundas når han (eller var det jeg?) er på sitt (mitt?) verste!

;-)

*he he* Jeg er i grunnen enig i det! :-)

Skrevet

Det gir, som Elextra sier, mer enn det krever å ha familie/unger..

Gjest ViViola
Skrevet

*he he* Jeg er i grunnen enig i det! :-)

;-)

Skrevet

Det er flott å ha familie, men det er også mye arbeid. Arbeid med seg selv for ikke å la små ting blir til store irritasjonsmomenter, og praktisk arbeid med rydding, matlaging, husarbeide osv. I tillegg kommer omsorgen man må og ønsker å gi. Det er arbeid som ikke "synes", men som er utrolig viktig og tidvis tidkrevende.

Av og til drømmer jeg om å kunne bo for meg selv. Likevel vet jeg innerst inne at jeg ikke vil unnvære mannen og barna mine for alt i verden. (Bare en kort stund en gang i blant...)

Når det er sagt, så er det mye positivt ved det å være alene også. Jeg er helt sikker på at jeg hadde hatt et flott liv som singel og barnløs også. Jeg stortrives i mitt eget selskap, og har alltid gjort det.

• 4 uker senere...
Gjest togli
Skrevet

Det er veldig travelt å ha barn. Man skal følge dem opp hele tiden og være tilstede for dem. Dessuten er det svært tidkrevende og til tider utmattende å skulle oppdra dem på en god måte.

På den annen side gir barna mine meg enorm glede og energi! Jeg ville aldri, aldri vært dem foruten :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...