Gå til innhold

Bil uten nøkkel

Anbefalte innlegg

Gjest blank på biler
Skrevet

Jeg har kjøpt en bruktbil som ikke har nøkkel men en sånn elektronisk greie man bruker både for å åpne dører og starte bilen.

Jeg synes det er rart at det ikke fulgte med en vanlig nøkkel, hvis batteriet går i den elektroniske dingsten - eller jeg ønsker å låse døra mens bilen går på tomgang.

Noen som vet om det skal følge med en ordinær nøkkel?

Skrevet

Hvilken type bil, og nøkkel(kort) er det? Link?

Skrevet

Er det ikke både elektronisk og vanlig nøkkel i samme? Jeg er vant til det, pluss at ekstranøkkelen bare er vanlig nøkkel.

Gjest blank på biler
Skrevet

Er det ikke både elektronisk og vanlig nøkkel i samme? Jeg er vant til det, pluss at ekstranøkkelen bare er vanlig nøkkel.

Nei, bare den elktroniske greia

Skrevet

Nei, bare den elktroniske greia

Men har du en annen nøkkel som du starter opp bilen med da?

Uansett bør du kunne låse opp manuelt, det kan forekomme at det elektroniske ikke funker.

Gjest Kanskje du mangler noe ja
Skrevet

Kanskje ikke nødvendigvis en nøkkel, men et form for verkttøy som er til nevnte bruk.

Jeg har en nøkkelsak/ nøkkelverkttøy til bilen min, for den bruker sånn el. trykk for å få opp dører etc.

Jeg er ganske så sikker på at du skal ha NOE i tilfelle el. ryker slik at du en mulighet til å komme inn i bilen alikavel. Søk på bilslaget og modellen på nett så kan det meget vel hende at du får en forklaring på det der.

candyqueen_83
Skrevet

Nøkkelen sitter ikke inni den elektroniske boksen?

Skrevet

Uansett bør du kunne låse opp manuelt, det kan forekomme at det elektroniske ikke funker.

Bilen min starter bare ved å trykke på en knapp. Jeg har heller ikke ordentlig nøkkel. Men jeg har ikke kjørt den enda så jeg vet ikke helt hvordan det funker

Skrevet

Det høres veldig Star Wars aktig ut.

Kanskje du bør vurdere en "vanlig" bil, Toyota Corolla 1986 mod fks? :-)

Gjest passaten
Skrevet

vi har sånn elektronisk dings som vi låser opp dører med og starter bilen med, en nyere passat. Men inne i den dingsen så ligger en reservenøkkel, som det er mulig å få ut ved å sette en knivspiss eller lignende i et spor og så dra i "ringen" som en kan feste til nøkkelknippet. Men den nøkkelen er ikke beregnet til vanlig bruk, de hos vw anbefalte oss å få filt en skikkelig nøkkel basert på den som ligger i den elektroniske dingsen dersom vi skulle ha den til å låse dører mens motor gikk osv, siden reservenøkkelen er i plast om jeg ikke husker helt feil.

Mrs. Wallace
Skrevet

Vi har et "kort" (som et litt tykt bankkort) som vi trykker på for å åpner bilen, og starter bilen med en knapp. Men inni "kortet" ligger det en liten, flat nøkkel som kan brukes dersom batteriet går eller man av andre grunner ikke kan bruke den elektroniske varianten.

Skrevet

Vi har et "kort" (som et litt tykt bankkort) som vi trykker på for å åpner bilen, og starter bilen med en knapp. Men inni "kortet" ligger det en liten, flat nøkkel som kan brukes dersom batteriet går eller man av andre grunner ikke kan bruke den elektroniske varianten.

Du kjører kanskje Renault? Det hørtes temmelig kjent ut *skotter bort på nøkkelkortet*

Mrs. Wallace
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1235987358' post='4102615]

Du kjører kanskje Renault? Det hørtes temmelig kjent ut *skotter bort på nøkkelkortet*

Jepp, det stemmer. :o)

Gjest blank på biler
Skrevet

Den greia som jeg åpner døra med ved å trykke på en knapp brukes også til å starte, dvs. jeg setter den inn i et hull og trykker på en knapp for å starte.

Gjest blank på biler
Skrevet

Det høres veldig Star Wars aktig ut.

Kanskje du bør vurdere en "vanlig" bil, Toyota Corolla 1986 mod fks? :-)

Nå - den jeg har er en corolla verso, men kanskje en noe nyere modell enn du foreslår. :))

Skrevet

Nå - den jeg har er en corolla verso, men kanskje en noe nyere modell enn du foreslår. :))

Alt for ny! :)

Gjest blank på biler
Skrevet

vi har sånn elektronisk dings som vi låser opp dører med og starter bilen med, en nyere passat. Men inne i den dingsen så ligger en reservenøkkel, som det er mulig å få ut ved å sette en knivspiss eller lignende i et spor og så dra i "ringen" som en kan feste til nøkkelknippet. Men den nøkkelen er ikke beregnet til vanlig bruk, de hos vw anbefalte oss å få filt en skikkelig nøkkel basert på den som ligger i den elektroniske dingsen dersom vi skulle ha den til å låse dører mens motor gikk osv, siden reservenøkkelen er i plast om jeg ikke husker helt feil.

Nå har jeg studert "dingsen" min inngående, og jamen lå det ikke en helt vanlig nøkkel inni den. :))

Godt jeg ikke ringte bilselgeren og klagde min nød over manglende nøkkel.

Gjest blank på biler
Skrevet

Nøkkelen sitter ikke inni den elektroniske boksen?

Ehh..jo *rødme*

candyqueen_83
Skrevet

Ehh..jo *rødme*

Det er faktisk ikke like lett å se alltid :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...