Gå til innhold

Reduserte feriepenger etter sykemelding

Anbefalte innlegg

Gjest ansatt i flyselskap

Hei

Jeg var i fjor sykemeldt noen uker fullt - for så deretter å gå tilbake gradvis i jobb.

2 uker før feriepengene skule utbetales i år fikk jeg beskjed at feriepengegrunlaget mitt var blitt redusert på grunn av dette - og resultatet ble nesten 2000 mindre i ferie penger.

Jeg snakket med trygdekontoret og de sa dette var fordi min arbeidsplass betaler kønn under sykemelding og får pengene tilbakebetalt av trygdekontoret. HUn syns det var en rar måte å gjøre det på - og at de fleste som gjorde det på denne måte la selv ut mellomlegget til de ansatte.

Greit nok - nå var det ikke så mye penger - men fryktelig irriterende.

Nå skal jeg ut i svangerskapspermisjon i november - det vil vel bety at sommeren 2003 vil jeg få null niks i feriepenger?

Sjefen slang i meg at sånn var det å være i permisjon....

På trygdekontroet sa de at dersom de hade betalt syke / permisjonspenger direkte til meg ville jeg fått feriepenger av dem....nå mister jeg alt.

Syns dette er veldig merkelig måte å gjøre det på. Kan jeg kreve å helle få pengene av trygdekontoret?

Tenk på mennesker som er langtidssykemeldt.....feriepengene går jo rett i do??!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32505-reduserte-feriepenger-etter-sykemelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Trygdekontoret betaler feriepenger av kun 9,6 uker når du er sykmeldt, og 12 uker når du har fødselspenger (15 uker hvis du har 80%).

Noen arbeidsgivere velger å betale mellomlegget, slik at det er arbeidsgiver som taper penger og ikke arbeidstakeren. Slike ordninger er helt frivillig for arb.giver og ikke noe du kan KREVE uten at du har en (tariff)avtale som sier noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...