Spirello Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel, men det tar jo himla stor plass å få tørka da..'' Himla stor plass? To dynetrekk + to putevar + et dobbeltsenglaken går da helt fint på et vanlig innendørs tørkestativ? Likeså en haug med håndklær. Dynetrekkene tørker fint om de er brettet en gang og så henger dobbelt over snora også, de trenger ikke henge så utbrettet som mulig. ) Neida, men når det bor 3 personer på 40 kvadrat, og vi har knøttlite bad så tar det plass ja.. Bretter sengetøyet. Men vi har tre sett, dobbeltlaken + enkeltlaken. + masse andre klær.. Hos oss tørker klærne i to dager, så er det pån igjen med nytt som skal vaskes og opp på stativet - så har det alltid oppe. Hadde vært deilig å slippe det.. jeg vasker vel 9 maskiner i uka, eller mer.. og det tar plass skal jeg love deg 0 Siter
Gjest Har det fanden så godt jeg Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Mange har nok mye som jeg ikke har Men jeg må innrømme at jeg aldri tenker over det. Jeg har to supersnille unger og det er det ikke alle som har Og så har jeg en driiiiiiitsprek veteran sportsbil som snart skal luftes, og DET er det heller ikke alle andre som har 0 Siter
Glimtipper Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har ingen av de delene. Jeg har ikke en gang bil. For øyeblikket er ting alle har, men ikke vi: Møbler Vi venter på en møbellevering og i mellomtiden bor vi i (nesten) tomme rom. 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel'' Tuller'u?! Her tromles bortimot ALT! HERLIG! sokker og noe annet småtteri og da, men ville ikke tromla alt. Bukseene, blusene, kjolene og skjortene mine ville gått i stykker.. stretch skal ikke i trommel.. og er det i de fleste buksene mine.. Arbeidstøyet til samboern hadde vel passa til sønnen, haha.. da hadde han blitt fornøyd! 0 Siter
Speak Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Mobiltelefon med kamera. Jeg har to meget OK kameraer, og ser ingen grunn til å bruke penger på mobil. Vi har også en kjempegammel bil. Men jeg er glad i den, og synes at å bruke mange hundre tusen på ny bil ikke er værdt det. (Men må nok innse at tiden snart er moden....) 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Mange har nok mye som jeg ikke har Men jeg må innrømme at jeg aldri tenker over det. Jeg har to supersnille unger og det er det ikke alle som har Og så har jeg en driiiiiiitsprek veteran sportsbil som snart skal luftes, og DET er det heller ikke alle andre som har Ja, fint å kunne fokusere på det man har i stedet for det man ikke har! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Går mye strøm og klærne slites med tørketrommel. ) ''klærne slites med tørketrommel'' Heldigvis - for åssen skulle man ellers få bytta ut garderoben?!? ;-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 sokker og noe annet småtteri og da, men ville ikke tromla alt. Bukseene, blusene, kjolene og skjortene mine ville gått i stykker.. stretch skal ikke i trommel.. og er det i de fleste buksene mine.. Arbeidstøyet til samboern hadde vel passa til sønnen, haha.. da hadde han blitt fornøyd! Ser det står at stretch ikke skal tromles, men vet du - det går helt fint! :-) Neida, man må selv få velge, da, jeg synes det er herlig å slippe å ha klesvask hengende rundt omkring. :-) 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 ''klærne slites med tørketrommel'' Heldigvis - for åssen skulle man ellers få bytta ut garderoben?!? ;-) Hehe, sant nok! Får ta i bruk tørketrommelen, tror jeg. ;o) 0 Siter
laban Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Går mye strøm og klærne slites med tørketrommel. ) Hard sentrifugering i vaskemaskinen sliter egentlig mer enn tørkingen. I trommelen fjernes bare de tøyfibrene som allerede har løsnet. Siden man ikke ønsker å tromle veldig våte plagg pga. strømforbruket, er det jo fristende å sentrifugere hardt. Men det gjelder jo ofte de som tørker på stativ innendørs også. 0 Siter
AneM1365380603 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Vi har ikke nyere bil og videokamera, men kan filme med digitalkameraet. Det holder enn så lenge Det jeg ønsker meg er hytte ved sjøen. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Tørketrommel har vi, men den brukes så å si aldri. Kun til arbeidsklærne til mannen min en gang i blant. Blir mye bedre lukt på klær som henger til tørk! Så får jeg heller tåle stua full av klesstativ nesten til enhver tid. ;o) ''Så får jeg heller tåle stua full av klesstativ nesten til enhver tid.'' Oi, har du tørketrommel og foretrekker å ha klærne hengende til tørk i stuen!? Vi har vaske-/tørkerom, men likevel foretrekker jeg å bruke trommelen på det aller meste. Først og fremst fordi jeg synes det er så gresselig kjedelig å henge opp tøy (og brette tøy, men det må jo også gjøres etter tromling). Særlig sengetøy, håndklær og for ikke å snakke om alle barnas klær er kjekke å tromle. Mine egne jobbklær må ofte tas på finvask, og disse henger jeg opp. Skjorter likeså. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''klærne slites med tørketrommel'' Heldigvis - for åssen skulle man ellers få bytta ut garderoben?!? ;-) Dessuten har jeg en teori av at det blir mindre støv rundt omkring i huset når klærne tromles! 0 Siter
spiky Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Har hverken bil eller hytte. Det er noe jeg føler de fleste andre har ivhertfall. Har heller ikke tørketrommel, eller internett installert hjemme. Det har ALLE andre! 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 ''Så får jeg heller tåle stua full av klesstativ nesten til enhver tid.'' Oi, har du tørketrommel og foretrekker å ha klærne hengende til tørk i stuen!? Vi har vaske-/tørkerom, men likevel foretrekker jeg å bruke trommelen på det aller meste. Først og fremst fordi jeg synes det er så gresselig kjedelig å henge opp tøy (og brette tøy, men det må jo også gjøres etter tromling). Særlig sengetøy, håndklær og for ikke å snakke om alle barnas klær er kjekke å tromle. Mine egne jobbklær må ofte tas på finvask, og disse henger jeg opp. Skjorter likeså. ''Oi, har du tørketrommel og foretrekker å ha klærne hengende til tørk i stuen!?'' Ja, faktisk. Enig i at det høres rart ut. ) Men jeg liker på en måte ikke tromla klær. Håndklærne blir altfor myke og suger ikke fuktighet. En god del klær krymper av tromling, syns jeg. I tillegg syns jeg lufttørka klær lukter bedre. Men at det er kjedelig alltid å ha et eller to tørkestativ i stua, det er jeg den første til å skrive under på. Det er alltid en hellig stund for meg når første klesvask kan tørkes ute på verandaen på våren. ;o) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Dessuten har jeg en teori av at det blir mindre støv rundt omkring i huset når klærne tromles! Eh.... Vett'a søren, jeg! (Men rommet der tørketrommelen står - det var nesten støvfritt ved forrige rundvask! Utrolig!) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hehe, sant nok! Får ta i bruk tørketrommelen, tror jeg. ;o) :-) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Oi, har du tørketrommel og foretrekker å ha klærne hengende til tørk i stuen!?'' Ja, faktisk. Enig i at det høres rart ut. ) Men jeg liker på en måte ikke tromla klær. Håndklærne blir altfor myke og suger ikke fuktighet. En god del klær krymper av tromling, syns jeg. I tillegg syns jeg lufttørka klær lukter bedre. Men at det er kjedelig alltid å ha et eller to tørkestativ i stua, det er jeg den første til å skrive under på. Det er alltid en hellig stund for meg når første klesvask kan tørkes ute på verandaen på våren. ;o) ''Håndklærne blir altfor myke og suger ikke fuktighet.'' Bruker du tøymykner? For mitt argument for å tromle, nemlig, er at de blir myke og suger bedre! :-) 0 Siter
Gjest prust Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 * Vært på sydentur med familien (har en mann som ikke liker bading og soling *Sånne fine høye støvler med snøring *Båt *Hytte *Stort kjøkken 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 ''Håndklærne blir altfor myke og suger ikke fuktighet.'' Bruker du tøymykner? For mitt argument for å tromle, nemlig, er at de blir myke og suger bedre! :-) Ja, bruker tøymykner. Håndklærne blir selvsagt stivere når de lufttørkes, men jeg syns de suger bedre. Får en "impregnert" følelse av tromla håndklær. Kanskje tørketrommelen min er fra Helvete... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.