Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Ja, bruker tøymykner. Håndklærne blir selvsagt stivere når de lufttørkes, men jeg syns de suger bedre. Får en "impregnert" følelse av tromla håndklær. Kanskje tørketrommelen min er fra Helvete... Neida, trommelen din er helt sikkert helt fint, men med tøymykner får du slike glatte håndklær, ja. Skal du tromle, bruker du ikke tøymykner. :-) 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Ser det står at stretch ikke skal tromles, men vet du - det går helt fint! :-) Neida, man må selv få velge, da, jeg synes det er herlig å slippe å ha klesvask hengende rundt omkring. :-) ja - det hadde vært deilig. Har det bare på rommet og noe på badet i dusjkabinettet, men det er et pes å flytte på når vi skal dusje.. Å ha klær til tørk i stua skjer ikke hos meg. Det er jeg nok for prippen til, hehe.. Har ødelagt flere bukser i mine yngre dager da jeg tromla alt (vaskeri).. de blir vide og sæggete. 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Neida, trommelen din er helt sikkert helt fint, men med tøymykner får du slike glatte håndklær, ja. Skal du tromle, bruker du ikke tøymykner. :-) ''Skal du tromle, bruker du ikke tøymykner. :-)'' Men uten tøymykner blir klærne statiske! :o/ 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Skal du tromle, bruker du ikke tøymykner. :-)'' Men uten tøymykner blir klærne statiske! :o/ Ikke i trommelen. Uten tromling, så. 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Hehe, sant nok! Får ta i bruk tørketrommelen, tror jeg. ;o) Eller så kan du sende den over til meg. Mindre å henge opp for min del, så slipper jeg å bruke vaskeriet.. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ja - det hadde vært deilig. Har det bare på rommet og noe på badet i dusjkabinettet, men det er et pes å flytte på når vi skal dusje.. Å ha klær til tørk i stua skjer ikke hos meg. Det er jeg nok for prippen til, hehe.. Har ødelagt flere bukser i mine yngre dager da jeg tromla alt (vaskeri).. de blir vide og sæggete. ''Har ødelagt flere bukser i mine yngre dager da jeg tromla alt (vaskeri).. de blir vide og sæggete.'' Sier du det? Jeg tromler mine 2 stretchbukser, jeg, og eneste jeg merker er at de er i overkant trange sånn med èn gang. Hm... 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Ikke i trommelen. Uten tromling, så. Nope. Jeg har aldri statiske klær. De få gangene jeg har tromlet, har klærne blitt statiske stort sett hver gang. Vi blir ikke enige her, tror jeg. ;o) 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Nope. Jeg har aldri statiske klær. De få gangene jeg har tromlet, har klærne blitt statiske stort sett hver gang. Vi blir ikke enige her, tror jeg. ;o) Det med statisk elektrisitet var veldig merkelig, altså, det skjønner jeg ikke helt hvordan går til. Men samma det - vi tromler det meste og er _ikke_ statiske. He-he. Og - målet var i grunnen ikke å bli enige, da, du skal jo få ha tørkestativene dine i fred. :-) 0 Siter
Luska Skrevet 3. mars 2009 Forfatter Skrevet 3. mars 2009 Det med statisk elektrisitet var veldig merkelig, altså, det skjønner jeg ikke helt hvordan går til. Men samma det - vi tromler det meste og er _ikke_ statiske. He-he. Og - målet var i grunnen ikke å bli enige, da, du skal jo få ha tørkestativene dine i fred. :-) Bra ) 0 Siter
Gjest sånn er jeg:) Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Nei, har det jeg trenger og føler ikke at jeg mangler noe som "alle har". Men nå har jeg vært sånn helt fra jeg var liten at jeg ikke misunner andre noe, men er fornøyd med det jeg selv har. Har funne ut at jeg er ganske unik i så måte, iallefall når jeg hører på venninner osv. Heldigvis så ser det ut til at dattera mi er blitt likedan som ikke er så opptatt av å ha alt mulig:) 0 Siter
avidi Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Ny bil (6 år gammel) Mikrobølgeovn Videokamera Flatskjerm Nyoppusset hus ( Tak og vegger er fortsatt hele) 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''playstation, videokamera, sentralstøvsuger, boblebad eller nyere bil (ikke eldre enn 5 år).'' Vi har sentralstøvsuger (den er jeg svært fornøyd med), videokamera (som vi omtrent aldri husker å bruke) og playstation (som ikke brukes) av de tingene du ramser opp. Jeg ser at flere savner tørketrommel. Det gjør ikke jeg. Vi har hatt en, som gikk i stykker for et halvt år siden. Men jeg tviler på at vi skaffer noen ny. Tørketrommelen sliter så mye på klær at vi bare brukte den til håndklær og sengetøy. Det er litt kronglete å tørke sengetøy på klesstativ, men det går. Noe jeg savner? Jo, hytte. Men samtidig er jeg glad jeg ikke har alt vedlikeholdsansvaret som følger med. 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Neida, men når det bor 3 personer på 40 kvadrat, og vi har knøttlite bad så tar det plass ja.. Bretter sengetøyet. Men vi har tre sett, dobbeltlaken + enkeltlaken. + masse andre klær.. Hos oss tørker klærne i to dager, så er det pån igjen med nytt som skal vaskes og opp på stativet - så har det alltid oppe. Hadde vært deilig å slippe det.. jeg vasker vel 9 maskiner i uka, eller mer.. og det tar plass skal jeg love deg 9 maskiner i uka!? På 3 mennesker!??!?! Kaaaanskje dere burde se litt på om det ikke går an å bruke samme genser og bukse i 2 dager før vask? Ikke vondt ment altså, det hørtes bare fryktelig mye ut. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 9 maskiner i uka!? På 3 mennesker!??!?! Kaaaanskje dere burde se litt på om det ikke går an å bruke samme genser og bukse i 2 dager før vask? Ikke vondt ment altså, det hørtes bare fryktelig mye ut. Først tenkte jeg at det var en tenåring innblandet her i de 3 personene (for da hadde det ikke være så rart)....så nå lurer jeg på hvor mange vasker i uka Spirello ender opp med om noen år ;-) 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Av de fem du nevner har vi kun to: Playstation og videokamera. Sistnevnte er attpåtil av gammeldags type - innkjøpt i 1997. Men i går brukte junior av sparepengene sine og kjøpte et digitalt videokamera, så nå finnes det et sådant et i huset også. :-) Sentralstøvsuger, boblebad eller nyere bil savner jeg ikke. Når det gjelder andre ting vi ikke har men som mange har, er det intet som jeg savner eller som er et problem for meg. Men jeg registrerer jo at vi har adskillig lavere oppussingsfrekvens enn den jevnge nordmann, så vi "mangler" nyoppusset kjøkken, bad osv. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Mange har nok mye som jeg ikke har Men jeg må innrømme at jeg aldri tenker over det. Jeg har to supersnille unger og det er det ikke alle som har Og så har jeg en driiiiiiitsprek veteran sportsbil som snart skal luftes, og DET er det heller ikke alle andre som har ''som snart skal luftes'' Jeg ser ikke mye til dette "snart"-et på Østlandet ihvertfall;-) 0 Siter
ilaria Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 - En fast døgnrytme - Oversikt over andres bursdager - Vitrineskap med diverse glasskreasjoner - Tid til å trene - Mikrobølgeovn Dette er ikke nødvendigvis ting jeg misunner andre for å ha. 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Kommer bare på to ting i farta: Tørketrommel og nok timer i døgnet. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Av de fem du nevner har vi kun to: Playstation og videokamera. Sistnevnte er attpåtil av gammeldags type - innkjøpt i 1997. Men i går brukte junior av sparepengene sine og kjøpte et digitalt videokamera, så nå finnes det et sådant et i huset også. :-) Sentralstøvsuger, boblebad eller nyere bil savner jeg ikke. Når det gjelder andre ting vi ikke har men som mange har, er det intet som jeg savner eller som er et problem for meg. Men jeg registrerer jo at vi har adskillig lavere oppussingsfrekvens enn den jevnge nordmann, så vi "mangler" nyoppusset kjøkken, bad osv. ''lavere oppussingsfrekvens'' Ja,- der er vi også... Alle pusser opp. Vi gidder ikke,- er fornøyd med et bruks-hjem. Vi har bruks-bil og bruks-båt også. Men,- sentralstøvsuger er kjekt, altså,- den er jeg glad i - i den grad man kan bli glad i en støvsuger... 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''lavere oppussingsfrekvens'' Ja,- der er vi også... Alle pusser opp. Vi gidder ikke,- er fornøyd med et bruks-hjem. Vi har bruks-bil og bruks-båt også. Men,- sentralstøvsuger er kjekt, altså,- den er jeg glad i - i den grad man kan bli glad i en støvsuger... ''i den grad man kan bli glad i en støvsuger...'' he he... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.