Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 9 maskiner i uka!? På 3 mennesker!??!?! Kaaaanskje dere burde se litt på om det ikke går an å bruke samme genser og bukse i 2 dager før vask? Ikke vondt ment altså, det hørtes bare fryktelig mye ut. Kan jo være noe arbeidstøy i de maskinene, da, som _må_ vaskes ofte. Men ut over det - jeg synes også 9 maskiner var mye... 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel'' Tuller'u?! Her tromles bortimot ALT! HERLIG! ''Tuller'u?! Her tromles bortimot ALT! HERLIG!'' Leser du vaskelappene i klær? Flertallet er merket med at de ikke tåler tørketrommel. Etter at jeg sluttet å tromle klær, så holder de mye lenger før de blir slitt og mister fasongen. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Vi har ikke playstation, videokamera, boblebad og savner det ikke. Vi har ny bil og sentralstøvsuger. Alle har tørketrommel, men det har vi ikke behov for, har plass til å henge opp sengetøyet. Alle har større bolig enn oss. (Vår er på ca 112) Alle skifter mobil hele tiden. (min er kanskje 5år) Alle har babyer som sover hele natta :-) Alle har veldig mange venner og kjente (jeg har ikke så mange) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''lavere oppussingsfrekvens'' Ja,- der er vi også... Alle pusser opp. Vi gidder ikke,- er fornøyd med et bruks-hjem. Vi har bruks-bil og bruks-båt også. Men,- sentralstøvsuger er kjekt, altså,- den er jeg glad i - i den grad man kan bli glad i en støvsuger... Jeg hadde en liten søt turkis fyr en gang som het Rolfy :-) Men så ville han hjelpe til med oppussingen, men det tålte ikke den lille fyren og ble kvalt. Sentralstøvsugeren er ikke så søt, men vi slipper jo dårlig luft. 0 Siter
Mrs. Wallace Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Vi har playstation. Men videokamera, sentralstøvsuger, boblebad eller nyere bil (ikke eldre enn 5 år) har vi ikke, og det føles verken som noe savn eller utenforskap. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Tuller'u?! Her tromles bortimot ALT! HERLIG!'' Leser du vaskelappene i klær? Flertallet er merket med at de ikke tåler tørketrommel. Etter at jeg sluttet å tromle klær, så holder de mye lenger før de blir slitt og mister fasongen. Jepp, jeg leser vaskelappene, så jeg er klar over at det ikke er å anbefale med trommel. MEN: Klærne tåler det helt fint, de mister ikke fasongen fort heller. Det eneste er at de krymper litt, da, men det er også løsbart. :-) (Jeg kaster f.eks. ikke ullklær i trommelen, da, såååå gal er jeg ikke.) 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Tuller'u?! Her tromles bortimot ALT! HERLIG!'' Leser du vaskelappene i klær? Flertallet er merket med at de ikke tåler tørketrommel. Etter at jeg sluttet å tromle klær, så holder de mye lenger før de blir slitt og mister fasongen. Men mange klær er kraftig undermerket både når det gjelder grader i vask og om de tåler tørketrommel. Ta f eks bomull: Her er det visse normer som gjelder hvor mye slike plagg har "lov" til å krympe. Visse bomullsplagg er slik laget (hva enten dette skyldes vevtettheten eller forbehandling av stoffet eller annet) at de krymper mer enn det tillatte prosentintervallet. Dermed merkes plaggene gjennomgående med "tåler ikke tromling". På f eks barnetøy tar jeg alltid krympefaren med i betraktning når jeg kjøper dem. Også utenfor disse "over-krympetilfellene" er det mye undermerking av bomull. Jeg antar produsentene er engstelige for klager, og derfor "sikrer" de seg ved å undermerke tøyet. Jeg kjøpte forresten en del baby/småbarnstøy i Paris for lenge siden, og der var ofte plaggene merket med 30 grader, selv om det var 100% bomull og plaggene ikke hadde slike plasttrykk eller annet som kunne ødelegges i vask. Jeg vasket selvsagt disse klærne på 60% også, og det gikk utmerket:-) Også i trommel - jeg hadde uansett kjøpt klærne i "voksestørrelse". 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''Oi, har du tørketrommel og foretrekker å ha klærne hengende til tørk i stuen!?'' Ja, faktisk. Enig i at det høres rart ut. ) Men jeg liker på en måte ikke tromla klær. Håndklærne blir altfor myke og suger ikke fuktighet. En god del klær krymper av tromling, syns jeg. I tillegg syns jeg lufttørka klær lukter bedre. Men at det er kjedelig alltid å ha et eller to tørkestativ i stua, det er jeg den første til å skrive under på. Det er alltid en hellig stund for meg når første klesvask kan tørkes ute på verandaen på våren. ;o) Det er veldig bra for inneklima, særlig på vinteren. Blir lett altfor tørr luft og klesvaska kan forhindre det! 0 Siter
Gjest Har det fanden så godt jeg Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 ''som snart skal luftes'' Jeg ser ikke mye til dette "snart"-et på Østlandet ihvertfall;-) Å joda, vi er uti mars nå, også på Østlandet (sjøl om det ikke har sett sånn ut de siste dagene) Snart, snart, snart så skal den ut 0 Siter
Spirello Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 9 maskiner i uka!? På 3 mennesker!??!?! Kaaaanskje dere burde se litt på om det ikke går an å bruke samme genser og bukse i 2 dager før vask? Ikke vondt ment altså, det hørtes bare fryktelig mye ut. Jepp - er helt forjævlig... Jeg kan bruke en olabukse i fire dager uten problem jeg. Topper/gensere som er inntil kroppen bytter jeg ut hver dag, men ikke strikkejakker ol. Poden skiftes på hver dag, for han søler en del. Samboern har arbeidsklær som vaskes en gang i uka, og bare det er to maskiner. Så er det håndkler og sengetøy da - tre maskiner ca. Hvis poden ikke har sølt bruker han det samme dagen etter.. Så skifter ikke innerst til ytterst hver dag nei.. men blir like forbaska så mye. Hmm.. Fyller maskinene også. 0 Siter
Katt-ja Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jepp - er helt forjævlig... Jeg kan bruke en olabukse i fire dager uten problem jeg. Topper/gensere som er inntil kroppen bytter jeg ut hver dag, men ikke strikkejakker ol. Poden skiftes på hver dag, for han søler en del. Samboern har arbeidsklær som vaskes en gang i uka, og bare det er to maskiner. Så er det håndkler og sengetøy da - tre maskiner ca. Hvis poden ikke har sølt bruker han det samme dagen etter.. Så skifter ikke innerst til ytterst hver dag nei.. men blir like forbaska så mye. Hmm.. Fyller maskinene også. Bare vent til ungen når hygiene&jåleri-hysteri-stadiet og kanskje i tillegg trener 3-4 ganger i uka ;-) Da kan du sikkert legge på noen maskiner til... 0 Siter
bustebeisa Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Tørketrommel har vi, men den brukes så å si aldri. Kun til arbeidsklærne til mannen min en gang i blant. Blir mye bedre lukt på klær som henger til tørk! Så får jeg heller tåle stua full av klesstativ nesten til enhver tid. ;o) Og nå som det våres, havner tørskestaviene ut på verandaen. :-) Deilig årstid. :-) 0 Siter
bustebeisa Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Å tørketrommel hadde jeg bestemt meg for at det MÅ vi kjøpe nå som vi flytter, men der er det vaskeri, men store tromler og tørkerom, så tror jammen vi dropper det. De penga spart. Er jo bare håndkler og sengetøy som tromles allikevel, men det tar jo himla stor plass å få tørka da.. Er heldig og har snor ute. :-) Så da går det greit med sengetøyet også. Finnes lite som er bedre enn å legge seg i nyvakset sengetøy som har hengt ute til tørk. :-) Men kjekt med vaskeri i blokka. :-) Et veldig bra alternativ. Og kjekt å kunne spare penger der man kan. :-) 0 Siter
brilleslangen Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Forholdsvis ny bil Kjæreste/samboer/partner Haugevis av venner ryddig og rent hus hvitevarer av nyeredato 0 Siter
fresja Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har vel ikke noe av det u nevner. 5 ting jeg ikke har, men som jeg føler "alle andre" har: Mann Noen å reise med ( gå ut med) Båt Annen oppvarming enn kun elektrisitet Fin hage/plen 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Foodprocessor, høytrykksvasker, MP3 spiller, samboer & PC. 0 Siter
Gjest GA Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Sydenturer Tørketrommel Fritid om ettermiddagene og kveldene Overskudd til og rutine på husvask To biler -men egentlig savner jeg ikke noe av dette. Stor forskjell på bevisste valg og misunnelse... 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Foodprocessor, høytrykksvasker, MP3 spiller, samboer & PC. Jasså, så du mangler foodprocessor? ;-) http://www.adressa.no/multimedia/archive/00954/julekalender_954772a.jpg 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Et friskt barn med en fremtid. Uff da, det var leit å høre. *klem* 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.