....AV Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 sentralstøvsuger diger flatskjerm-tv videokamera ipod nyoppusset hus 0 Siter
katrine69 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Vi har heller ikke noen av disse tingene..... 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Vi har heller ingen av de tingene der! ) Jeg kunne sikkert nevnt mer, men EN ting de fleste damer har, som jeg totalt mangler, er et shoppegen... Jeg finnes ikke interessert i å shoppe klær.. Føler meg nokså unik der, må jeg si.. ;-) 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Et friskt barn med en fremtid. Uff da.. Uten at jeg aner noe om situasjonen kan jeg ikke si annet enn at jeg ønsker god bedring til barnet :'-( 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Har ingen av de tingene, unntagen videokamera. Men savner heller ikke de tingene. Bortsett fra boblebad kunne jo vært deilig:) 0 Siter
Gjest vingla Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Kommer bare på to ting i farta: Tørketrommel og nok timer i døgnet. "Tørketrommel og nok timer i døgnet." Det er vel de færreste som har nok timer i døgnet.. Iallfall skulle jeg og ønsket å ha mer tid ja:) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 "Tørketrommel og nok timer i døgnet." Det er vel de færreste som har nok timer i døgnet.. Iallfall skulle jeg og ønsket å ha mer tid ja:) Jeg føler bare at jeg lever i en konstant kamp mot klokka. Og alle andre fremstår som langt mer velorganiserte enn meg. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 * En fornuftig familie. * Fint kjøkken *Oppvaskmaskin *tørketrommel *varmepumpe :0) 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 * En fornuftig familie. * Fint kjøkken *Oppvaskmaskin *tørketrommel *varmepumpe :0) Har "alle" varmepumpe? ;-) I de hjemmene der jeg er på besøk innimellom kan jeg bare huske å ha sett varmepumpe hos to. :-) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Har "alle" varmepumpe? ;-) I de hjemmene der jeg er på besøk innimellom kan jeg bare huske å ha sett varmepumpe hos to. :-) Jeg føler alle rundt meg har det... Høres så himla greit ut! :0) 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Nope. Jeg har aldri statiske klær. De få gangene jeg har tromlet, har klærne blitt statiske stort sett hver gang. Vi blir ikke enige her, tror jeg. ;o) Som Seinfeld sier - you can't overwet, you can't overdry.. Men jeg er litt usikker på det altså. ;-) Går klærne for lenge i tørkeren blir de statiske. Stiller du inn på tid? Vår har sånn 6'th sense-sensor, den stopper når klærne er tørre, og de er aldri statiske. Håndklær bruker jeg ikke tøymykner på, liker ikke at de blir så altfor myke. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jeg føler alle rundt meg har det... Høres så himla greit ut! :0) Jeg har ingen personlig erfaring med det, men jeg er ikke imponert... I det ene huset der jeg vet de har det, står den i entreen, og man kjenner alt for godt blåsinga når man går forbi. Jeg lurer på om varmen blir bra nok fordelt. I det andre huset henger den på stueveggen = veldig stygt!! Der har jeg ikke merket blåsing (men kanskje det skyldes at de har det så kaldt inne? Jeg er veldig varmblodig og synes stort sett folk har det mye varmere inne enn jeg liker, men der i huset småfryser jeg alltid litt..) Dessuten lager den ymse lyder når den vrir på "lukene" (antar den er termostatstyrt). 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har ingen personlig erfaring med det, men jeg er ikke imponert... I det ene huset der jeg vet de har det, står den i entreen, og man kjenner alt for godt blåsinga når man går forbi. Jeg lurer på om varmen blir bra nok fordelt. I det andre huset henger den på stueveggen = veldig stygt!! Der har jeg ikke merket blåsing (men kanskje det skyldes at de har det så kaldt inne? Jeg er veldig varmblodig og synes stort sett folk har det mye varmere inne enn jeg liker, men der i huset småfryser jeg alltid litt..) Dessuten lager den ymse lyder når den vrir på "lukene" (antar den er termostatstyrt). Jeg har også sett folk ha den på stueveggen...Kjempe stygt! Og jeg har hørt flere om bråker.. Selv kunne jeg tenkt hatt en under trappa, i underetasjen, slik at varmen kommer opp. Trekker litt derfra nå..Og det hadde ikke gjort noe om den suste litt der, hadde ikke hørt det likevel. :0) Jeg er en frysepinne..Sitter alltid under et pledd..Hehe! 0 Siter
Lillemus Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Har "alle" varmepumpe? ;-) I de hjemmene der jeg er på besøk innimellom kan jeg bare huske å ha sett varmepumpe hos to. :-) Jeg har ikke varmepumpe, det er ikke så vanlig i blokk. ) Men kjæresten har og jeg kjenner flere som har også. Det er utrolig kjekt! Vi har den på kjøkkenet hos ham da, og det er deilig om morran, alltid ca. 23 grader på kjøkkenet selv om det er -15 ute. ) Den gir litt varme inn på stua også, som oftest er det 20 grader der om morran, om det er veldig kaldt ute (kaldere enn -12?) kan det være 19 grader. Og da er varmepumpa den eneste varmekilden som står på. Fyrer med ved i tillegg på stua da. 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har også sett folk ha den på stueveggen...Kjempe stygt! Og jeg har hørt flere om bråker.. Selv kunne jeg tenkt hatt en under trappa, i underetasjen, slik at varmen kommer opp. Trekker litt derfra nå..Og det hadde ikke gjort noe om den suste litt der, hadde ikke hørt det likevel. :0) Jeg er en frysepinne..Sitter alltid under et pledd..Hehe! Kom på en ting til: Under et par ferier til Nice har vi leid leiligheter som var utstyrt med varmepumpe - den fungerer som air con om sommeren. I den ene leiligheten var det én på soverommet og én på kjøkkenet. På grunn av allergi er jeg veldig vár på mugglukt, og merket med én gang at det var noe galt på soverommet. Jeg fant en klut og stilte meg opp på en stol og tørket på klaffene, ble kluten helt grønn av mugg! *usj* Vi tok en grundig klorvask og deretter unnlot vi å bruke den som sto på det rommet. :-( Tenker på disse legionella-historiene som har vært - vet ikke om det kan komme i varmepumper, men særlig hyggelig med den muggen var det ikke. Da jeg var barn, var det dessuten litt populært med noen elektriste lukftfuktere som folk hadde på gulvet - fylt med vann og sendte damp ut i rommet. Jeg mener å huske at det var snakk etterhvert om alle bakteriene etc det ble oppi der. Så jeg er ytterst skeptisk til varmepumper, altså. Vil ikke ha noe der jeg må foreta ekstraordinære rengjøringstiltak. Ovnene vi har tørkes det jo bare støv av;-) (og knapt nok det) 0 Siter
morsan Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jeg har ikke varmepumpe, det er ikke så vanlig i blokk. ) Men kjæresten har og jeg kjenner flere som har også. Det er utrolig kjekt! Vi har den på kjøkkenet hos ham da, og det er deilig om morran, alltid ca. 23 grader på kjøkkenet selv om det er -15 ute. ) Den gir litt varme inn på stua også, som oftest er det 20 grader der om morran, om det er veldig kaldt ute (kaldere enn -12?) kan det være 19 grader. Og da er varmepumpa den eneste varmekilden som står på. Fyrer med ved i tillegg på stua da. Men man kan jo få varmt kjøkken med andre oppvarminsmuligheter også. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Kom på en ting til: Under et par ferier til Nice har vi leid leiligheter som var utstyrt med varmepumpe - den fungerer som air con om sommeren. I den ene leiligheten var det én på soverommet og én på kjøkkenet. På grunn av allergi er jeg veldig vár på mugglukt, og merket med én gang at det var noe galt på soverommet. Jeg fant en klut og stilte meg opp på en stol og tørket på klaffene, ble kluten helt grønn av mugg! *usj* Vi tok en grundig klorvask og deretter unnlot vi å bruke den som sto på det rommet. :-( Tenker på disse legionella-historiene som har vært - vet ikke om det kan komme i varmepumper, men særlig hyggelig med den muggen var det ikke. Da jeg var barn, var det dessuten litt populært med noen elektriste lukftfuktere som folk hadde på gulvet - fylt med vann og sendte damp ut i rommet. Jeg mener å huske at det var snakk etterhvert om alle bakteriene etc det ble oppi der. Så jeg er ytterst skeptisk til varmepumper, altså. Vil ikke ha noe der jeg må foreta ekstraordinære rengjøringstiltak. Ovnene vi har tørkes det jo bare støv av;-) (og knapt nok det) Usj, det hørtes ikke bra ut... :0/ Vi har to ved ovner oppe, og oljekamin. Så er bare den kalde trekken. Men kanskje en panelovn hadde gjort samme nytten. Nå ble jeg også svært skeptisk her.... 0 Siter
Gjest minnah Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Men man kan jo få varmt kjøkken med andre oppvarminsmuligheter også. Ja, man kan slå på komfyren, f.eks. ;-) Måtte ty til dette flere ganger i den verste kuldeperioden for noen uker siden, da tempen ute nærmet seg -20. Ikke godt å stå opp da, nei!! Vi vurderer sterkt å skaffe varmepumpe, for si det slik. :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 3. mars 2009 Skrevet 3. mars 2009 Jasså, så du mangler foodprocessor? ;-) http://www.adressa.no/multimedia/archive/00954/julekalender_954772a.jpg Der kunne eg jo fått meg en samboer samtidig jo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.