Gå til innhold

Ny vaskemaskin. Omdreininger på sentrifuge..

Anbefalte innlegg

Gjest Hoodia
Skrevet

Jeg planlegger kjøp av ny vaskemaskin. Noen som vet om det er stor forskjell på 1400 omdr og 1600 omdr? Tenker da på erfaringer i forhold til hvor fuktig tøyet er. Det er ganske stor prisforskjell hvertfall.

Noen merker å anbefale? Skjønner jo at Miele er bra, men er egentlig i dyreste laget for meg.

Det er en jungel der ute... Hjelp meg....

Skrevet

Jeg bare vet at jeg ville heller betalt ekstra for en god sentrifugering - tøyet tørker mye raskere hvis det har blitt sentrifugert godt.

Gjest Hoodia
Skrevet

Jeg bare vet at jeg ville heller betalt ekstra for en god sentrifugering - tøyet tørker mye raskere hvis det har blitt sentrifugert godt.

Jeg har forstått det slik at 1400 omdr er god sentrifugering. Men jeg er usikker på om det er verdt prisforskjellen?

Gjest minnah
Skrevet

Jeg har forstått det slik at 1400 omdr er god sentrifugering. Men jeg er usikker på om det er verdt prisforskjellen?

Vi har en med 1600 omdreininger. Det er helt supert til sengetøy o.l som skal i tørketrommel etterpå - MEN ulempen er at klær blir temmelig skrukkete av såpass rask sentrifugering. Skulle gjerne stilt inn på 1400, men det finnes ikke noe mellom 900 og 1600 på vår maskin.. og 900 er jo bortkastet på f.eks olabukser.

Så finner du en med både 1600 og 1400, evt 1600 og 1200, ville jeg gått for det. 1400 er uansett ikke dårlig.

Skrevet

Vi har 1400 og er mer enn fornøyd med det. Det er en Miele, forresten, og det anbefales på det varmeste!!!

Gjest plingpling
Skrevet

Pussig at du spørr, de siste gangene jeg har vasket tøy og latt det lufttørke har det slått meg at det har tørket så fort. Når jeg leste spørsmålet ditt nå fant jeg svaret på hvorfor. Jeg har ny Miele vaskemaskin med 1600 omdreininger hehe. Ja det er stor forskjell på tørketid når man har 1600 kontra 1300-1400 omdreininger ;) Gjelder også hvis klærne går videre til tørketrommel etter vask.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...