Gå til innhold

Hvor ofte skifte på sengetøy?

Anbefalte innlegg

Gjest Fioletta
Skrevet

Hvor ofte skifter du sengetøy? Jeg har pleier å skifte hver 4.uke, men burde jeg skifte oftere?

Skrevet

Det varierer. Noen ganger 1 gang i uka, andre ganger annen hver uke. Stort sett blir det 1 gang i uka.

Skrevet

Jul, vinterferien, påske, sommerferien, høstferien, det bør holde.

Gjest mora2
Skrevet

Bytter som regel en gang i uka. Men hender det går to uker også.

Jeg elsker legge meg i nytt sengetøy!

:0)

Skrevet

Har mang en gang spekulert på det samme selv. Hvor ofte bør egentlig sengetøyet skiftes?

Jeg gjør det sånn jeg; jeg snuser på min manns side av senga, og når det begynner å lukte kropp, så skifter jeg :-)

Dette blir vanligvis hver fjerde uke. Men oftere i sommerhalvåret hvis det er varmt. Da kan det bli annenhver uke, sånn som i fjor sommer. Da var det over tredve grader i ukesvis, så sengetøyet ble fort svett.

sort som natta
Skrevet

tidligere skiftet jeg ukentlig.men nå varierer det nok fra gang til gang.(har katten vært i senga,eller jeg har vært syk,skifter jeg hyppigere enn om det jeg sover alene...da kan jeg greit ligge to uker i samme sengetøy)

Skrevet

Her i huset skiftes det ca hver 3-4. uke.

Skrevet

Jeg prøver å skifte annen hver uke,men som oftest blir det hver 3 uke. :-)

Skrevet

Hver 4. uke omtrent? Jeg ligger hjemme bare halvparten av tiden, kanskje litt mer, så jeg ser ingen grunn til å skifte veldig ofte. Hadde jeg ligget i samme seng hver natt hadde jeg nok skiftet oftere, det er utrolig deilig å være helt nydusjet og legge seg i nyvasket sengetøy. :o)

Gjest Kopernikus
Skrevet

Om sommeren oftere, om vinteren sjeldnere. 3-4 uker i snitt.

Gjest Elextra
Skrevet

I snitt hver annen uke. Elsker å legge meg i rent sengetøy, så av og til blir det hver uke, andre ganger blir det glemt og det går mer tid...

Gjest prust
Skrevet

Jeg skifter ca ennenhver uke.

I går la jeg på nytt sengetøy hos ungene. Minstejenta tisset i senga (flere måneder siden sist) - så det ble jo ekstremt kjapt bytte da!

Skrevet

Jeg har ikke noe fast. Skifter når jeg synes det trengs. Kan vel tenke meg at det er ca. hver 4. uke.

Skrevet

Etter behov.:-)

Kommer helt an på.

Temperatur, form, sex og hvor mye jeg egentlig har sovet i senga.

Jobber turnus, derfor er jeg borte en del netter. Tilbringer også ei uke i strekk hos bustemann. Etter ei uke med mye sex der, bør det skiftes før jeg reiser hjem igjen, mens det kan fint gå 14 dager til tre uker her hjemme, men da har jeg gjerne bare tilbrakt halvparten av tiden i senga. :-)

Sommerstid skifter jeg nok oftere enn ellers. Både fordi man kanskje svetter mer da, men også fordi det er mye lettere å få vasket og tørket sengetøyet da. :-)

Det er toppen på lykke. Legge seg i rent sengetøy som har hengt ute til tørk tidligere på dagen. :-)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Kommer jo an på hvor mye en svetter, rett og slett! Og hvor flink du er til å 'stelle' senga mellom skifta. Jeg lar madrass lufte seg uten dyne over hele dagen. I tillegg rister jeg dynene ut vinduet hver morgen og lufter godt på soverommet hver dag. Det kan godt gå fire uker uten å føles ubehagelig. Før svettet jeg derimot en del, og kunne bytte flere ganger i uka. Et tips er å skifte putevar ofte, da får en litt den nytt sengetøy følelsen oftere. Det e rjo veldig raskt å skifte. Et annet tips jeg fikk av ei venninne er å legge et ekstra laken på tvers av madrassen, det er lett å rive av og skifte en gang per uke, uten å skifte på hele senga. Noe vi vet vi som jobber påsykehjem. Der er det helskift ei uke og putevar og stikklaken andre uka. Godt tips egentlig!

Gjest Godt med rene sengetøy
Skrevet

Jeg skifter til hver frihelg(2 hver helg)

Skrevet

Skifter annenhver uke i foreldresenga, mens barna får skift hver 3. uke. Vi voksne griser mest i senga, så da blir det slik!

Skrevet

Har mang en gang spekulert på det samme selv. Hvor ofte bør egentlig sengetøyet skiftes?

Jeg gjør det sånn jeg; jeg snuser på min manns side av senga, og når det begynner å lukte kropp, så skifter jeg :-)

Dette blir vanligvis hver fjerde uke. Men oftere i sommerhalvåret hvis det er varmt. Da kan det bli annenhver uke, sånn som i fjor sommer. Da var det over tredve grader i ukesvis, så sengetøyet ble fort svett.

Oj, sorry, men det hørtes litt ekkelt ut! Jeg tenker sånn at jeg skifter når det ikke lukter friskt og nyvasket lenger..hehe!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...