Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Vi har _alltid_ eggesmør og kokt gulrot som tilbehør til kokt torsk. Noen som bruker noe annet? 0 Siter
Gjest Kayia Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Bacon, og noe som er supergodt men høres helt pyton ut, nemlig spinatstuing. Varmer frossen spinat i microen, og rører inn rømme, salt, pepper og et par dråper sitron. Kjempegodt, og det syns faktisk jr også. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Blir ofte kokte eller revne gulrøtter, men agurksalat er også godt. Om du vil ha ny vri, kan du legge fisken i ildfast form ved siden av cherrytomater, oliven og aspargesbønner med ansjos og basilikum på toppen. Kryst sitron over, så 10 minutter i ovnen. Nammenam og enkelt :-) 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Vi har broccoli til det meste - også torsk... 0 Siter
Katt-ja Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Bacon, og noe som er supergodt men høres helt pyton ut, nemlig spinatstuing. Varmer frossen spinat i microen, og rører inn rømme, salt, pepper og et par dråper sitron. Kjempegodt, og det syns faktisk jr også. Det høres da godt ut,- jeg glemmer som regel spinat. Varmer den så den blir ordentlig varm,- eller bare tiner? Holder den varm etter rømmen er blandet inn? 0 Siter
Gjest prust Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Til kokt torsk skal det være poteter, smeltet smør med persille i, kokte erter, kokte gulrøtter og sterk sennep! Mmmmmmmm - nå fikk jeg sabla lyst på torsk!!!! 0 Siter
Gjest nysgjerrig på eggesmør Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Hvordan lager du eggesmør? 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Bacon, og noe som er supergodt men høres helt pyton ut, nemlig spinatstuing. Varmer frossen spinat i microen, og rører inn rømme, salt, pepper og et par dråper sitron. Kjempegodt, og det syns faktisk jr også. Jeg liker spinat, jeg, så det skal jeg jammen prøve! :-) Takk! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Blir ofte kokte eller revne gulrøtter, men agurksalat er også godt. Om du vil ha ny vri, kan du legge fisken i ildfast form ved siden av cherrytomater, oliven og aspargesbønner med ansjos og basilikum på toppen. Kryst sitron over, så 10 minutter i ovnen. Nammenam og enkelt :-) ''agurksalat er også godt.'' Har jeg aldri prøvd til hvit fisk, men det må jeg jo nå! :-) ''Om du vil ha ny vri, kan du legge fisken i ildfast form ved siden av cherrytomater, oliven og aspargesbønner med ansjos og basilikum på toppen. Kryst sitron over, så 10 minutter i ovnen.'' Oj... Vi er ikke helt støe alle på verken oliven eller aspargesbønner m/ansjos, så dette blir nok i sprekeste laget for oss... He-he. Men takk! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 [quote name=Shira )' timestamp='1236868293' post='4110566] Jeg liker sprøstekt bacon til. Og det tok jeg med i dag pga. deg - nydelig! :-) Takk! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Vi har broccoli til det meste - også torsk... Hm... Det har jeg aldri prøvd, men hvorfor ikke? Takk! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Til kokt torsk skal det være poteter, smeltet smør med persille i, kokte erter, kokte gulrøtter og sterk sennep! Mmmmmmmm - nå fikk jeg sabla lyst på torsk!!!! Erter får jeg ikke de andre til å spise, men hvorfor tok jeg ikke sterk sennep???? Grrrrr... Takk! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Hvordan lager du eggesmør? Hardkoker egg, hakker dem - og blander i smelta smør. :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Pancetta er sinnsykt godt til torsk. Har aldri laga det sjøl, da, men fått det servert flere ganger. Nam-nam! 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Pancetta er sinnsykt godt til torsk. Har aldri laga det sjøl, da, men fått det servert flere ganger. Nam-nam! http://no.wikipedia.org/wiki/Pancetta DETTE? Seriøst? 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 http://no.wikipedia.org/wiki/Pancetta DETTE? Seriøst? Jepp. Evt. vanlig bacon til. Sykt, sykt godt. 0 Siter
Gjest ViViola Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Jepp. Evt. vanlig bacon til. Sykt, sykt godt. Bacon er jeg med på, og det hadde vi i dag. Dessverre ble fiske en smule "vassen", jeg liker best når den ikke bare faller fra hverandre når man ser på den. Men-men, det var jo ikke akkurat vondt. Men den derre andre greia di, den tror jeg nesten du får ha sjøl. Svnemage, liksom, tror ikke det er noe for meg. Gitt. :-) 0 Siter
mariaflyfly Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Bacon er jeg med på, og det hadde vi i dag. Dessverre ble fiske en smule "vassen", jeg liker best når den ikke bare faller fra hverandre når man ser på den. Men-men, det var jo ikke akkurat vondt. Men den derre andre greia di, den tror jeg nesten du får ha sjøl. Svnemage, liksom, tror ikke det er noe for meg. Gitt. :-) Ikke vær fordomsfull, nå! 0 Siter
Gjest bikku Skrevet 12. mars 2009 Skrevet 12. mars 2009 Dampet asparges er godt, rotmos av forskjellige rotgrønnsaker, enten eggesmør eller bacon med baconfett. Åh, fikk lyst på mølje! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.