Gå til innhold

Tilbehør til torsk?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Vi har _alltid_ eggesmør og kokt gulrot som tilbehør til kokt torsk.

Noen som bruker noe annet?

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

7

• mariaflyfly

3

• Katt-ja

3

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Kayia
Skrevet

Bacon, og noe som er supergodt men høres helt pyton ut, nemlig spinatstuing.

Varmer frossen spinat i microen, og rører inn rømme, salt, pepper og et par dråper sitron. Kjempegodt, og det syns faktisk jr også. :)

mil1365380270
Skrevet

Blir ofte kokte eller revne gulrøtter, men agurksalat er også godt. Om du vil ha ny vri, kan du legge fisken i ildfast form ved siden av cherrytomater, oliven og aspargesbønner med ansjos og basilikum på toppen. Kryst sitron over, så 10 minutter i ovnen. Nammenam og enkelt :-)

Skrevet

Vi har broccoli til det meste - også torsk...

Skrevet

Varmer frossen spinat i microen, og rører inn rømme, salt, pepper og et par dråper sitron. Kjempegodt, og det syns faktisk jr også. :)

Det høres da godt ut,- jeg glemmer som regel spinat. Varmer den så den blir ordentlig varm,- eller bare tiner? Holder den varm etter rømmen er blandet inn?

Gjest prust
Skrevet

Til kokt torsk skal det være poteter, smeltet smør med persille i, kokte erter, kokte gulrøtter og sterk sennep!

Mmmmmmmm - nå fikk jeg sabla lyst på torsk!!!!

Gjest nysgjerrig på eggesmør
Skrevet

Hvordan lager du eggesmør?

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg liker spinat, jeg, så det skal jeg jammen prøve! :-)

Takk!

Gjest ViViola
Skrevet

Blir ofte kokte eller revne gulrøtter, men agurksalat er også godt. Om du vil ha ny vri, kan du legge fisken i ildfast form ved siden av cherrytomater, oliven og aspargesbønner med ansjos og basilikum på toppen. Kryst sitron over, så 10 minutter i ovnen. Nammenam og enkelt :-)

''agurksalat er også godt.''

Har jeg aldri prøvd til hvit fisk, men det må jeg jo nå! :-)

''Om du vil ha ny vri, kan du legge fisken i ildfast form ved siden av cherrytomater, oliven og aspargesbønner med ansjos og basilikum på toppen. Kryst sitron over, så 10 minutter i ovnen.''

Oj... Vi er ikke helt støe alle på verken oliven eller aspargesbønner m/ansjos, så dette blir nok i sprekeste laget for oss... He-he.

Men takk!

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1236868293' post='4110566]

Jeg liker sprøstekt bacon til.

Og det tok jeg med i dag pga. deg - nydelig! :-)

Takk!

Gjest ViViola
Skrevet

Vi har broccoli til det meste - også torsk...

Hm... Det har jeg aldri prøvd, men hvorfor ikke?

Takk!

Gjest ViViola
Skrevet

Til kokt torsk skal det være poteter, smeltet smør med persille i, kokte erter, kokte gulrøtter og sterk sennep!

Mmmmmmmm - nå fikk jeg sabla lyst på torsk!!!!

Erter får jeg ikke de andre til å spise, men hvorfor tok jeg ikke sterk sennep???? Grrrrr...

Takk!

Gjest ViViola
Skrevet

Hvordan lager du eggesmør?

Hardkoker egg, hakker dem - og blander i smelta smør. :-)

mariaflyfly
Skrevet

Pancetta er sinnsykt godt til torsk. Har aldri laga det sjøl, da, men fått det servert flere ganger. Nam-nam! :)

Gjest ViViola
Skrevet

Jepp. Evt. vanlig bacon til. Sykt, sykt godt.

Bacon er jeg med på, og det hadde vi i dag. Dessverre ble fiske en smule "vassen", jeg liker best når den ikke bare faller fra hverandre når man ser på den. Men-men, det var jo ikke akkurat vondt.

Men den derre andre greia di, den tror jeg nesten du får ha sjøl. Svnemage, liksom, tror ikke det er noe for meg. Gitt.

:-)

mariaflyfly
Skrevet

Bacon er jeg med på, og det hadde vi i dag. Dessverre ble fiske en smule "vassen", jeg liker best når den ikke bare faller fra hverandre når man ser på den. Men-men, det var jo ikke akkurat vondt.

Men den derre andre greia di, den tror jeg nesten du får ha sjøl. Svnemage, liksom, tror ikke det er noe for meg. Gitt.

:-)

Ikke vær fordomsfull, nå! :P

Gjest bikku
Skrevet

Dampet asparges er godt, rotmos av forskjellige rotgrønnsaker, enten eggesmør eller bacon med baconfett. Åh, fikk lyst på mølje!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...