Gå til innhold

Tilbehør til torsk?

Anbefalte innlegg

Gjest ViViola
Skrevet

Ikke vær fordomsfull, nå! :P

Pøh, ha'kke skrytt på meg å være så jævla "åpenmainded", jeg!

;-)

• Svar 69
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• henrikke71

7

• mariaflyfly

3

• Katt-ja

3

• mil1365380270

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest ViViola
Skrevet

Dampet asparges er godt, rotmos av forskjellige rotgrønnsaker, enten eggesmør eller bacon med baconfett. Åh, fikk lyst på mølje!

Dampet asparges noteres for neste torskemiddag! :-:

Takk!

Skrevet

Nå tørr jeg dole litt igjen, kunne ikke motstå torsketråd, men her er det bacon og kokt gulerot til, gulrøttene gjerne skåret i tynne staver og med litt smør over...evt asparges med smør og kokte poteter:)

Gjest ViViola
Skrevet

Nå tørr jeg dole litt igjen, kunne ikke motstå torsketråd, men her er det bacon og kokt gulerot til, gulrøttene gjerne skåret i tynne staver og med litt smør over...evt asparges med smør og kokte poteter:)

''Nå tørr jeg dole litt igjen''

Har noen skremt deg?

Gulrot er godt til torsk, ja, ingen tvil om det! :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Og det tok jeg med i dag pga. deg - nydelig! :-)

Takk!

:o)

Jeg kan spise bacon på det meste, men til torsk er det noe jeg må ha. Ellers spiser jeg gjerne både eggesmør, det meste av grønnsaker til.

Skrevet

''Nå tørr jeg dole litt igjen''

Har noen skremt deg?

Gulrot er godt til torsk, ja, ingen tvil om det! :-)

Nei, jeg har vært litt stor i kjeften, så jeg fikk så hatten passa, for å si det sånn;) Fikk lyst til å finne en god fiskeforretning her nede i "syden". Men torsk smaker liksom best hjemme...

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, jeg har vært litt stor i kjeften, så jeg fikk så hatten passa, for å si det sånn;) Fikk lyst til å finne en god fiskeforretning her nede i "syden". Men torsk smaker liksom best hjemme...

Ja, jeg lurte også på hvor du kan kjøpe fersk torsk i det landet du bor?

Gjest ViViola
Skrevet

Ups - stor i kjeften skal man jo ikke være. :-)

Torsk er godt - i det heletatt er fisk godt. Mmmm!

Gjest ViViola
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1236881090' post='4110718]

:o)

Jeg kan spise bacon på det meste, men til torsk er det noe jeg må ha. Ellers spiser jeg gjerne både eggesmør, det meste av grønnsaker til.

Har ikke brukt det på torsk før, men det var jo godt!

Må få prøvd flere av de tingene som nevnes i tråden, vi har fisk et par ganger i uka og da er det kjekt å ha ulikt tilbehør.

:-)

Skrevet

Ja, jeg lurte også på hvor du kan kjøpe fersk torsk i det landet du bor?

Jeg har kjøpt det i København, det er noen gode fiskebutikker der, på Istedgade og ved Snørreport stasjon, men uansett hvor fersk den er, så smaker det liksom ikke helt som hjemme. Det er nok bare psykisk;) Her i byen hvor jeg studerer, vet jeg faktisk ikke om det fins en (god) fiskebutikk!

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har kjøpt det i København, det er noen gode fiskebutikker der, på Istedgade og ved Snørreport stasjon, men uansett hvor fersk den er, så smaker det liksom ikke helt som hjemme. Det er nok bare psykisk;) Her i byen hvor jeg studerer, vet jeg faktisk ikke om det fins en (god) fiskebutikk!

Der hvor jeg vokste opp, hadde vi ikke fiskebutikk, men det kom en fiskebil en gang iblant. Jeg tror at fisken de solgte var utgammel, for jeg har aldri likt fisk.

Jeg blir kvalm ennå ved tanken på stekt sild.

Skrevet

Ups - stor i kjeften skal man jo ikke være. :-)

Torsk er godt - i det heletatt er fisk godt. Mmmm!

Det er det sjø!

Skrevet

Der hvor jeg vokste opp, hadde vi ikke fiskebutikk, men det kom en fiskebil en gang iblant. Jeg tror at fisken de solgte var utgammel, for jeg har aldri likt fisk.

Jeg blir kvalm ennå ved tanken på stekt sild.

Så synd at du fikk ødelagt smaken for fisk da! Ja, faktisk var det en større sak her for et par år siden, at fiskebutikker som averterer fersk fisk, overhode ikke kan levere varen, fisken har gjerne ligget i flere dager på is. Og det kan man jo godt bli litt skremt av!

Jeg har lagt merke til at det kjører fiskebiler rundt, bl a i København, jeg har aldri kjøpt fisk hos dem, og det frister ikke noe særlig ut fra det du forteller:-/

Gjest høstløv
Skrevet

Så synd at du fikk ødelagt smaken for fisk da! Ja, faktisk var det en større sak her for et par år siden, at fiskebutikker som averterer fersk fisk, overhode ikke kan levere varen, fisken har gjerne ligget i flere dager på is. Og det kan man jo godt bli litt skremt av!

Jeg har lagt merke til at det kjører fiskebiler rundt, bl a i København, jeg har aldri kjøpt fisk hos dem, og det frister ikke noe særlig ut fra det du forteller:-/

Mine erindringer er førti år gamle.

Skrevet

Mine erindringer er førti år gamle.

Kanskje jeg skal gi nåtidens fiskeboder en sjans likevel da;)

Skrevet

Jeg har vokst opp med det samme som deg, mens mannen min må ha stekte baconbiter til torsken.

Jeg foretrekker eggesmør :)

Gjest ViViola
Skrevet

Jeg har vokst opp med det samme som deg, mens mannen min må ha stekte baconbiter til torsken.

Jeg foretrekker eggesmør :)

Klemte til med begge deler, jeg! He-he. (Litt "smør på flesk" - helt bokstavelig talt!)

Gjest høstløv
Skrevet

Kanskje jeg skal gi nåtidens fiskeboder en sjans likevel da;)

Ja, får håpe at nåtidens fiskebiler har bedre kjølemuligheter enn bilene hadde i 60 årene.

Gjest ViViola
Skrevet

kålrabi stappe.. nam!

Eh.... Det blir det nok ikke, nei...

Men takk for svar! :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...